وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: نیروهای عملیاتی وزارت راه و شهرسازی در سراسر کشور برای مقابله با بحران‌ها در آماده باش کامل هستند. محمد اسلامی در خصوص تخریب محور خرم آباد به پلدختر گفت: با وجود آزادراه خرم آباد به پل زال محور خرم آباد به پلدختر همچنان از راههای شریانی استان بوده و […]

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: نیروهای عملیاتی وزارت راه و شهرسازی در سراسر کشور برای مقابله با بحران‌ها در آماده باش کامل هستند.
محمد اسلامی در خصوص تخریب محور خرم آباد به پلدختر گفت: با وجود آزادراه خرم آباد به پل زال محور خرم آباد به پلدختر همچنان از راههای شریانی استان بوده و اجرای باند دوم آن از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است و این پروژه هم اکنون نیز در دست اجرا می باشد اما با توجه به موقعیت جغرافیایی این منطقه و مجاورت این محور در کنار کوهستان و رودخانه کشکان، پس از جمع بندی کارشناسان و مشاورین بر این عقیده هستند که در این محور با ایجاد واریانت در نقاط بحرانی و تغییر شیوه در انجام کار می‌توانیم آسیب پذیری این محور را به حداقل برسانیم بنابراین مهمترین برنامه بلند مدت ما برای این محور به خدمت گرفتن مشاورین خبره برای مطالعه مسیر است تا با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان و پس از تهیه نقشه ها و مطالعات لازم و تامین اعتبار، با ایجاد واریانت، ضمن افزایش ایمنی، این قسمت از محور خرم آباد به پلدختر رو از بلایای طبیعی مصون نگه داریم.
وی در ادامه ضمن اشاره به سیل اخیر و تخریب جاده و مختل شدن ترافیک در این محور افزود: اولین و مهمترین اولویت کاری ما در این محور با توجه به ۱۷ نقطه‌ای که در این مسیر آسیب دیده، ترمیم و ایجاد یک جاده موقت با ایمنی بالا برای برقراری ترافیک می باشد که اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل راهداری و حمل و نقل استان با تمام توان در حال انجام آن می باشند .
وزیر راه و شهرسازی در خصوص برآورد اولیه خسارات راه‌ها و تاسیسات از بارش‌های اخیر تصریح کرد: ۱۰ هزار کیلومتر از راه‌های روستایی، فرعی و شریانی کشور دچار آسیب‌هایی همچون ریزش کوه، رانش زمین و خرابی پل‌ها شده است. برآورد اولیه حاکی از خسارت ۱۶۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه های کل کشور است.
وی ادامه داد: در این ایام ۱۴ هزار راهدار با ۱۰ هزار ماشین آلات مشغول بازگشایی راه‌ها و ایمن سازی آن بوده اند که به محض وقوع سیل در محل حاضر شده و مسیر‌ها را بازگشایی کردند. اطلاعات راه‌ها پیوسته از طریق سامانه ۱۴۱ به اطلاع هموطنان می‌رسد.
وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در حال حاضر راه‌های اصلی به غیر از چند محور که ریزش کوه قابل توجه داشته، باز است.
اسلامی تاکید کرد: با تامین اعتباری که با تصمیم هیات دولت صورت گرفته است، در جهت جبران خسارات گام بر می‌داریم.
عضو کابینه دولت در خصوص وضعیت ناوگان ریلی و هوایی گفت: خوشبختانه مشکل خاصی در نظام حمل و نقل ریلی و هوایی پیش نیامده است تنها برای چند فرودگاه، خطر وجود داشته که ایمن سازی سالم صورت گرفته و به جز مواردی که استاندارد پرواز اجازه فرود و پرواز نمی‌داد، مابقی پرواز‌ها انجام گرفته است.
وی افزود: محور‌های اصلی هراز و چالوس به صورت مقطعی بسته و پس از ایمن سازی بازگشایی می‌شود. محور اصلی شیراز یاسوج بسته است چراکه ۲۰۰ هزار متر مکعب ریزش کوه داشته است.
اسلامی ادامه داد: محور گرگان آق قلا هم به خاطر برش جاده بسته شده بود که با تلاش راهداران و نیرو‌های مسلح بازگشایی شده است.

با حضور رئیس جمهور انجام می شود؛
بهره‌برداری از۳ ایستگاه خط ۶
مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه گفت: روز ۱۸ فروردین ۹ کیلومتر از بخش جنوبی خط ۶ مترو تهران با حضور رئیس جمهور و شهردار تهران به بهره‌برداری می رسد.
علی امام اعلام کرد: خط ۶ با ۳۲ کیلومتر طول و ۲۷ ایستگاه طراحی شده است که از دولت آباد شروع و تا سولقان ادامه می‌یابد.
وی افزود: روز یکشنبه ۹ کیلومتر از این خط شامل سه ایستگاه دولت آباد، بعثت و میدان شهدا به بهره‌برداری خواهد رسید. ایستگاه میدان شهدا با خط ۴ تقاطعی بوده و مسافران می‌توانند بین خط ۶ و ۴ تبادل سفر داشته باشند.
مدیر عامل راه آهن شهری تهران و حومه با اشاره به اجرای طرح توسعه خط ۶ در بخش جنوبی، اظهار کرد: این طرح از ایستگاه دولت آباد تا حرم حضرت عبدالعظیم (ع) به طول ۶ کیلومتر در حال اجرا است که در صورت تکمیل آن، طول این خط به ۳۸ کیلومتر رسیده و بلندترین خط مترو تهران خواهد بود.
وی با اشاره به ویژگی‌های ایستگاه‌های آماده افتتاح عنوان کرد: این ایستگاه‌ها از نظر سامانه مخابراتی، سیگنالینگ، سیستم تهویه، پله‌برقی و اطفا حریق مجهز هستند و همچنین برای افراد کم توان نیز مناسب سازی شده‌اند.
امام ابراز امیدواری کرد ۱۵ کیلومتر دیگر از بخش شمالی خط ۶ با ۶ ایستگاه تا اشرفی اصفهانی تا پایان سال ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد.