«گردشگری سلامت»، امروزه اهمیت زیادی در کشورهای دنیا پیدا کرده و بهعنوان یکی از منابع درآمدی مهم، جایگاه ویژهای را به خود اختصاص داده است. اما نتایج یک پژوهش داخلی نشان میدهد که این بخش در کشور ما، برای نیل به چنین جایگاهی، نیازمند اقدامات قابلتوجهی از سوی مراجع مختلف و بهویژه واحد بینالملل بیمارستانها […]
«گردشگری سلامت»، امروزه اهمیت زیادی در کشورهای دنیا پیدا کرده و بهعنوان یکی از منابع درآمدی مهم، جایگاه ویژهای را به خود اختصاص داده است. اما نتایج یک پژوهش داخلی نشان میدهد که این بخش در کشور ما، برای نیل به چنین جایگاهی، نیازمند اقدامات قابلتوجهی از سوی مراجع مختلف و بهویژه واحد بینالملل بیمارستانها است. تجارت ترجیحی و آزاد و جهانیشدن خدمات سلامت در کشورهای مختلف به دنبال ارتقای استانداردهای خدمات پزشکی اتفاق میافتد و زمینه را برای رشد گردشگری سلامت و ارائه خدمات سلامت برای بیماران بینالمللی فراهم میکند. بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری، در سال ۲۰۱۷، از کل درآمد ۱.۳۴۰ تریلیون دلاری حاصل از این صنعت بینالملل، قاره اروپا ۳۷ درصد، منطقه آسیا پاسیفیک ۲۹ درصد، آمریکا ۲۴ درصد، خاورمیانه ۵ درصد و آفریقا ۳ درصد را به خود اختصاص دادهاند.
طبق نظر کارشناسان، هر گردشگر سلامت، ۳ تا ۴ برابر یک گردشگر عادی در کشور مقصد هزینه میکند، بهطوریکه در سال گذشته میلادی صنعت گردشگری سلامت دنیا حدود ۴۳۹ میلیارد دلار چرخش مالی داشته است.
جذابیت های آفرود
این موضوع که رانندگی و حرکات آفرود یکی از جذاب ترین قسمت های دنیای خودروست اصلا قابل کتمان نیست و باید قبول کرد که این حرکات جذاب و خطرناک، هرکسی را وسوسه می کند. RJ Anderson یکی از همین افراد وسوسه شده می باشد و به معنای واقعی یکی از بهترین راننده های آفرود در جهان است. مهارت های دیوانه وار این راننده نترس، هیجان را به هربیننده ای انتقال میدهد. اما اندرسون چه خودرویی را برای این کار انتخاب کرده است؟
یک خودروی توربوشارژر آفرود سفارشی با نام Polaris RZR XP. خودرو های Polaris، خودرو های مولتی رول آمریکایی هستند که به آنها همه جا رو هم گفته میشود. بعد از دیدن این ویدیو کاملا متوجه دلیل نامگذاری این خودرو ها با نام همه جا رو خواهید شد. Anderson یک راننده ی کاملا حرفه ایست و خودروی Polaris RZR XP اصلاح شده ی این راننده، با سیستم تعلیق تقویت شده و لاستیک های تهاجمی تر، طوری طراحی شده است که توانایی پذیرش مسئولیتی که Anderson بر دوشش میگذارد را داشته باشد.
توصیه جدی ما اینست که شما به هیچ وجه این حرکات آفرود را بدون تجهیزات و آموزش و مهارت های لازم انجام ندهید. این حرکات آفرود در مجموعه ای از مسیر و موانع از پیش ساخته شده و یک سطح شیبدار عظیم با نام “دیوار مرگ” انجام میشود که قرار گرفتن و حرکت در آنها توسط یک راننده معمولی، حس و حالتی جز سرگیجه و تهوع به او نمیدهد!