اگرچه مینی در حال حاضر روی نسخه‌ی الکتریکی از هاچبک مدرن خود کار می‌کند اما این خودروساز بریتانیایی مدلی کلاسیک که دارای قوای محرکه الکتریکی است را رونمایی کرده است. ما درباره‌ی پروژه‌ای یک دستگاهی یا پروتوتایپی نمایشی صحبت نمی‌کنیم بلکه این خودرو واقعاً تولید شده است. خودروی مورد بحث Swind E کلاسیک مینی نام […]

اگرچه مینی در حال حاضر روی نسخه‌ی الکتریکی از هاچبک مدرن خود کار می‌کند اما این خودروساز بریتانیایی مدلی کلاسیک که دارای قوای محرکه الکتریکی است را رونمایی کرده است. ما درباره‌ی پروژه‌ای یک دستگاهی یا پروتوتایپی نمایشی صحبت نمی‌کنیم بلکه این خودرو واقعاً تولید شده است. خودروی مورد بحث Swind E کلاسیک مینی نام داشته و در نمایشگاه خودروی کلاسیک لندن پرده‌برداری شده است. این هاچبک الکتریکی به تعداد ۱۰۰ دستگاه تولید خواهد شد و قیمت هرکدام از ۷۹ هزار پوند (۱۰۱۷۸۸ دلار) آغاز خواهد شد. این خودرو بر پایه‌ی بدنه‌ی بازسازی شده‌ی مینی اولیه ساخته شده و دارای پیشرانه‌ی الکتریکی ۱۱۰ اسب بخاری و باتری ۲۴ کیلووات ساعتی می‌باشد. شرکت Swind ادعا می‌کند این خودرو با شارژ کامل باتری مسافت ۲۰۰ کیلومتری را طی می‌کند. شارژ باتری با استفاده از کاکنکتور تیپ ۲ حدود ۴ ساعت طول خواهد کشید. این مینی الکتریکی ظرف مدت ۹٫۲ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن نیز ۱۳۰ کیلومتر در ساعت است که خیلی هم چشمگیر نیست. خلاص شدن از شر پیشرانه‌ی درون‌سوز و استفاده از واحد الکتریکی و باتری باعث شده وزن خودرو ۸۰ کیلوگرم بیشتر شود. توزیع وزن خودرو بهبود یافته و از ۶۸/۳۲ به ۵۷/۴۳ رسیده است. همچنین حذف باک سوخت باعث افزایش محفظه بار به ۲۰۰ لیتر شده است. از دیگر تغییرات مینی کلاسیک مورد بحث می‌توان به سیستم ترمز احیا شونده و حفاظت از خوردگی پانل‌ها، ترمزها و سیستم تعلیق جدید اشاره کرد. برای خودرویی که قیمت بیشتری در مقایسه با آئودی E-Tron دارد، مینی کلاسیک الکتریکی تجهیزات استاندارد زیادی ندارد. این خودرو از درگاه USB، گرمای کف خودرو، صندلی‌های چرمی گرم شونده و… برخوردار است. مشتریان برای استفاده از سیستم اطلاعات سرگرمی با ناوبری و حتی سیستم تهویه مطبوع و فرمان هیدرولیک پول بیشتری بپردازند! سقف پانورامیک، رنگ سفارشی و شارژ سریع هم از دیگر آپشن های این خودرو هستند.