معاون راهداري سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌‌اي در نشست مديران ادارات كل راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي سراسر كشور از تلاش‌هاي شبانه‌روزي حوزه راهداري و نگهداري راه‌ها در استان‌هاي سراسر كشور و در ايام زمستان سال گذشته و همچنین سیلاب اخیر تشکر کرد و افزود: این راهداران، جاده‌ها را در ایام پربارش در كمترين زمان ممكن […]

معاون راهداري سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌‌اي در نشست مديران ادارات كل راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي سراسر كشور از تلاش‌هاي شبانه‌روزي حوزه راهداري و نگهداري راه‌ها در استان‌هاي سراسر كشور و در ايام زمستان سال گذشته و همچنین سیلاب اخیر تشکر کرد و افزود: این راهداران، جاده‌ها را در ایام پربارش در كمترين زمان ممكن بازگشايي کردند. حيدر مطاعي اضافه کرد: بنابراین اميد آن مي‌رود که با برنامه‌ريزي، تقسيم كار و همدلي در ايام تابستان هم، برقراري تردد ايمن و روان مسافران جاده‌اي فراهم شود و با اقدامات به موقع و اولويت‌دار، سطح سرويس مناسبي براي سفرهاي تابستاني هم‌وطنان تامين شود. مطاعی خاطرنشان كرد: به منظور تامين اعتبارات مورد نياز پروژه‌ها با مركز تامين اعتباري استان‌ها و ستاد مركزي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي هماهنگي‌هاي لازم به عمل آيد.

بازنگري در روش‌هاي اجراي روكش آسفالت
براساس اين گزارش رضا اكبري مديركل دفتر نگهداري راه‌هاي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي، مطالبي در زمينه بازسازي و ترميم جاده‌هاي تخريب شده از سيل اخير بيان كرد و افزود: با توجه به محدوديت‌هاي منابع اعتباري، بايد در روش‌هاي اجراي روكش آسفالت كار كارشناسي صورت گيرد و براساس اولويت راه‌هاي شرياني، فرعي و روستايي آسفالت‌ها مورد نظر به كار گرفته شود. اکبری خاطرنشان كرد: در ترميم پل‌ها و ابنيه فني هم ضروري است استحكام و سطح پايداري مناسبي فراهم شود و از پيمانكاران توانمند و مجرب در اين زمينه بهره گرفته شود.

ضرورت ارزيابي اجراي طرح تن – كيلومتر
فرامرز مداح، مشاور رياست سازمان در امور سرمايه‌گذاري و فن‌آوري اطلاعات، ضمن ارايه گزارشي از رسيدگي به مطالبات رانندگان و اجراي طرح تن –كيلومتر در كشور اظهار داشت: اين طرح پروژه عظيمي است كه طي برگزاري جلسات كارشناسي متعدد با همكاري مسئولان استاني به اجرا درآمده است و اكنون نيازمند ارزيابي و به روزرساني شاخص‌هاي تعيين شده است.
او با بيان محدوديت منابع مالي و اعتباري در پاسخگويي به نيازهاي موجود بخش حمل و نقل جاده‌اي و راهداري، خاطرنشان كرد: باید نسبت به حفظ و نگهداري از سرمايه‌هاي ملي تدابير لازم اتخاذ شود و در رعايت ضوابط و موارد قانوني منابع درآمدي اين سازمان توجه و نظارت بيشتري صورت گيرد.

تأمين رضايت‌مندي شغلي كاركان و ذي‌نفعان سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي
محمد تيموري، معاون توسعه مديريت و منابع اين سازمان، طي سخناني گزارشي از ساختار نيروي انساني شاغل در سازمان راهداري و حمل ونقل جاده‌اي ارايه كرد و افزود: در حال حاضر بالغ بر ۲۰ هزار نيروي انساني به صورت جاري و طرح در سازمان مشغول به فعاليت هستند كه عمده انتظار ما از مديران استاني، تأمين رضايت‌مندي شغلي كاركنان و عدالت در پرداخت حقوق و مزاياي آنان است. وي خاطرنشان كرد: در شرايط اقتصادي موجود، براي ارايه عملكرد مطلوب، مي‌بايست ابتدا جايگاه خود را در استان شناسايي كرده و سپس ذي‌نفعان خود را مشخص نموده و نقش و تأثيرگذاري شاخص‌هاي حمل و نقل بر ساير بخش‌هاي اقتصادي در استان مورد كنترل و نظارت قرار بگیرد. گفتني است در بخش ديگري از اين نشست مديران ادارات كل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي سراسر كشور، به بيان مسائل و مشكلات موجود در استان‌هاي ذي‌ربط پرداخته و از سوي رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي و اعضاي هيأت عامل حاضر در نشست راه‌كارها و نقطه‌نظرهاي كارشناسي به منظور رفع اين مشكلات ارايه شد.
تقویت کاپوتاژ کالا بین بنادر اصلی و کوچک
در دستور کار است
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه توسعه بنادر کوچک به عنوان یک اولویت در سال ۱۳۹۸ برای این سازمان تعریف شده است، گفت: برنامه ریزی دقیقی در مورد بنادر کوچک انجام شده و تقویت کاپوتاژ کالا بین بنادر اصلی و کوچک در دستور کار قرار دارد. محمد راستاد با اشاره به اینکه بخشی از مراودات منطقه‌ای کشور اعم از صادرات و واردات از طریق بنادر کوچک انجام می‌شود، اظهار کرد: در عین حال بخش قابل توجهی از اشتغال‌زایی در سواحل و رونق اقتصادی این مناطق از طریق بنادر کوچک محقق می‌شود.
وی ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی تمام تلاش خود را به کار گرفته و با برنامه‌ریزی دقیق زمینه را فراهم می‌کند تا ناوگان سنتی و تجارتی با ارائه بهترین تسهیلات و امکانات، تردد خود را انجام دهند. معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه بخش عمده ای از ناوگان سنتی و سبک در سواحل جنوبی کشور، به فعالیت های تجاری و حمل و نقل دریایی مشغول هستند، بیان کرد: باید این امکان فراهم شود تا کران بری یا کاپوتاژ کالا بین بنادر اصلی و کوچک صورت گرفته و ترانشیپ کالا نیز تقویت شود.
راستاد تاکید کرد: علاوه بر این باید با استفاده از ظرفیت بنادر کوچک، جابجایی کالا در کرانه و به صورت ترانشیپمنت هم مدنظر قرار گیرد.
وی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی توسعه بنادر کوچک را به عنوان یک اولویت در سال جاری تعریف کرده است، خاطرنشان کرد: توجه هرچه بیشتر به بنادر کوچک موجب می شود تا این بنادر بتوانند با کیفیت خوبی در بخش حمل و نقل دریایی فعالیت کنند، مسئله ای که موجب می شود به مرور زمان و متناسب با تقاضاهای موجود، توسعه بنادر کوچک انجام شود.
/ سازمان بنادر و دریانوردی