مستند «اسرار دریاچه» ساخته آرمین ایثاریان که به معرفی منطقه باستانی تخت سلیمان میپردازد، جایزه بهترین مستند جشنواره فونیکس ملبورن استرالیا را از آن خود کرد. به گزارش جمله به نقل از ایسنا جشنواره فونیکس ملبورن که در ایران با عنوان «ققنوس ملبورن» هم شناخته میشود، در پنجمین دوره خود برندگان بخشهای مختلف را اعلام […]
مستند «اسرار دریاچه» ساخته آرمین ایثاریان که به معرفی منطقه باستانی تخت سلیمان میپردازد، جایزه بهترین مستند جشنواره فونیکس ملبورن استرالیا را از آن خود کرد.
به گزارش جمله به نقل از ایسنا جشنواره فونیکس ملبورن که در ایران با عنوان «ققنوس ملبورن» هم شناخته میشود، در پنجمین دوره خود برندگان بخشهای مختلف را اعلام کرد که «اسرار دریاچه» به کارگردانی آرمین ایثاریان توانست جایزه بهترین مستند را دریافت کند.
براساس آنچه در سایت این جشنواره آمده است، فیلمهایی از بیش از صد کشور جهان در این رویداد شرکت کرده بودند که به غیر از مستند «اسرار دریاچه» در بخشهای دیگر نیز فیلمهایی از ایران شرکت کرده بودند.
«اسرار دریاچه» آخرین ساخته بلند آرمین ایثاریان به معرفی منطقه باستانی تخت سلیمان میپردازد: «در منطقه باستانی تخت سلیمان با بیش از ۳۰۰۰ سال قدمت که در استان آذربایجان غربی قرار دارد، دریاچهای عمیق با داستانها و افسانههای بسیاری درباره گنجهای سلسلههای مختلف تاریخی هست که بهخاطر سمی بودن آبِ آن و قرارگیری در ارتفاع، تاکنون دستنیافتنی بوده و هیچکس به اعماق آن نرسیده بود».
باغ جهانی عباسآباد
نیازمند توجه مدیران منطقهای است
مدیر پایگاه جهانی باغهای ایرانی سازمان میراث فرهنگی کشور، در حاشیه بازدید از باغ عباسآباد نیاز این مکان گردشگری را بیش از هرچیز، توجه و همیاری مدیران منطقهای و استانی دانست. محمد سعادتی افزود: با تهیه پلان مدیریت یکپارچه که به زودی تهیه خواهد شد و با همافزایی دستگاههای ذی ربط و حمایت و تلاش مدیران منطقه به ویژه فرماندار بهشهر انشاالله شاهد اعتلای این مرکز بسیار مهم خواهیم بود. سعادتی خاطرنشان کرد که سازمان میراث فرهنگی و ادارهکل میراث مازندران در این پروسه با تمام امکانات و ابزارهای ممکن حضور خواهند داشت. مهدی ایزدی معاون میراث فرهنگی نیز گفت: پایگاه میراث جهانی عباسآباد یکی از محوطههایی است که ظرفیتهای فراوانی برای رشد و توسعه منطقه و مازندران دارد.
وی افزود: این باغ بهعنوان یک نمونه عالی از باغهای ایرانی که از یادگاران دوره صفوی است میبایست با پشت سر گذاشتن مشکلات و با همیاری همه مسولان و مردم به شاخص محوطههای تاریخی مازندران بدل شود.
«چگونه میتوان پدر بهتری بود؟»
«چگونه میتوان پدر بهتری بود؟» نوشته گروه نویسندگان چینگ و با ترجمه فرخلقا رییس دانا به ذکر راهکارها و تمرینهایی برای تعامل بهتر پدران با فرزندان میپردازد.
در معرفی این کتاب عنوان شده است: این اثر با ارائه تمرینهای کوتاه به خواننده کمک میکند تا با پاسخ دادن به سوالات و مقایسه آنها با پاسخهای دیگر اعضای خانواده به راه حل عملی درست دست یابد.
بر این اساس کتاب با تعریفی از پدر بودن و پدری کردن آغاز میشود و به مخاطبان کمک میکند تا انتظارات خود از کودک در هر مرحله از رشد را بشناسند. همچنین چگونگی برطرف کردن نیازهای جسمی و روانی کودک، چگونگی تشویق کودک به یادگیری و… از دیگر مباحثی است که کتاب «چگونه میتوان پدر بهتری بود؟» به آن پرداخته است. مولفان کتاب به مشکلات پدرهایی که از فرزند خود دور هستند، تکوالد هستند و یا به عنوان ناپدری سرپرست یک کودکاند، پرداختهاند. همچنین به تعاملات با نوجوانان و شیوههای ارتباط با آنها نیز اشاره دارند. در بخشی از این کتاب میخوانیم: «برای گذراندن روزهای خوش دونفری برنامهریزی کنید. این کار ممکن است به همین آسانیها هم نباشد! نوجوانان، به ویژه، ممکن است ترجیح دهند با دوستان خود وقت بگذرانند. از کودک خود بپرسید دوست دارد چه فعالیتها یا برنامههایی با شما داشته باشد. برای آن وقت بگذارید. سعی کنید با او به عنوان عضو موثر خانواده رفتار کنید. (حتی اگر فرزند شما نیمنگاهی هم به ارتباط خانوادگی نداشته باشد!)
این کتاب توسط شرکت انتشارات فنی ایران، با قیمت ۶۰۰۰ تومان در ۳۲ صفحه منتشر شده است.
انتشار نظامنامه تهیهکنندگی سینما و فهرست اعضاء
در مقدمه این نظام نامه مصوب شورای یکپارچگی تهیهکنندگان آمده است: نظام تهیهکنندگی در سینمای ایران معیار و محور همه تحولات در میان تهیهکنندگان است.
اصل در این نظام، ایجاد یک تشکل صنفی واحد است که با تغییر نگاه و تغییر در شیوههای تولید براساس استانداردهای جهانی صنعت سینما تحقق مییابد. نظام یکپارچه تهیه کنندگی رویای توسعه بازار، امنیت بازار، تضمین حقوق مالکیتی و معنوی، و امنیت سرمایه را زیر چتر خلاقیت، نوآوری و گشایش حوزههای موضوعی نو با توجه به عرف اخلاقی جامعه و ارزشهای والای انسانی به واقعیت تبدیل میکند. نظام یکپارچه که به مثابه حلقه اتصال ارکان سینما در همه بخشها عمل میکند، نیاز مخاطب را میشناسد، دغدغههای ناشی از منافع ملی را درک میکند، برای تنظیم قواعد و مناسبات حرفه ای اعتبار قائل است و حیثیت و اعتبار را در سینما، امری دائمی میداند و از این تداوم منافع جمعی را در نظر داشته و نگاه کوتاه مدت به سینما ندارد.
این نظام نامه در ۹ ماده ۳۵بند و ۴ تبصره در ۲ اردیبهشت ماه ۹۸ به تصویب رسید و مبنای تنظیم فهرست تهیهکنندگان در رتبهبندیهای ماخوذه از این نظام خواهد بود.
علاوه بر متن نظام نامه، فهرست نهایی تهیهکنندگان سینمای ایران منتشر می شود و بنابر اعلام دبیر یکپارچگی تهیه کنندگان چناچه نسبت به لیست منتشره اعتراضی وجود دارد تا پایان خرداد ماه بصورت مکتوب به دفتر یکپارچکی تهیهکنندگان در ساختمان شماره ۲ خانه سینما ارائه شود.