مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن با تشریح اهم اقدامات حوزه فعالیت خود در سالی که گذشت، اینترنت‌ بانک مسکن را یک محصول دارای مزایای رقابتی ویژه معرفی کرد. ساسان شیردل، با بیان اینکه یکی از اقدامات شاخص و مهم حوزه امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن در سال جاری تبدیل حساب‌های […]

مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن با تشریح اهم اقدامات حوزه فعالیت خود در سالی که گذشت، اینترنت‌ بانک مسکن را یک محصول دارای مزایای رقابتی ویژه معرفی کرد.
ساسان شیردل، با بیان اینکه یکی از اقدامات شاخص و مهم حوزه امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن در سال جاری تبدیل حساب‌های سنتی به متمرکز بوده است گفت: حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار حساب نزد بانک مسکن در سال جاری از شکل سنتی خارج شد و اکنون در بستر متمرکز قرار گرفته است. این پروژه، کار بزرگی بود که با موفقیت انجام شده و بخش کوچکی از آن باقی مانده است.
وی با بیان اینکه نقطه شروع هرگونه تحلیل هوشمند بر اطلاعات برای سالم‌سازی کسب و کار از تمرکز و سالم‌سازی اطلاعات آغاز می‌شود، تصریح کرد: به این ترتیب اکنون تعداد حساب‌های باقی مانده سنتی که باید به سیستم متمرکز منتقل شود به حدود ۳۴۰ هزار فقره رسیده است که عملیات تبدیل آن باید در سال آینده انجام شود.
شیردل در ادامه با اشاره به راه‌اندازی اینترنت‌بانک جدید بانک مسکن در سال جاری، این اقدام را در راستای توسعه خدمات ارزش افزوده بانک مسکن ارزیابی و خاطرنشان کرد: اینترنت‌ بانک مسکن ویژگی‌هایی دارد که می‌توان از آن به عنوان مزایای رقابتی در مقایسه با سایر محصولات مشابه دیگر بانک‌ها یاد کرد.
مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن از راه اندازی یک سرویس ارزش افزوده جدید در اینترنت‌ بانک مسکن در حوزه کنترل درآمد-هزینه شخصی از سوی مشتریان خبر داد که می‌توان از آن به عنوان یک برنامه حسابداری شخصی بهره‌بردرای کرد.
به گفته وی، در این سرویس امکانی وجود دارد که هر تراکنش بانکی انجام شده بر اساس نوع آن به شکل هوشمند به جداول درآمد و هزینه مشتری بانک منتقل می‌شود و می‌توان در هر زمان، سرجمع درآمدها و هزینه‌ها را مشاهده کرد.
وی همچنین با اشاره به اقداماتی که در حوزه ارتقای امنیت در بانک مسکن انجام شد، گفت: اقدامات در این حوزه در سال آینده نیز در اولویت قرار دارد و بانک مسکن برای تامین امنیت مشتریان برنامه‌های ویژه‌ای دارد.

توسط بانک ملت انجام می‌شود؛

ارایه بسته خدمات مالی جدید برای بانوان مستقل

طرح پرنیان یکی از طرح‌هایی است که بانک ملت در دو سال گذشته ارائه و توسعه آن را در دستور کار خود قرارداده تا بتواند به ارائه خدمات به بانوان مستقل این مرز و بوم اقدام کند تا برای رسیدن به اهدافشان یاری رساند.
بنابر اعلام بانک ملت در سال قبل، طرح تسهیلات کارت اعتباری پرنیان ویژه بانوان طراحی شده و تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال با شرایطی خاص با بانوان وام می‌داد، اما بانک ملت این طرح را در روزهای اخیر توسعه توسعه داده و طرح پرنیان پلاس را رونمایی کرد که کل این فضا را متحول کرده‌است؛ چرا که این طرح به سمت یک بسته خدمات مالی برای بانوان مستقل پیش رفته که در آن انواع خدمات پولی، تسهیلاتی و بیمه ای در نظر گرفته شده و بانوان می‌توانند علاوه بر لذت بردن از خرید از دیگر خدمات این بسته بهره ببرند.
بر اساس این گزارش، این طرح سه مزیت چشمگیر دارد. یکی از مزایای این طرح برخوردار از تخفیفاتی است که در خریدهای حضوری و غیرحضوری از شرکای تجاری طرف قرارداد، اعمال می‌شود.
علاوه براین، کارت اعتباری پرنیان به استفاده‌کنندگان امکان بهره مندی از تسهیلات این بانک با نرخ سود ۱۵ تا ۱۸ درصد با مدت بازپرداخت ۱۲ تا ۳۶ ماه را می‌دهد.
این تسهیلات تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال قابل پرداخت است. و در نهایت‌، ویژگی سوم این طرح این است که خدمات بیمه‌ای برای بانووان در نظر گرفته شده است که در واقع در بخش سرمایه‌گذاری، بیمه عمر با عنوان «اندوخته پرنیان» در نظر گرفته شده که مبلغ حق بیمه آن از یک تا ۳ میلیون ریال به صورت ماهانه و مدت قرارداد آن از ۵ تا ۳۰ سال است.
شایان ذکر است که در بخش بیمه درمان تکمیلی‌؛ دو طرح با پوشش‌های کاملی مانند جراحی، زایمان و درمان نازایی در نظر گرفته شده است علاوه بر این مسائل ذکر شده بیمه آتش سوزی موجود در این بسته نیز حوادثی چون صاعقه، آتش سوزی و انفجار را تا سقف یک میلیارد ریال پوشش می‌دهد.