ایران و ترکیه از نظر تردد تعداد کامیونها محدودیتی ندارند هرچند که عبور کامیونهای ایرانی از خاک ترکیه نسبت به طرف مقابل بیشتر است. در گذشته نیز به دلیل تفاوت نرخ سوخت در ایران و ترکیه، مخزن سوخت کامیونهای ترکیهای در مرز بازرگان پلمب میشد و این روش ادامه دارد. به گزارش جمله، معاون حملونقل […]
ایران و ترکیه از نظر تردد تعداد کامیونها محدودیتی ندارند هرچند که عبور کامیونهای ایرانی از خاک ترکیه نسبت به طرف مقابل بیشتر است. در گذشته نیز به دلیل تفاوت نرخ سوخت در ایران و ترکیه، مخزن سوخت کامیونهای ترکیهای در مرز بازرگان پلمب میشد و این روش ادامه دارد.
به گزارش جمله، معاون حملونقل وزارت راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه برای آزاد شدن رانندگان ایرانی زندانی در ترکیه باید به کنوانسیون ADR بپیوندیم، گفت: راننده محکوم به اعدام در زندان های ترکیه نداریم و سالها است که همکاریهای حملونقلی این دو کشور ادامه دارد و کمیسیونی که امروز تشکیل شد پس از ۷ سال فعالیت خود را از سر گرفت و در هر چهار حوزه حملونقلی و حملونقل ترکیبی مباحثی مطرح شد.
شهرام آدمنژاد با بیان اینکه در بحث حملونقل جادهای، مهمترین مباحث در زمینه تسریع در تردد کامیونها و کاهش صف انتظار عبور کامیونها از پایانههای مرزی دو کشور بود، تصریح کرد: در بخش ریلی نیز تفاهم نامهای در حوزه بار و مسافر داشتهایم.
آدم نژاد در خصوص پرسشی درباره راننده کامیونهای ایرانی که در ترکیه زندانی اند، اظهار داشت: باید در این زمینه به یک ساختار کنترل واحد دست یابیم اما مهمتر از آن، این است که به کنوانسیون ADR (موافقت نامه اروپایی حملونقل کالا) بپیوندیم. البته راننده زندانی اعدامی ایرانی در ترکیه نداریم.
وی با اشاره به توافق دو کشور در خصوص افزایش ساعات قرنطینه مرز بازرگان در ایران و گلبُلاغ در ترکیه، ادامه داد: به دلیل نبود قرنطینه در برخی از ساعات، مشکلاتی برای تردد کامیونها ایجاد شده بود که در این زمینه طرف ترکیهای، نظر مساعد خود را برای رفع مشکل اعلام کرد.
معاون حملونقل وزارت راه و شهرسازی در خصوص پلمب مخزن سوخت کامیونهای ترکیهای که از ایران تردد میکنند، گفت: ایران و ترکیه از نظر تردد تعداد کامیونها محدودیتی ندارند هرچند که عبور کامیونهای ایرانی از خاک ترکیه نسبت به طرف مقابل بیشتر است. در گذشته نیز به دلیل تفاوت نرخ سوخت در ایران و ترکیه، مخزن سوخت کامیونهای ترکیهای در مرز بازرگان پلمب میشد و این روش ادامه دارد. با این حال اگر ناوگان ترکیهای بخواهند در ایران سوختگیری کنند. ما از آنها مابهالتفاوت نرخ سوخت ایران با ترکیه را دریافت میکنیم.