مدیرعامل بانک ملی ایران با بیان این که دولت مصمم است بانکداری دیجیتال در کشور نهادینه شود، گفت: بانک ملی ایران، پیشتاز تحولگرایی است و توسعه بانکداری دیجیتال، یکی از مصادیق آن است. دکتر محمدرضا حسینزاده در جمع شرکتکنندگان در کارگاه آموزشی یک روزه مدیران ارشد بانک با موضوع آشنایی با جدیدترین سامانههای بانکی دنیا […]
مدیرعامل بانک ملی ایران با بیان این که دولت مصمم است بانکداری دیجیتال در کشور نهادینه شود، گفت: بانک ملی ایران، پیشتاز تحولگرایی است و توسعه بانکداری دیجیتال، یکی از مصادیق آن است.
دکتر محمدرضا حسینزاده در جمع شرکتکنندگان در کارگاه آموزشی یک روزه مدیران ارشد بانک با موضوع آشنایی با جدیدترین سامانههای بانکی دنیا افزود: بانک ملی ایران، همواره تحولگرا بوده و این روحیه باید برای همیشه در مدیرعامل، معاونین و مدیران ارشد و همه کارکنان بانک حفظ شود.
وی توسعه محصولات بانک با هدف جلب رضایت حداکثر مشتری را مهمترین هدف بانک ملی ایران خواند و گفت: نیاز مشتری باید درک شود و متناسب با آن خدمات جدید طراحی شود، به طوری که مشتری، همواره با یک بانک پویا و به روز مواجه باشد.
حسینزاده «ایدهپردازی» را لازمه حرکت پیشرونده یک سازمان دانست و خاطرنشان کرد: تک تک اجزای سازمان باید خود را در قبال آن مسئول بدانند و از حداکثر توان علمی و عملی خود برای توسعه آن استفاه کنند.
وی خدمترسانی چابک و داشتن سرعت عمل در پیاده سازی خدمات بانکی را لازمه زندگی امروز دانست و با بیان این که بانک ملی ایران در این زمینه پیشتاز است، ادامه داد: تحولگرایی و نوآوری، دو کلیدواژه موثر در استراتژی بانک ملی ایران است و همه برنامهها باید بر اساس این دو محور طراحی شده و همچنین این سازمان باید به معنای واقعی یادگیرنده باشد.
حسینزاده در ادامه به ضرورت استفاده از فناوریهای نو در نظام بانکی اشاره کرد و گفت: مسیر تاریخی مبین این موضوع است که بانک ملی ایران از دیرباز در حوزه انفورماتیک فعال بوده و در حال حاضر نیز فعالیتهایش در این بخشها بسیار چشمگیر است. وی به طراحی و راهاندازی سامانههای بام و بله که به خوبی مورد استقبال مشتریان و سایر مخاطبان فضای مجازی قرار گرفته است اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسیاری از خدمات بانک ملی ایران از جمله بانک آفیسر بر بستر این سامانهها ارائه میشود، به طوری که مشتریان برای انجام بسیاری از امور بانکی نیازی به حضور در شعبه ندارند.
حسین زاده تاکید کرد: بانک ملی ایران مصمم است خدمات جدیدتر، به روزتر و راحتتری را در اختیار مشتریان قرار دهد و به این منظور مطالعات گستردهای را بر روی بانکهای بزرگ جهان انجام داده است.
مدیرعامل بانک ایران زمین اعلام کرد؛
افزایش تراکنشها در سیستمهای همراه بانک و پایانههای فروش
معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین در مراسم قرعه کشی جشنواره های همراه بانک و پذیرندگان پایانههای فروش از رشد چشمگیر تراکنش ها در نرم افزار همراه بانک خبر داد.
فرهاد اینالوئی گفت: برگزاری جشنواره های همراه بانک و پذیرندگان پایانههای فروش بانک ایران زمین با روند فعالیتی مطلوبی از دی ماه ۹۷ تا اول اردیبهشت ماه ۹۸ برگزار شد و شاهد افزایش تراکنش ها و معاملات در این دو حوزه بوده ایم.
اینالوئی در این مراسم با اشاره به روند برگزاری جشنوارههای همراه بانک و پذیرندگان پایانههای فروش بانک ایران زمین گفت: این جشنواره در یک دوره سه ماهه برگزار شد و بر روی دو حوزه پایانههای فروشگاهی و کاربران همراه بانک ایران زمین متمرکز شد.
وی ادامه داد: این جشنواره در حوزه پایانههای فروشگاهی اهدافی همچون تعامل نزدیک با پذیرندگان، افزایش وفاداری آنان و افزایش تراکنشها به لحاظ تعداد، مبلغ و مانده موجودی را دنبال کرد. در حوزه موبایل بانک هم هدفگذاری جشنواره بر روی افزایش تعداد کاربران این سیستم بودکه با توجه به شروع به فعالیت این خدمت که یک سال از آن میگذرد روند فعالیتها و استقبال از آن مطلوب ارزیابی میشود. وی همچنین از پیشی گرفتن حجم مبالغ و تراکنشهای موبایل بانک از اینترنت بانک در بازه زمانی برگزاری این جشنواره خبر داد و گفت: هرچند به لحاظ تعداد، کاربران اینترنت بانک از موبایل بانک آن هم به دلیل سابقه فعالیت، بیشتر است اما در حجم تراکنشها، موبایل بانک از اینترنت بانک پیشی گرفت. البته این حجم از تراکنشها در اسفندماه ۹۷ به بیشترین میزان و در فروردین ماه ۹۸ هم کاهش داشته است.
اینالویی درباره آمار افزایش گردش مالی پایانهها از ابتدای برگزاری تا پایان آن را ۲۴ درصد اعلام کرد و گفت: میانگین گردش دستگاههای کارتخوان ایران زمین هم ۱۶ درصد رشد داشته و ماهیانه نزدیک به ۳۵ میلیون تومان تبادل مالی هر دستگاه بوده که آن هم ۱۵ درصد رشد داشته است.
وی در ادامه میزان رشد مانده سپرده متصل به پایانهها را ۳۸ درصد اعلام کرد و درباره افزایش تعداد کاربران موبایل بانک نیز گفت: بانک ایران زمین در طول برگزاری این جشنواره شاهد افزایش ۵۱ درصدی کاربران و استفاده کنندگان موبایل بانک بوده و تمهیداتی هم اندیشیده شد تا ارتباط با پذیرندگان از طریق باشگاه پذیرندگان که به زودی ایجاد خواهد شد افزایش یابد.