نماینده دفتر اطلاع‌رسانی گردشگری ایران در چین از پخش مجموعه فیلم‌های گردشگری ایران در شبکه‌های کابلی این کشور با هدف جذب گردشگرانی بیشتر از چین خبر داد. حسین خلیفی گفت: از نظر چینی‌ها ایران کشور ناامنی است، چون نه تنها در منطقه پرآشوب و ناامن خاورمیانه قرار دارد که به واسطه مسلمان بودن، با مشکلات […]

نماینده دفتر اطلاع‌رسانی گردشگری ایران در چین از پخش مجموعه فیلم‌های گردشگری ایران در شبکه‌های کابلی این کشور با هدف جذب گردشگرانی بیشتر از چین خبر داد.
حسین خلیفی گفت: از نظر چینی‌ها ایران کشور ناامنی است، چون نه تنها در منطقه پرآشوب و ناامن خاورمیانه قرار دارد که به واسطه مسلمان بودن، با مشکلات سیاسی زیادی از جانب سایر کشورها روبرو است. نقش ما این است که به گردشگران نشان دهیم قرار است به کشوری سفر کنند که هیچ مشکلی بویژه‌ای در تامین امنیت نخواهند داشت.
او درباره فیلمی که به تازگی از جاذبه‌های گردشگری ایران در چین پخش شده است، توضیح داد: این فیلم نتیجه سفر حدود ۴۰ خبرنگار چینی به مناطق غربی و شمالی ایران است که فرایند آن از تولید تا پخش نزدیک به سه سال زمان برده است. در این فیلم از جنبه‌های مختلفی چون میراث فرهنگی، تاریخ، طبیعت، صنایع دستی، سوغات، خوراک و جاده ابریشم به ایران پرداخته شده است و درباره امنیت و تسهیلات ویزا اطلاعاتی داده که گردشگران چینی کمتر درباره آن می‌دانند. در کل این فیلم روایتی از زبان چینی‌ها است تا باورپذیری بیشتری در آن کشور داشته باشد.
نماینده دفتر اطلاع‌رسانی گردشگری ایران در شانگهای که سفر این خبرنگاران و تهیه این فیلم تبلیغاتی گردشگری ایران به همت وی انجام شده است، اضافه کرد: متن این فیلم توسط یک فیلمنامه‌نویس چینی که ایران را به خوبی می‌شناسد نوشته شده و صداگذاری آن را یکی از شخصیت‌های معروف چینی انجام داده که صدای بسیار محبوبی در چین دارد و در این فیلم توصیف‌های زیبایی از ایران داشته است، مثلا در بخشی از فیلم می‌گوید که «با سفر به ایران به طعم دلخواه خود می‌رسید.»
وی افزود: اولین بخش از این فیلم در یکی از شبکه‌های پرمخاطب گردشگری چین پخش شده است. تمرکز برنامه‌های این شبکه روی گردشگری و ورزش است و مخاطبان اصلی آن جوانان و میانسالانی با رده سنی بین ۲۵ تا ۴۵ سال هستند که میانگین درآمد، سطح تحصیلات و دانش آن‌ها از مخاطبان معمولی دیگر شبکه‌های تلویزیونی بالاتر است. سیگنال‌های این شبکه در تمام کشورها جز لهستان و آفریقا قابل دریافت است. برنامه‌های این کانال را در کشورهایی چون ایالات متحده کانادا، ژاپن، اسپانیا و سنگاپور نیز قابل مشاهده است.

 

رستورانی طلاکوب در برج العرب جمیرا

در طبقه بیست و هفتم برج العرب جمیرای دبی، رستورانی با عنوان “الذهب ۲۷” وجود دارد که ساخت آن چیزی نزدیک به ۱۸ ماه طول کشیده است، اگر وارد این رستوران شوید به هر طرف که می نگرید زرق و برق طلاهای تعبیه شده در نقاط و وسایل مختلف این رستوران چشم را می زند.