بیمه دانا و بانک قرض الحسنه مهر ایران در اواخر سال گذشته با طراحی و اجرای طرح «مهر دانا» در سراسر کشور کوشيدند تا ضمن برقراري پيوند دوباره بين نظام بيمه و بانکداري اسلامي در كشور، نسبت به تامين مالي بيمه‌نامه‌هاي مورد نياز مردم اقدام كنند. یکی از دغدغه‌های همیشگي بخش قابل‌توجهي از مردم جامعه، […]

بیمه دانا و بانک قرض الحسنه مهر ایران در اواخر سال گذشته با طراحی و اجرای طرح «مهر دانا» در سراسر کشور کوشيدند تا ضمن برقراري پيوند دوباره بين نظام بيمه و بانکداري اسلامي در كشور، نسبت به تامين مالي بيمه‌نامه‌هاي مورد نياز مردم اقدام كنند.
یکی از دغدغه‌های همیشگي بخش قابل‌توجهي از مردم جامعه، تهيه بيمه‌نامه شخص ثالث و بدنه خودرو بوده و است. هر چند طبق قانون داشتن بيمه شخص ثالث براي دارندگان خودرو الزامي است، با اين حال هنوز تعداد زيادي از رانندگان خودرو در سراسر کشور به‌دليل نداشتن تمکن مالي مناسب، از داشتن بيمه‌نامه شخص ثالث محروم هستند که همين مساله باعث بروز مشكلات عديده‌اي براي اين افراد شده است. برای رفع این مشکل بیمه دانا طرحی را عملياتي کرد که به «مهر دانا» مشهور شد. طبق اين طرح که بين بيمه دانا و بانك قرض‌الحسنه مهرايران منعقد شده، متقاضيان مي‌توانند به دفاتر نمايندگي اين شركت در سراسر كشور مراجعه كرده و بدون پيش پرداخت، كارمزد و بدون نياز به مراجعه به بانك، با دريافت تسهيلات مالي، بيمه‌نامه‌هاي شخص ثالث، بدنه خودرو و آتش‌سوزي مورد نياز خود را تهيه كنند. طبق این تفاهم‌نامه که برای اولین بار در صنعت بیمه و بانک کشور اجرا مي‌شود، اقشار مختلف جامعه از جمله رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومي کشور و تمامي سهامداران سهام عدالت مي‌توانند بدون مراجعه به بانك، به دفاتر نمايندگي بيمه دانا در سراسر كشور مراجعه كرده و بدون ضامن، تسهيلات بانكي دريافت كرده و نسبت به تهيه بيمه‌نامه‌هاي مورد نياز خود اقدام كنند.
تبیین شرایط عرضه و فروش بیمه‌های مسافران عازم به خارج از کشور
جلسه شرکت‌های بیمه فعال در فروش بیمه‌های مسافران اعزام به خارج از کشور، به میزبانی بیمه ملت برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی بیمه ملت، در این جلسه که با حضور مدیران و روسای فنی شرکت‌‎های بیمه ایران، آسیا، البرز، سینا، دانا، معلم، پارسیان، پاسارگاد، تجارت نو، میهن، نوین، ما، سرمد، کوثر، آرمان، کارآفرین، سامان، رازی و ملت برگزار شد، تعیین نرخ ارز و تبیین شرایط عرضه و فروش بیمه‌های مسافران عازم به خارج از کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در ابتدای جلسه، مدیر بیمه‌های عمر و حوادث بیمه ملت، با تشریح مسائل روز تاثیرگذار بر صنعت گردشگری و نرخ تسعیر ارز، بر اهمیت نیازمندی‌های مسافران، راهکارهای کاهش نارضایتی و شکایت‌های بیمه‌شدگان و رعایت اصول اخلاق حرفه‌ای در ارائه بیمه‌نامه‌های مناسب به بیمه‌شدگان تاکید کرد. روح‌اله شاهزاده احمدی در همین خصوص ادامه داد: همه شرکت‌های بیمه‌ای، نسبت به درج مبلغ حق‌بیمه و میزان تعهدات خود بر روی بیمه‌نامه‌ها اقدام لازم به عمل آورند.
رقابت سالم به تقویت بنیه مالی صنعت بیمه منتهی می‌شود
رقابت سالم در بازار بیمه به تقویت بنیه مالی صنعت بیمه منتهی می‌شود و به همین خاطر تمامی فعالان صنعت بیمه در بخش صدور باید مسائلی نظیر رعایت نرخ فنی و شرایط منطقی را با جدیت دنبال کنند. دکتر غلامرضا سلیمانی که در نشست شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه، کانون و انجمن‌های صنفی نمایندگان و کارگزاران صنعت بیمه آذربایجان شرقی، سخن می‌گفت با اعلام این مطلب افزود: خوشبختانه نزدیک به صددرصد واحدهای صنعتی کشور از پوشش‌های بیمه‌ای بهره می‌برند که این امر نشان دهنده اهمیت حفظ سرمایه و روند تولید است. رییس کل بیمه مرکزی با قدردانی از فعالیت گسترده شرکت سهامی بیمه ایران در استان آذربایجان از شرکت‌های خصوصی بیمه خواست با فعالیت مضاعف و شناسایی ظرفیت‌های خالی، سهم خود را از بازار بیمه کشور افزایش دهند.دکتر سلیمانی با بیان این مطلب که برگزاری نشست‌های منظم شورای هماهنگی بیمه استان‌ها به استحکام صنعت بیمه منجر خواهد شد، خاطرنشان کرد: هماهنگی شرکت‌های بیمه از روش‌های مفید توسعه‌ای به شمار می‌رود و در سیل اخیر نیز شاهد بودیم که استان هایی در مدیریت بحران، قدرتمندتر عمل کردند که از شورای هماهنگی منظم‌تری سود می‌بردند.