قائم مقام مدیرعامل بیمه دانا، از اجرایی شدن رتبه‌بندی نمایندگان این شرکت خبر داد و گفت: رتبه‌بندی نمایندگان، آغاز جهشی بزرگ در مسیر تحقق رشد و توسعه شبکه فروش است. حسین حسینی اعلام کرد: با توجه به آیین‌نامه شورای عالی بیمه مبنی بر تفویض اختیار رتبه‌بندی نمایندگان به شرکت‌های بیمه، و با تلاش و همت […]

قائم مقام مدیرعامل بیمه دانا، از اجرایی شدن رتبه‌بندی نمایندگان این شرکت خبر داد و گفت: رتبه‌بندی نمایندگان، آغاز جهشی بزرگ در مسیر تحقق رشد و توسعه شبکه فروش است. حسین حسینی اعلام کرد: با توجه به آیین‌نامه شورای عالی بیمه مبنی بر تفویض اختیار رتبه‌بندی نمایندگان به شرکت‌های بیمه، و با تلاش و همت دکتر کاردگر، نایب رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل بیمه دانا، شیوه‌نامه رتبه‌بندی نمایندگان برای نخستین بار در این شرکت تدوین و برای سال آماری ۱۳۹۷ شبکه فروش اجرایی شد.
وی اظهار داشت: به منظور شناخت توانمندی‌ها و چالش‌های شبکه فروش و تقویت شاخص‌های عملکردی آنها، رتبه‌بندی نمایندگان با استفاده از شاخص‌های کمی و کیفی مانند حق بیمه تولیدی، نسبت خسارت، ترکیب پرتفوی، نسبت وصول حق بیمه به تولید، انضباط مالی و تجهیزات اداری دفاتر نمایندگان انجام شده است. قائم مقام مدیرعامل بیمه دانا با اشاره به اینکه رتبه‌بندی نمایندگان در سه درجه ۱، ۲ و۳ انجام شده است، افزود: هر یک از این تقسیم‌بندی‌ها نیز به سطوح عالی، خوب و متوسط تعریف شده است که بر اساس آن، حق بیمه صادره، نسبت خسارت، ترکیب پرتفوی و انضباط مالی نماینده، بیشترین تاثیر را در کسب امتیاز و رتبه‌بندی داشته است. وی، شبکه فروش را بازوان پرتوان شرکت در مسیر تعالی و رشد قلمداد کرد و گفت: رتبه‌بندی نمایندگان تنها بخشی از برنامه جامع و هدفمند در جهت ارتقای این شبکه پرتوان است که در برنامه میان‌مدت و بلند‌مدت بخش‌های دیگر این برنامه به اجرا درخواهد آمد. قائم مقام مدیر عامل بیمه دانا اضافه کرد: با انجام رتبه‌بندی نمایندگان، نه تنها انگیزه آنها دوچندان خواهد شد، بلکه موجب می‌شود تا با مولفه‌ها و متغیرهای در نظر گرفته شده در این رتبه‌بندی، شاهد رقابتی پرشور بر پایه مبانی حرفه‌ای و اخلاقی باشیم. حسینی گفت: با اجرایی شدن رتبه‌بندی نمایندگان در شرکت بیمه دانا، از این پس پرداخت کارمزد، برخورداری از تسهیلات مالی، حدود اختیارات کارشناسی و صدور و میزان سقف صندوق نقدی نماینده متناسب با امتیاز کسب شده به نمایندگان اعطا می‌شود. قائم مقام مدیرعامل بیمه دانا، تلاش مضاعف شبکه فروش را از عوامل اصلی موفقیت شرکت‌های بیمه عنوان و ابراز امیدواری کرد: با اجرایی شدن رتبه‌بندی نمایندگان، پرتفوی کسب شده ناشی از فعالیت شبکه فروش از حدود ۷۷ درصد فعلی به بیش از ۹۰ درصد افزایش یابد. وی در پایان ابراز امیدواری کرد که شبکه فروش با معرفی هر چه بهتر طرح مهر دانا، زمینه را برای اجرای طرح‌های مشابه فراهم کند.
سامانه “سنحاب” شروع به کار کرد
غلامرضا سلیمانی از آغاز به کار سامانه “سنحاب” برای تحقق اهداف دیجیتالی و تجمیع مراکز نرم افزاری صنعت بیمه خبر داد.
رئیس کل بیمه مرکزی در آیین افتتاح شرکت «سنحاب» اظهار کرد: هدف اصلی از تاسیس شرکت “سنحاب” تحقق اهداف دیجیتالی و تجمیع مراکز نرم افزاری صنعت بیمه است اما در کنار این هدف گذاری می توان فعالیت های فرعی را نیز دنبال کرد چرا که ارائه سرویس‌های جانبی به روند همگانی سازی صنعت بیمه کمک خواهد کرد.
وی در بازدید از این شرکت ضمن تاکید بر این موضوع، گفت: تاسیس شرکت های دانش بنیان در بستر دیجیتال از تاسیس کارخانه ها و مراکز تولیدی اهمیت بیشتری دارد چرا که محصولات مبتکرانه این شرکت ها می تواند در سطح ملی، علاوه بر رشد فناوری به توسعه تولید و اشتغال نیز منتهی شود. رئیس کل بیمه مرکزی بر اهمیت موضوع تجمیع دیتاهای صنعت بیمه به مسئله حیاتی امنیت شبکه های دیجیتالی اشاره کرد و افزود: صنعت بیمه، امانت دار اطلاعات و اعتماد مردم است و به همین خاطر پایگاه داده ای صنعت بیمه به عنوان یک دیتاسنتر مرجع باید قدرتمند، مطمئن و ایمن باشد. وی با برشمردن توانمندی های شبکه «سنهاب» بیمه مرکزی بر تعامل تنگاتنگ شرکت «سنحاب» و این شبکه مهم نهاد ناظر تاکید کرد و گفت: عملکرد سنهاب در حوزه های مختلف فعالیت مطلوب، کاربردی و قابل دفاع است و هماهنگ سازی در بخش نرم افزاری می تواند به تسهیل ارتباط شرکت‌های بیمه و نهاد ناظر منتهی شود.