محمد اسلامی با بیان اینکه نباید هیچ ملاحظهای نباید با فاسد داشت، اظهار کرد: نباید بگذاریم در انتصابات و برخورداریها تبعیضی رواج یابد و شایستهسالاری باید محقق شود، چراکه این عمل را ما در وزارتخانه با شروع به کار کمیسیون انتصابات آغاز کردهایم و بدون تصویب این کمیسیون هیچ انتصابی را انجام نمیدهیم. کارکرد کمیسیون […]
محمد اسلامی با بیان اینکه نباید هیچ ملاحظهای نباید با فاسد داشت، اظهار کرد: نباید بگذاریم در انتصابات و برخورداریها تبعیضی رواج یابد و شایستهسالاری باید محقق شود، چراکه این عمل را ما در وزارتخانه با شروع به کار کمیسیون انتصابات آغاز کردهایم و بدون تصویب این کمیسیون هیچ انتصابی را انجام نمیدهیم. کارکرد کمیسیون مربوطه بر اساس یک ضابطه شکلگرفته و آن شایستهسالاری و دوری از فساد است.
وی با بیان اینکه فساد دو نوع است یا مالی یا ضعف مدیریتی، افزود: نمیپذیریم افراد توسط دیگران برای مسئولیتهای این وزارتخانه معرفی شوند. باید به شیوهای مدیریت کرد تا رشد سلسله مراتبی نیروها محقق شده و انگیزه افراد شایسته برای خدمت به مردم افزایش یابد زیرا اگر انگیزه خدمتی نزول کند مشکلات افزایش مییابد.
وی با اشاره به اینکه همیشه این وزارتخانه با تجمعهایی مواجه است که ناشی از عدم کاراییهای سیستمی است، یادآور شد: در گذشته مسئولان قبلی با روشهای نامناسبی با تجمعات بهحق مردم برخورد میکردند. آنها با ناسزاگویی و بیتوجهی و بیمحلی به این تجمعات پاسخ میدادند که این امر در این دوره پذیرفته نیست و به دنبال آن هستیم که مسکن مهر فعال شده و کار مردم هرچه سریعتر رفعو رجوع شود.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به اینکه در بحث کامیون داران نیز همین غفلت از رسیدگی و پاسخ گوئی باعث آن مشکلات شد، افزود: نباید ما اجازه دهیم این مشکلات دوباره تکرار شوند و مهمترین نکتهای که در حوزه سرمایه انسانی و مقبولیت عمومی وجود دارد مسئله پیشبینی و پیشگیری است که این دو مسئله مهم از کانال حراست پیگیری میشوند.
در حالی وزیر راه و شهرسازی بر شایستهسالاری برای انتصاب مدیران وزارت راه تاکید و میگوید دخالت «دیگران» در انتصابها قابل پذیرش نیست که هماکنون تعدادی از معاونان وزیر راه در دوره وزیر مستعفی و با دخالت افراد خارج از وزارتخانه منصوب شدهاند. در واقع حکم برخی مدیران و معاونان بابت چشمپوشی از برخی اتفاقات در وزارت راه، امضا شده که لازم است محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی هر چه سریعتر به این موضوع ورود پیدا کند. شاید لازم باشد کمیتهای برای عزل مدیران و معاونان سفارشی در وزارت راه و شهرسازی تشکیل شود.