به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر غلامرضا سلیمانی در جمع برخی از مدیران عامل شرکتهای بیمه و نمایندگان کارگروه‌های بررسی و ارزیابی خسارات سیل اخیر با اعلام این مطلب افزود: همدلی دولت و مردم برای کاهش تلفات و تسکین آلام آسیب دیدگان از جلوه‌های زیبای مشارکت عمومی به […]

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر غلامرضا سلیمانی در جمع برخی از مدیران عامل شرکتهای بیمه و نمایندگان کارگروه‌های بررسی و ارزیابی خسارات سیل اخیر با اعلام این مطلب افزود: همدلی دولت و مردم برای کاهش تلفات و تسکین آلام آسیب دیدگان از جلوه‌های زیبای مشارکت عمومی به شمار می‌رود که البته در این حادثه سیل اخیر بی نظیر است.

رییس کل بیمه مرکزی با ابراز خرسندی از فعالیت‌های شبانه روزی خادمان صنعت بیمه در ارزیابی و برآورد سریع و اقدام به پرداخت خسارات در کوتاه‌ترین زمان ممکن، خاطرنشان کرد: گنجینه اعتماد عمومی بزرگترین و ارزشمندترین سرمایه صنعت بیمه به حساب می آید و همه باید قدر این ثروت ملی را بدانیم.

وی با تاکید بر این نکته که اقتدار، قابلیت‌ و ظرفیت‌ صنعت بیمه در هنگام وقوع حوادث طبیعی محک می خورد، اظهار داشت: وقوع حوادث می تواند توجه بیش از پیش آحاد جامعه به خدمات صنعت بیمه را به دنبال داشته باشد و در سیل اخیر نگاه‌های بسیاری نسبت به صنعت بیمه، اصلاح شده است.

رئیس شورای عالی بیمه با تاکید بر این نکته که ارائه خدمات مطلوب بیمه ای در گرو توانمندی شرکت های بیمه و توانگری مالی و فنی این صنعت است، افزود: شرکت های بیمه با تکیه بر اصول حرفه ای و جذب سرمایه و ایجاد فضای جذاب برای مشارکت بازیگران بازار سرمایه و سهامداران، می توانند ظرفیت های مغفول صنعت بیمه را فعال کنند.

وی در پایان با ارزیابی مثبت گزارش اعضای کارگروه های اعزامی بیمه مرکزی و همچنین تیم های مستقر در مناطق سیل زده نسبت به پیگیری سریع مساله پرداخت خسارات بیمه گذاران، دستور لازم را صادر کرد و از مدیران عامل شرکت های بیمه خواست در حد توان نسبت به ایفای تعهدات حرفه ای و همچنین مسئولیت اجتماعی شرکت متبوع خود کوشا باشند.

 

  کسب رتبه یک توانگری شرکت بیمه “ما” از بیمه مرکزی

بیمه مرکزی سطح توانگری شرکت‌های بیمه را اعلام کرد و بر اساس آن، شرکت بیمه “ما” برای هشتمین سال متوالی موفق به کسب رتبه یک توانگری مالی شد.

به گزارش روابط عمومی بیمه “ما”، بر اساس گزارش اعلام شده از سوی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران،  شرکت های بیمه ای  در سطح یک توانگری، وضعیت مطلوب دارند و می توانند از عهده ایفای تعهدات خود در قابل بیمه گذاران برآیند.

بر اساس این گزارش، شرکت‌هایی که در سطح یک توانگری و وضعیت مطلوب قرار دارند نسبت توانگری آنها برابر ۱۰۰ درصد و بیشتر است؛ این شرکت‌ها برای ایفای تعهدات خود در مقابل بیمه گذاران و صاحبان حقوق آنها از توانایی کافی برخوردارند.

گفتنی است جدول توانگری مالی شرکت های بیمه بر اساس صورت های مالی حسابرسی شده سال گذشته این شرکت‌هاست.

 

ارسال محموله کمک کارکنان بیمه ایران به مناطق سیل‌زده

در پی خسارت‌های سنگین برجامانده از سیل اخیر در مناطقی از کشور و غیر قابل سکونت شدن منازل تعدادی از هموطنان عزیز در این مناطق، کارکنان شرکت سهامی بیمه ایران، هزینه تهیه و ارسال چادرهای اسکان موقت برای استقرار بیش از ۳۰۰۰ نفر از هموطنان سیل زده را تقبل کردند.

به گزارش روابط عمومی بیمه ایران، هزینه این کمک خیرخواهانه از محل کمک‌های شخصی کارکنان بیمه ایران و اختصاص بخش عمده هزینه‌های تبلیغاتی شرکت در نمایشگاه فاینکس ۲۰۱۹ (دوازدهمین دوره نمایشگاه بورس، بانک و بیمه) که در اوایل اردیبهشت برگزار خواهد شد، تأمین شده است.

محموله چادرهای ارسالی کارکنان بیمه ایران، هم اکنون در مناطق سیل زده خوزستان پذیرای هموطنان عزیز شده است.

همچنین با همت نمایندگان بیمه ایران در استان، روزانه بالغ بر ۵۰۰۰ وعده غذای گرم میان سیل زدگان خوزستانی توزیع میشود.

شایان ذکر است کارکنان و انجمنهای صنفی نمایندگان بیمه ایران در سایر مناطق کشور نیز از نخستین روزهای وقوع سیل در کشور، کمک‌های خود را به مناطق سیل زده لرستان، گلستان، مازندران، خوزستان و سایر مناطق سیل زده گسیل داشته‌اند.