کمیته ملی حقوق بشر قطر اعلام کرد که این کشور به دلیل سیاسی کردن مسأله حج و محدودیتها و موانعی که عربستان برای حجاج قطری در ادای مناسک حج ایجاد کرده، علیه این کشور به سازمان ملل و پارلمان اروپا شکایت خواهد کرد. خبرگزاری رسمی قطر (قنا) به نقل از علی بن صمیخ المری، رئیس […]
کمیته ملی حقوق بشر قطر اعلام کرد که این کشور به دلیل سیاسی کردن مسأله حج و محدودیتها و موانعی که عربستان برای حجاج قطری در ادای مناسک حج ایجاد کرده، علیه این کشور به سازمان ملل و پارلمان اروپا شکایت خواهد کرد.
خبرگزاری رسمی قطر (قنا) به نقل از علی بن صمیخ المری، رئیس کمیته ملی حقوق بشر قطر اعلام کرد که به دنبال سیاسی کردن مسأله حج و محدودیتها و موانعی که عربستان برای حجاج قطری در ادای مناسک حج ایجاد کرده است، قطر به زودی روند اقدامات قانونی خود را علیه عربستان در سازمان ملل، پارلمان اروپا، یونسکو و دیگر هیئتهای بینالمللی آغاز خواهد کرد.
چرا فروش آنلاین بلیت مدام قطع میشود
تعدادی از دفاتر خدمات مسافرتی، هوایی و گردشگری و سامانههای فروش خدمات سفر، همزمان با آغاز پیشفروش بلیتهای نوروزی، در نامهای به قطع مکرر سیستم فروش آنلاین بلیت قطار اعتراض کرده و از «رجا» درخواست پیگیری کردهاند.
ساسان نایب، مدیرعامل یک شرکت خدمات مسافرتی، هوایی و جهانگردی و یکی از وبسرویسهای اصلی فروش آنلاین بلیت، با تأیید این نقص که نارضایتی مسافران را به دنبال داشته است، توضیح داد: در هفته گذشته که پیشفروش بلیتهای ریلی آغاز شد، فروش آنلاین با اختلال قطعی مکرر روبرو شد که البته اتفاق جدیدی نبوده و سالهای گذشته هم با این مشکل مواجه بودیم.
او با بیان اینکه مشکل از سوی شرکتهای اصلی فروش آنلاین بلیت پیگیری شده اما رجا هنوز پاسخ روشنی نداده است، افزود: درحال حاضر ۲۵ شرکت آنلاین، فروش بلیت قطار را انجام میدهند که حدود پنج شرکت جزو پرفروشترینها محسوب میشوند. این اختلالهای پی در پی به اعتماد مشتریان آنها صدمه زده است و نارضایتی زیادی را به دنبال داشته است. درنظر بگیرند که هزینه تبلیغات و اطلاعرسانی ارزان نیست و ما این همه تلاش کردیم در زمان مناسب، خدمات مطلوب بدهم اما با در بسته روبرو شدیم، از طرف دیگر تبلیغاتی که این مدت برای خود انجام داده بودیم همه به یک ضد تبلیغ تبدیل شد.
وی گفت: ما در سالهای قبل هم از رجا خواسته بودیم زیرساخت فنی خود را ارتقا دهد تا در زمان شلوغی همچون نوروز، پاسخگویی بهتری داشته باشد.
نایب بیان کرد: متأسفانه رجا تا کنون پاسخی نداده است. به گمان ما مشکل همچنان زیرساخت است که توان پاسخگویی به این حجم از تقاضا را ندارد. فکر نمیکنیم عمدی در کار باشد اما به هر حال انتظار پاسخ و رسیدگی داریم. پیشفروش بلیت قطارهای نوروزی طبق اعلام معاون مسافری راه آهن، از تاریخ شانزدهم و هفدهم بهمن ماه آغاز شده که بلیت هر مسیر در روز و زمان مشخصی عرضه شده است. همانند سالهای گذشته بلیت قطار در مسیرهای پر متقاضی در ساعات اولیه، سریع به فروش رفته است. برخی از آژانسهای مسافرتی عرضهکننده بلیت قطار نیز اعلام کردهاند قطع سیستم آنلاین فروش، دسترسی آنها را به بلیت مسیرهای شلوغ همانند سالهای قبل دشوار کرده بود.