مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اختصاص جایزه ملی بهره وری ۱۴۰۴ به این سازمان گفت: قطعا فرآیند محوری و پیاده سازی و اجرای یک سیستم می تواند باعث ارتقای هرسازمانی شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در جلسه شروع به کار «ممیزی داخلی سیستم مدیریت کیقیت» […]

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اختصاص جایزه ملی بهره وری ۱۴۰۴ به این سازمان گفت: قطعا فرآیند محوری و پیاده سازی و اجرای یک سیستم می تواند باعث ارتقای هرسازمانی شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در جلسه شروع به کار «ممیزی داخلی سیستم مدیریت کیقیت» در سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: یک ارزیابی داخلی کمک می کند تا عدم انطباق های عمده را به خوبی شناسایی کنیم و به سرعت در برطرف کردن آنها اقدام کنیم. معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه فرایند اجرای هر ممیزی به صورت تصادفی انجام می گیرد، تاکید کرد: لازم است تیم ممیزی به تمام جزئیات فرآیندها توجه ویژه داشته باشد و به دقت همه استاندارد ها در این زمینه را بررسی کند. مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر همکاری معاونت ها و ادارات کل این سازمان در اولویت دهی و برنامه ریزی جهت اجرای درست و کامل ممیزی ، گفت: امیدوارم در مراسم اختتامیه، یک گزارش جامع از وضعیت سازمان بنادر در پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت،طی نزدیک به یک سال گذشته، ارائه شود. راستاد با تاکید و تایید بر موثر بودن فرآیند محوری در ارتقای سازمانی، گفت: طی سال های اخیر شاهد تحولات جدی در بخش بنادر و ستاد، به واسطه پیاده سازی سیستم های مختلف از جمله سیستم مدیریت یکپارچه در بنادر هستیم. به گفته راستاد، اجرای یک مدلی از سیستم مدیریت ایمنی در بخش دریایی ، توانسته تا حد زیادی به ارتقای ایمنی ناوگان تجاری جهان منجر شود. مدیرعامل سازمان بنادر یکی از کارکرد های موثر پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت را « ایجاد توازن یا تعادل » دانست و افزود: ممیزی داخلی کمک می کند تا فرآیندهایی که احیانا کمتر خودشان را با الزامات تطبیق دادند، در این فاصله به انطباق کامل برسند و از این پس در سازمان بنادر شاهد توازن و تعادل در توجه به سیستم مدیریت کیفیت باشیم.