تی‌شرت‌ها و عینک‌های آفتابی مشهور برند فراری نشان داده‌اند که این خودروساز قوی‌ترین برند دنیا را در اختیار دارد. این را گزارش فاینانس گلوبال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد. خبر یاد شده که این هفته در داووس منتشر شده نشان می‌دهد این خودروساز ایتالیایی که حتی اقدام به فروش خرس‌های عروسکی در کنار سوپرکارها می‌کند توانسته از […]

تی‌شرت‌ها و عینک‌های آفتابی مشهور برند فراری نشان داده‌اند که این خودروساز قوی‌ترین برند دنیا را در اختیار دارد. این را گزارش فاینانس گلوبال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد.

خبر یاد شده که این هفته در داووس منتشر شده نشان می‌دهد این خودروساز ایتالیایی که حتی اقدام به فروش خرس‌های عروسکی در کنار سوپرکارها می‌کند توانسته از برندهای مشهور مک‌دونالد، کوکاکولا، لگو و دیزنی سبقت بگیرد و شاخص قوت برند BIS آن با ۳ امتیاز افزایش به ۹۴٫۸ رسیده است. حداکثر امتیاز ممکن این رتبه‌بندی برابر با ۱۰۰ می‌باشد. تنها ۱۴ برند در این گزارش توانسته‌اند بالاترین رتبه یعنی AAA+ را دریافت کنند و فراری هم یکی از آن‌هاست.

دیگر برندهای خودروسازی که توانسته‌اند به فراری نزدیک شوند BMW و پورشه هستند که هر دو رتبه‌بندی AAA را دریافت کرده‌اند. دیوید هیگ مدیرعامل برند فاینانس می‌گوید: به عنوان شناخته‌شده‌ترین لوکس ساز دنیا، فراری هویت برند غیرقابل‌رقابتی داشته و از نظر طراحی و خلاقیت فوق‌العاده است. لوگوی اسب رقصان این خودروساز نمادی عالی از نقطه قوت و سرزندگی فراری می‌باشد. فراری در بین سازندگان خودروهای خاص و گران‌بها یک پدیده بوده و سبد محصولات فوق‌العاده‌ای دارد. فراری علاوه بر خودروها و البسه‌ی تولیدی در بحث پارک‌ها و هتل‌ها هم دستی بر آتش دارد. ارزش این برند در سال پیش با افزایش ۲۷ درصدی به ۸٫۳ میلیارد دلار رسیده است. اکثر خودروهایی که در این شرکت در سال ۲۰۱۹ ساخته خواهند شد قبلاً به فروش رفته‌اند و مدیر اجرایی جدید این شرکت یعنی لوئیس کامیلری که جایگزین مارکیونه فقید شده برنامه‌های شرکت برای تولید ۱۵ محصول جدید را اعلام کرده است. جالب اینکه بخش اعظم این خودروها الکتریکی شده خواهند بود.

در ادامه باید گفت کمپانی میشلین نیز جایگاه خود به عنوان باارزش‌ترین برند لاستیک‌سازی را حفظ کرده است. این شرکت فرانسوی سال پیش از بریجستون پیش افتاد. البته هر دو شرکت در سال جاری جزو ۳۰۰ برند باارزش دنیا هستند هرچند کمی از ارزش خود را از دست داده‌اند.