نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: تبیین و تدوین جدیدی برای جاده استراتژیک آران و بیدگل- گرمسار به عنوان جاده پدافندی برای مرکز کشور بویژه کلان شهر تهران مطرح شد. « جواد ساداتی نژاد» درباره نتایج سفر هفته گذشته وزیر راه و شهرسازی به منطقه شمال استان اصفهان گفت: یکی از موضوعات مهمی که در سفر […]

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: تبیین و تدوین جدیدی برای جاده استراتژیک آران و بیدگل- گرمسار به عنوان جاده پدافندی برای مرکز کشور بویژه کلان شهر تهران مطرح شد.
« جواد ساداتی نژاد» درباره نتایج سفر هفته گذشته وزیر راه و شهرسازی به منطقه شمال استان اصفهان گفت: یکی از موضوعات مهمی که در سفر وزیر بررسی شد بحث تامین اعتبار جاده استراتژیک آران و بیدگل- گرمسار بود که تبیین و تدوین جدیدی برای این راه به عنوان جاده پدافندی برای مرکز کشور بویژه کلان شهر تهران مطرح کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامیافزود: تکمیل این جاده، راه دیگری را به عنوان خروجی و ورودی تهران از سمت غرب این کلانشهر یعنی با اتصال به جاده امام علی(ع) و نهایتا دماوند ایجاد خواهد کرد که از لحاظ پدافند غیرعامل بسیار با اهمیت و استراتژیک خواهد بود.
ساداتی نژاد افزود: با دستور وزیر راه مقرر شد کمیته ای در وزارت راه تشکیل شود و این موضوع را مورد بررسی قرار دهد تا اعتبار لازم برای تکمیل آن تامین مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، موضوع جاده مرنجاب را از دیگر موارد بررسی شده در سفر وزیر عنوان کرد و گفت: جاده منطقه گردشگری مرنجاب متاسفانه راه شناخته نمی شود، همین موضوع تبعات و عوارضی را هم به همراه می آورد چنانچه اگر حادثه یا تصادفی در این مسیر اتفاق بیفتد، اورژانس جاده ای نمی تواند در آن استقرار نژاد بیان داشت: بر همین اساس وزیر راه به اداره کل راهداری و اداره کل شهرسازی دستور داد که با کمک منابع شهرستانی زیرسازی این جاده انجام و سپس تحویل اداره کل راهداری شود تا به عنوان یک جاده شناخته و ایمن سازی آن انجام شود.
این نماینده مجلس در خصوص جاده کنارگذر کاشان-آران و بیدگل هم گفت: مقرر شد دو زیرگذر این جاده در محل تلاقی با راه آهن بود در دستور کار قرار گیرد تا هرچه زودتر مسائل این منطقه را برطرف سید جواد ساداتی نژاد افزود: در جریان سفر وزیر راه به کاشان، فاز دوم جاده برزک یا قطعه چهارم به طول ۱۴ کیلومتر با اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریال کلنگ زنی شد که با سرعت این کار انجام خواهد شد و با ۲۵ درصد قرارداد این پروژه ۲۰ کیلومتر افزایش می واگذاری هفت هزار متر زمین در شهرک خاتم الانبیا برای احداث مسکن افراد بی بضاعت و نیازمند را از دیگر برکات سفر وزیر راه عنوان کرد و گفت: فاز اول این پروژه برای احداث ۲۳۰ واحد کلنگ زنی شد و مقرر شد تا سقف یک هزار واحد کار واگذاری انجام شود تا خیرین مسکن ساز بتوانند این پروژه را توسعه گفته ساداتی نژاد، اجرای زیرگذر روبروی شهدای گمنام انجام شود، اجرای باند دوم و باند رفت پل راوند به صورت مشارکتی با مشارکت شهرداری، مونیتورینگ دوربین های مسیر ترددی و ترافیکی، مساعدت در تخصیص قیر به استان اصفهان بویژه برای راه های روستایی، احداث جاده حرم تا حرم از دیگر مواردی بود که این سفر مقرر شد در دستور کار وزارت راه قرار گیرد.
مهاجرت شرکت‌های نخبه تهدیدی برای یزد
رئیس پارک علم و فناوری یزد با بیان اینکه خطر مهاجرت شرکت‌های نخبه تهدیدی برای استان یزد است گفت: بیش از ۱۵۰۰ نفر از نخبگان یزد در پارک علم و فناوری مشغول به کار هستند.
داریوش‌پور سراجیان با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری یزد در سال ۸۰ به عنوان دومین پارک در کشور کار خود را آغاز کرد گفت: از ابتدای فعالیت این پارک تا به حال بیش از ۸۰۰ شرکت در قالب هسته‌ها و موسسات فناور مورد حمایت قرار گرفتند. رئیس پارک علم و فناوری یزد به ایجاد اشتغال برای بیش از ۱۵۰۰ نخبگان استان که فارغ التحصیلان برتر دانشگاه‌های یزد را تشکیل می‌دهند اشاره و اضافه کرد: الان ۲۶۰ شرکت فناور در پارک علم و فناوری یزد و در مجموعه شهرستان و سایر شهرستان‌های استان فعالیت دارند.
پور سراجیان با بیان اینکه پارک علم و فناوری یزد این فعالیت را با بودجه بسیار پایین انجام داده است افزود: به طور مثال در زمینه اشتغال نخبگان استان، با مبلغی حدود ۳۰ تا ۵۰ میلیون است، ولی برای اشتغال در زمینه صنعت باید مبلغی بین ۵۰۰ تا یک میلیارد هزینه شود تا یک نفر مشغول به کار شود.
وی اضافه کرد: همه این فعالیت‌های با رقمی کمتر از دو درصدی که منابع بودجه‌ای وزارت خانه در اختیار ما قرار می‌گیرد که برای شرایط کنونی کشور بسیار مهم هستند و می‌توانند نقش حائز اهمیتی را ایفا کنند.
پور سراجیان با اعلام خطر از اینکه امروزه با پدیده ناپایداری شرکت‌های علم و فناوری در حال روبه‌رو شدن هستیم تصریح کرد: متاسفانه امروزه شاهد مهاجرت برخی از شرکت‌های خوب استان هستند که مسئله پس از مهاجرت فرد نخبه در حال تبدیل شدن به مهاجرت شرکت‌های نخبه چه در سطح منطقه‌ای و چه ملی می‌شود که نیازمند تغییرات بنیادین مالی و قوانین و مقررات صورت گیرد.