با مصوبه هیئت دولت، احداث ۴ پروژه ریلی قطار سریع السیر تهران-قم- اصفهان، راه آهن سریع السیر قم-اراک، پل راه آهن خرمشهر-بصره و خط آهن رشت-آستارا از شرکت راه آهن به شرکت ساخت واگذار شد. اسحاق جهانگیری مصوبه انتقال احداث ۴ پروژه عمرانی ریلی از شرکت راه آهن به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل […]

با مصوبه هیئت دولت، احداث ۴ پروژه ریلی قطار سریع السیر تهران-قم- اصفهان، راه آهن سریع السیر قم-اراک، پل راه آهن خرمشهر-بصره و خط آهن رشت-آستارا از شرکت راه آهن به شرکت ساخت واگذار شد.
اسحاق جهانگیری مصوبه انتقال احداث ۴ پروژه عمرانی ریلی از شرکت راه آهن به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور را به وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرد. بر اساس این گزارش، هیئت وزیران در تاریخ ۱۷ بهمن ماه امسال به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و تأیید سازمان برنامه و بودجه و به استناد ماده ۸۲ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب سال ۱۳۸۰، با انتقال پروژه های ریلی «راه آهن سریع السیر تهران ـ قم ـ اصفهان»، «راه آهن سریع السیر قم ـ اراک»، «پل راه آهن خرمشهر ـ بصره» و «راه آهن رشت ـ آستارا» از شرکت راه آهن به شرکت ساخت و توسعه موافقت کرده بود.
این مصوبه در تاریخ ۲۸ بهمن ماه با امضای جهانگیری به محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد
راه‌آهن قزوین- رشت در ایستگاه پایانی
معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از اجرای مرحله نهایی راه‌آهن قزوین- رشت پیش از افتتاح گفت: این مسیر ریلی آماده افتتاح است و طی چند روز باقیمانده تا بهره‌برداری مراحل نهایی کار نیز به اتمام می‌رسد. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، خیر اله خادمی در بازدید از اجرای مرحله نهایی پروژه پیش از افتتاح گفت: راه‌آهن قزوین- رشت آماده افتتاح است و طی چند روز باقیمانده تا بهره‌برداری مراحل نهایی کار نیز به اتمام می‌رسد و بدین ترتیب رشت به‌عنوان چهارمین مرکز استان در برنامه‌های اقتصاد مقاومتی حوزه حمل‌ونقل به شبکه ریلی متصل خواهد شد. معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: این مسیر ریلی در کریدور شمال- جنوب واقع‌شده است که به‌عنوان یکی از فرصت‌های مهم اقتصادی ایران نه‌تنها می‌تواند درآمد سرشاری از محل ترانزیت نصیب کشور کند، بلکه جایگاه سیاسی کشور را هم ارتقا خواهد داد. خادمی ادامه داد:‌ این خط آهن بااتصال به آستارا و ازآنجا به کشورهای آذربایجان و روسیه درنهایت به اروپا خواهد رسید. خادمی افزود: این خط ریلی تأثیر مهمی در شبکه حمل‌ونقل بین‌المللی دارد و مسیر انتقال بار از هند به اروپا را نصف و هزینه‌های حمل را نیز ۳۰ درصد کاهش می‌دهد. معاون وزیر راه و شهرسازی استان گیلان را به‌عنوان یکی از قطب‌های گردشگری کشور معرفی و اظهار داشت: با توجه به زیبایی‌های طبیعی مسیر این خط ریلی خود می‌تواند مقصد گردشگری باشد و با در نظر گرفتن شرایط، پیش‌بینی جا‌به‌جایی بار و مسافر بالایی از طریق این خط صورت می‌گیرد. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه تأکید کرد: راه‌آهن قزوین-رشت یک ابر پروژه عمرانی کشور است که به لحاظ طول تونل‌ها و پل‌های خاص بزرگ‌ترین پروژه ریلی کشور محسوب می‌شود.
كسب رتبه اول وب سايت و نرم‌افزار ۱۴۱
در يازدهمين جشنواره وب و موبايل كشور
سامانه‌هاي اينترنتي مركز مديريت راه‌هاي كشور مربوط به وب سايت و نرم‌افزار كاربردي تلفن همراه ۱۴۱، در يازدهمين جشنواره وب و موبايل ايران با ده‌ها هزار شركت‌كننده، رتبه نخست را كسب كرده است. به گزارش روابط‌عمومي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي، علي‌اكبر آشوري رئيس مركز مديريت راه‌هاي كشور با بيان اين خبر اظهار داشت: اين جشنواره در روزهاي ۲۵ و ۲۶ بهمن با حضور مقامات كشوري از جمله معاون علمي و فناوري رئيس‌جمهور، وزير ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات، معاون دادستاني، رئيس فراكسيون مجازي مجلس شوراي اسلامي و ساير مسئولين برگزار و طي مراسمي تنديس جشنواره به اين مركز اهدا شد. وي اظهار اميدواري كرد با ادامه حمايت‌هاي معاون وزير و رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي و اعضاي هيأت عامل اين سازمان، مركز مديريت راه‌هاي كشور در حوزه اطلاع‌رساني نوين، برتر و پيش‌رو باشد. يادآور مي‌شود: سامانه جامع اطلاع‌رساني ۱۴۱ براي مديريت سفرهاي جاده‌اي شامل تلفن ۱۴۱، سايت ۱۴۱، سامانه پيامكي ۱۰۰۰۱۴۱ و اپليكيشن ۱۴۱ راه‌اندازي شده و اطلاعات به صورت انلاين و لحظه‌اي به‌روز رساني شده و در دسترس كاربران جاده‌اي قرار دارد.