
مایک مانلی مدیر اجرایی گروه خودروسازی فیات-کرایسلر اعلام کرد نسل بعدی داج چلنجر از تکنولوژی الکتریکی سازی برای رسیدن به اهداف پرفورمنس و راندمان مدنظر استفاده خواهد کرد. این مدیر ارشد خودرویی در خلال مصاحبه با دیترویت نیوز گفته پیشرانهی بزرگ ۸ سیلندر سوپرشارژردار دیگر نمیتواند در سالهای آینده دوام بیاورد. مانلی گفته است: من […]
مایک مانلی مدیر اجرایی گروه خودروسازی فیات-کرایسلر اعلام کرد نسل بعدی داج چلنجر از تکنولوژی الکتریکی سازی برای رسیدن به اهداف پرفورمنس و راندمان مدنظر استفاده خواهد کرد.
این مدیر ارشد خودرویی در خلال مصاحبه با دیترویت نیوز گفته پیشرانهی بزرگ ۸ سیلندر سوپرشارژردار دیگر نمیتواند در سالهای آینده دوام بیاورد.
مانلی گفته است:
من فکر میکنم الکتریکی سازی قطعاً بخشی از فرمول ما برای یک خودروی عضلانی آمریکایی در آینده خواهد بود. چیزی که وجود نخواهد داشت پیشرانهی ۸ سیلندر سوپرشارژردار ۷۰۰ اسب بخاری خواهد بود. او ادامه میدهد: واقعیت این است که آن پلتفرمها و تکنولوژیها دیگر جواب نمیدهند. آنها در سالهای آینده دوام نخواهند آورد. تکنولوژی جدید وزن بالایی را حمل خواهد کرد بنابراین فکر میکنیم که قوای محرکهی چلنجر جدید روش متفاوتی را در پیش خواهد گرفت؛ و ما میتوانیم از الکتریکی سازی در اینگونه خودروها استفاده کنیم.
هنوز مشخص نیست که دقیقاً چه خودروی عضلانی فیات-کرایسلر در آینده از این ترکیب استفاده خواهد کرد اما احتمال استفاده از پیشرانهی ۸ سیلندر توربو و یک واحد الکتریکی کوچک وجود دارد. واردز اتو میگوید شانس زیادی برای ساخت پیشرانهی ۶ سیلندر توئین توربو و جایگزینی آن با پیشرانهی ۸ سیلندر ۵٫۷ لیتری کنونی وجود دارد. این پیشرانهی جدید میتواند در نسخههای پرچمدار خودروهای عضلانی با واحدی الکتریکی همراه شود. احتمال دارد مدلهای ارزانتر چلنجر از پیشرانهی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با دستیار هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی سود ببرند.
اگرچه مانلی نگفته چه زمانی نسل جدید چلنجر عرضه خواهد شد اما به نظر میرسد ارائه نسل جدید تا زمانی که فروش نسل فعلی خوب به تعویق خواهد افتاد. چلنجر سال پیش بهترین عملکرد از زمان معرفی دوباره در سال ۲۰۰۸ را تجربه کرد و در کل به فروش ۶۶۷۱۶ دستگاه رسید که بالاتر از شورولت کامارو میباشد.