شهردار تهران با تاکید بر اینکه نباید همه شهر تبدیل به یک کارگاه ساختمانی بشود، گفت: باید تعادل را در توسعه شهر رعایت کنیم . پیروز حناچی در سه شنبه بدون خودرویی دیگر در یک برنامه رادیویی در مورد کارگاه‌های عمرانی موجود در شهر گفت: باید به گونه ای رفتار کنیم که هم شهر قابل […]

شهردار تهران با تاکید بر اینکه نباید همه شهر تبدیل به یک کارگاه ساختمانی بشود، گفت: باید تعادل را در توسعه شهر رعایت کنیم .
پیروز حناچی در سه شنبه بدون خودرویی دیگر در یک برنامه رادیویی در مورد کارگاه‌های عمرانی موجود در شهر گفت: باید به گونه ای رفتار کنیم که هم شهر قابل زندگی و هم قابل سرویس دادن به مردم باشد و می‌بایست منافع هم به شکل متعادل و عادلانه در بین همه شهروندان توزیع شود.
وی در پرسش به سوال در مورد سخنان برخی از اعضای شورای شهر مبنی بر اینکه هزینه‌ها در تهران باید بالا برود تا از مهاجرت جلوگیری شود؟ گفت: من این سخنان را به این گونه اصلاح می‌کنم که هر کسی در شهر بیشتر از امکانات استفاده می‌کند باید هزینه‌اش را بپردازد و این روش را اگر در شهر حاکم کنیم منطقی‌تر خواهد بود.
به گفته شهردار تهران، اساس شهرها در دنیا این است که به غیر از مسائل حاکمیتی همچون ایجاد و توسعه حمل و نقل عمومی مابقی موارد می‌بایست از هزینه‌های عمومی شهر تأمین شود.
حناچی افزود: ایده آل دولت این است که با مالیات کشور را اداره کند و ایده ال شهرداری‌ها هم این است که با دریافت عوارض در ازای ارائه خدمات، بتوانند هزینه‌ها را اداره کنند و اگر این محقق نشود شاهد عدم تعادل در شهر خواهیم بود.
شهردار تهران در مورد جولان موتور سیکلت‌های کاربراتوری در شهر گفت: ۱۸ درصد آلودگی تهران مربوط به موتورهای کاربراتوری است و ایده آل ما این است که موتورهای موجود و موتورهایی که بعداً وارد بازار می شوند، کاربراتوری نباشند و در بهترین حالت برقی باشند که درتلاش هستیم که طرح های پایلوت تبدیل موتورهای موجود کاربراتوری _ بنزنی به برقی را دنبال کنیم و از سویی دیگر شرایط اقتصادی و صنعتی را بگونه ای ایجاد کنیم که موتورهای برقی راحت‌تر در اختیار مردم قرار گیرند. وی ادامه داد: براساس قانون برای ورود هر موتور به بازار می‌بایست ۷موتور اسقاط شود که همین نکته در دولت به دلیل شرایط اقتصادی و تحریم مورد تجدید نظر است.
حناچی با اشاره به ضرب مثل “ ضرب المثل کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من” راهکار حل آلودگی هوا را مردم دانست و گفت: خبر خوب این است که امسال به دلایل جوی و تلاش همکارانم در حوزه حمل و نقل و پلیس راهور که کنترل معاینه فنی را در دستور کار قرار داده بودند، مشاهده کردیم که ۲۰ درصد آلودگی به خصوص در مورد ذرات معلق کمتر شود اما اگر همه کمک کنیم می‌توانیم این نقص را جبران کنیم.