
شرکت بیمه دانا برای بار دوم به عنوان فعالترین شرکت بیمه در بازنشر اخبار و اطلاعرسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی انتخاب شد. به گزارش روابط عمومی بیمه دانا، این شرکت در طول ماههای بهمن و اسفند سال گذشته در حوزه اخبار و اطلاع رسانی در” شبکه اقتصاد”، زیر مجموعه وزارت امور اقتصادی و […]
شرکت بیمه دانا برای بار دوم به عنوان فعالترین شرکت بیمه در بازنشر اخبار و اطلاعرسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی انتخاب شد.
به گزارش روابط عمومی بیمه دانا، این شرکت در طول ماههای بهمن و اسفند سال گذشته در حوزه اخبار و اطلاع رسانی در” شبکه اقتصاد”، زیر مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در مجموع با بازنشر ۸۸ خبر و محتوا در بین شرکتهای بیمه فعال در این حوزه، رتبه نخست اطلاعرسانی را به دست آورد.
روابط عمومی بیمه دانا در بهمن ماه، ۵۴ خبر و در اسفند ماه سال گذشته نیز با بازنشر ۳۴ خبر و در مجموع با ۸۸ خبر و محتوا در بین شرکتهای بیمه در ” شبکه اقتصاد” رتبه اول را کسب کرد.
شایان ذکر است: در جدول آماری عملکرد اخبار مربوط به سازمانهای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی که در کانال” شبکه اقتصاد” منتشر میشود، سایر شرکتهای بیمه با فاصله معناداری از بیمه دانا، در رتبههای بعدی قرار دارند.
توانگری مالی بیمه ملت در صدر شرکتهای بیمه دارای مجوز قبولی اتکایی
بیمه ملت در حالی در زمره ۴ شرکت بیمه دارای مجوز قبولی اتکایی در سال جدید قرار گرفته که بالاترین نسبت توانگری را در میان آنها دارد.
به گزارش روابط عمومی بیمه ملت، گزارش بیمه مرکزی از وضعیت قبولی اتکایی شرکتهای بیمه بر مبنای اطلاعات آخرین صورتهای مالی مصوب تا روز ۱۹ فروردینماه، نشان میدهد که تنها ۴ شرکت بیمه ایران، پاسارگاد، ایرانمعین و ملت؛ حائز شرایط لازم جهت دریافت مجوز قبولی اتکایی شناخته شدهاند.
به طور کلی، آن دسته از شرکتهای بیمه که دارای نسبت توانگری بالای ۱۲۰ (سطح یک) و سرمایه بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان هستند، میتوانند درخواست دریافت مجوز قبولی اتکایی خود را به بیمه مرکزی ارائه دهند.
با اعلام سطح توانگری مالی شرکتهای بیمه در سال ۹۷ از سوی بیمه مرکزی، نسبت توانگری بیمه ملت با ۴۰ واحد رشد، به عدد ۲۶۶ صعود کرد و به این ترتیب، بیمه ملت، رکورد تثبیت نسبت توانگری مالی بالای ۲۰۰ را در ۷ سال متوالی در صنعت بیمه از آن خود کرد و موفق شد مجوز قبولی اتکایی خود را برای چهاردهمین سال متوالی در سال ۹۸ تمدید کند.
بیمه ایران، پاسارگاد و ایرانمعین، دیگر شرکتهای دارای مجوز قبولی اتکایی از سوی بیمه مرکزی هستند.
مستمریها بیشترین هزینه سازمان تامین اجتماعی را تشکیل میدهند
مشاور معاونت بیمهای سازمان تامین اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی خدمات متعددی جمله درمان، مستمری، غرامت دستمزد، بیمه بیکاری و… ارائه میکند. بزرگترین هزینه این سازمان پرداخت مستمریها است.
احمد پایور با اشاره به تاریخچه شکلگیری بیمههای اجتماعی در دنیا و جهان به شکل امروزی افزود: سیستمهای بیمهای برای پاسخ به دغدغههای بشری در مواقع سالخوردگی، بیکاری، بیماری، حادثه و… ایجاد شدهاند. برای اولین بار در جهان در آلمان در سال ۱۸۸۱ بیمههای اجتماعی شکل گرفت. در ایران نیز برای اولین بار در سال ۱۳۰۹ همزمان با ساخت راه آهن این موضوع مطرح شد تا در نهایت در سال ۱۳۵۴ قانون تامین اجتماعی تصویب شد و تا امروز ملاک فعالیتهای این سازمان قرار گرفته است.
وی با اشاره به لایههای بیمهها اظهار داشت: یک نوع از بیمهها حمایتی است که عمدتا دولتها در قبال گروهی از افراد ارائه خدماتی را تعریف کردهاند. افرادی که اشتغال دارند و مزد دریافت و حق بیمه پرداخت میکنند تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار میگیرند. بیمه تکمیلی نیز از سوی افرادی انتخاب میشود که متقاضی خدمات مازاد بیمهها اجتماعی هستند.
پایور به صندوقهای بیمهای متعدد در کشور اشاره کرد و گفت: این نوع صندوقها از نظر محاسبات بیمهای مشکل دارند و متکی به دستگاه متولی هستند. سازمان تامین اجتماعی تنها صندوق در کشور است که از نظر محاسبات بیمهای ورشکسته نیست و به دولت اتکایی ندارد و از طریق وصول حق بیمه ها منابع را تامین و هزینه میکند.
مشاور معاونت بیمهای سازمان تامین اجتماعی به مسائل صندوقهای بازنشستگی نیز اشاره کرد و افزود: منابع برای اقدامات حمایتی این صندوق ها تامین نشده و همچنین سن امید به زندگی در کشور افزایش یافته اما سن بازنشستگی تغییر نکرده حتی برخی زمان ها قوانینی مانند بازنشستگی های پیش از موعد نیز به این سازمان تحمیل شده است.
پایور در مورد نسبت پشتیبانی در صندوق های بیمه ای گفت: نسبت بیمه شده به مستمری بگیر را نسبت پشتیبانی می گویند. این ضریب در سال های اخیر به دلیل رشد غیرمتعارف مستمری بگیران کاهش یافته است و برای حفظ صندوق ها باید تعادل بین منابع و مصارف را همیشه مدنظر قرارداد.