پادگان مهندسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کیلومتر ۱۳ جاده بروجرد به خرم آباد واقع شده که تردد روزانه به این مجتمع نظامی باعث وقوع حوادث رانندگی میشود. تاکنون اقداماتی نظیر ایجاد شیارهای لرزنده و نصب تابلوهایی به منظور کاهش تصادفات این محور انجام شده است اما عدم توجه به علائم و رعایت سرعت مطمئنه […]
پادگان مهندسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کیلومتر ۱۳ جاده بروجرد به خرم آباد واقع شده که تردد روزانه به این مجتمع نظامی باعث وقوع حوادث رانندگی میشود. تاکنون اقداماتی نظیر ایجاد شیارهای لرزنده و نصب تابلوهایی به منظور کاهش تصادفات این محور انجام شده است اما عدم توجه به علائم و رعایت سرعت مطمئنه از سوی رانندگان گاها تصادفاتی را در محور پادگان این شهرستان به دنبال دارد. نقطه حادثهخیزی در مقابل پادگان مهندسی بروجرد وجود دارد که هر هفته شاهد تصادف در این نقطه هستیم که گاهی این تصادفات منجر به فوت هم شده است. اتفاق افتاده پدر و مادری برای ملاقات با فرزند خود که به خدمت سربازی در این پادگان مشغول بوده، آمده اند ولی متاسفانه در بازگشت مادر آن سرباز دچار سانحه شده است.
احداث زیرگذر در نقطه حادثه خیز پادگان
مسعود فلاح معاون فنی و عمرانی فرمانداری ویژه بروجرد در این باره اظهارکرد: در جلسه شورای ترافیک بروجرد ساخت میدان رد شد و با احداث زیرگذر موافقت شد. وی تصریح کرد: جهت احداث زیرگذر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است که بنابراین شده مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان از آن را راهداری استان لرستان هزینه کند و ۵۰۰ میلیون نیز از اعتبار تعریض جاده دانشگاه آزاد واحد بروجرد برای این پروژه جابجا شود.
معاون فنی و عمرانی فرمانداری ویژه بروجرد خاطرنشان کرد: اما به دلیل مخالفت مدیر کل راه و شهرسازی لرستان با جابجایی اعتبار این پروژه متوقف شده است. فلاح اضافه کرد: در صورت اختصاص اعتبار میتوان کار را شروع کرد و استارت کار زده شود.
هر هفته تاخیر در رفع نقطه حادثهخیز شاهد فوت یک نفر هستیم
سرهنگ طهماسبی رئیس مرکز پادگان مهندسی بروجرد نیر در این باره گفت: نقطه حادثه خیزی مقابل پادگان مهندسی وجود دارد که هر هفته تاخیر در رفع مشکل این نقطه به مرگ یک نفر منجر میشود. وی تصریح کرد: در چندماه اخیر مطالعات زیادی برای رفع این نقطه حادثهخیز انجام شده اما تاکنون به نتیجه نرسیده است. رئیس مرکز پادگان مهندسی بروجرد اضافه کرد: برای ایجاد یک دوربرگردان در این نقطه مطالعاتی انجام شد که برای این امر فضای کافی وجود نداشت. طهماسبی بیان کرد: در نهایت به این نتیجه رسیده که در این نقطه زیرگذر احداث شود اما این مهم هزینهبر خواهد بود. وی ادامه داد: به دلیل اینکه با خاک منطقه آشنایی کافی وجود ندارد باید مشاور خوب گرفته شود چون مطالعات دقیقی آنجا نیاز دارد. رئیس مرکز پادگان مهندسی بروجرد عنوان کرد: به دلیل نزدیکی به ارتفاعات، لایه ضخامتی بسیار کم بوده و بلافاصله به لایه سخت آهکی زمین میرسیم که حفاری آن زمانبر است.
زیرگذر با ۵۰۰ میلیون تومان ساخته نمیشود
همچنین علی گودرزی مدیر اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای بروجرد در این باره اظهار کرد: برای احداث پل زیرگذر مقابل پادگان مهندسی بروجرد قرار شد ۵۰۰ میلیون تومان از اعتبارات استانی اختصاص پیدا کند. وی تصریح کرد: در حال حاضر سازمان مدیریت برنامه ریزی استان موافقت نامه را صادر نکرده است در حالی که این پروژه با ۵۰۰ میلیون تومان هم ساخته نمیشود. مدیر اداره راهداری و حمل و نقل جادهای بروجرد خاطرنشان کرد: برآورد هزینه احداث پل زیرگذر مقابل پادگان مهندسی بروجرد ۲میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان اعلام شده است.
رفع نقطه حادثهخیز پادگان هرچه سریعتر پیگیری شود
عبدالرحیم رحیمی معاون استاندار و فرماندار بروجرد نیز در این باره گفت: رفع مشکل این منطقه باید هرچه سریعتر پیگیری شود.
وی افزود: همه مسائل و جوانب این کار باید سنجیده شود و مطالعات کارشناسی انجام شده بعد کار را شروع کرد.
فرماندار بروجرد ادامه داد: از قبل کارهای زیرساختی انجام و مقدمات کار فراهم شود سپس کار را شروع کرد.
بعد از آزمایشات زمینشناسی کار شروع شود
خالقی مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان نیز در این باره گفت: هرگونه همکاری لازم را برای زیرگذر مقابل پادگان مهندسی بروجرد انجام خواهیم داد. وی بیان کرد: در خصوص پل زیرگذر مقابل پادگان مهندسی بروجرد نیز بعد از انجام آزمایشات زمین شناسی منطقه با ورود نیروهای ارتش و استفاده از تجهیزات و ماشین آلات این عملیات اجرایی نیز شروع شود.
اعتبار ۳ میلیارد تومانی برای این نقطه درخواست شده است
جمشیدی معاون راهداری ادارهکل راهداری و حمل و نقل جادهای لرستان نیز در این باره اظهارکرد: داشتن ردیف اعتباری الزام بستن هر قرارداد بوده و اجرای هر پروژه منوط به تخصیص اعتبار لازم است. وی تصریح کرد: این نقطه جزو نقاط حادثه خیز استان شناخته شده که البته آمار فوتی آن نسبت به دیگر نقاط کمتر است.