رئیس اتحادیه پیراهندوزان و پیراهنفروشان گفت: در راستای تقویت نامهای تجاری محصولات ایرانی باید فرهنگ مصرف در کشور تا حدودی تغییر کند و از سوی دیگر تولیدکننده برای معرفی و افزایش اعتبار نام تجاری خود باید سرمایهگذاری بلندمدت انجام دهد. حسین آقاکوچکی در رابطه با این موضوع که چرا با وجود واحدهای تولیدی بزرگ و […]
رئیس اتحادیه پیراهندوزان و پیراهنفروشان گفت: در راستای تقویت نامهای تجاری محصولات ایرانی باید فرهنگ مصرف در کشور تا حدودی تغییر کند و از سوی دیگر تولیدکننده برای معرفی و افزایش اعتبار نام تجاری خود باید سرمایهگذاری بلندمدت انجام دهد. حسین آقاکوچکی در رابطه با این موضوع که چرا با وجود واحدهای تولیدی بزرگ و کوچک باکیفیت و باسابقه مناسب در تولید پیراهنهای سریدوزی و سفارشی دوزی، اما عموم محصولات تولیدی به نام برندهای وارداتی در بازار عرضه میشود، گفت: عموم مغازهدارها و عمدهفروشان با توجه به شرایط بازار به دنبال خرید و عرضه محصولات با نامهای تجاری وارداتی هستند.
وی خاطرنشان کرد: در سطح بازار، مشتریان محصولاتی که با برند و نام تجاری محصولات وارداتی عرضه میشوند را بهتر خریداری میکنند.
قیمتهای میلیونی در بازار سرویس بهداشتی
بررسی بازار سرویس بهداشتی نشان از آن دارد که رشد نرخ ارز بر این بازار بیتأثیر نبوده و برای خرید سرویس فرنگی پلاستیکی باید ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان و برای محصولات ثابت و سرامیکی تولید داخل باید ۷۰۰ هزار تا ۲ میلیون تومان هزینه کرد.
در سالهای اخیر به واسطه تغییر فرهنگ سلامت عموم مردم و شیوع بیماریهای مفصلی و استخوانی میزان تقاضا و استفاده از توالتهای فرنگی در کشور افزایش داشته است، با این شرایط برخی افراد با توجه به شرایط زندگی خود سرویسهای فرنگی پلاستیکی قابل جابجایی و سرویسهای سرامیکی ثابت را انتخاب میکنند که بررسیهای میدانی حکایت از آن دارد که در پی افزایش قیمت ارز قیمت این محصولات بهداشتی نیز روند صعودی قابل توجهی به خود گرفته است.
۱۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بیمه قالیبافان
رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: ۱۹ هزار میلیارد ریال اعتبار از محل تبصره ۱۴ یارانهها در راستای بیمه تأمین اجتماعی قالیبافان سراسر کشور طی سال جاری در نظر گرفته شده است.
فرشته دستپاک در جمع فرشبافان شهرهای شمال آذربایجان غربی در خوی افزود: بیمه قالیبافان در راستای جلوگیری از برخی سوءاستفادهها از ۶۰۰ هزار نفر به ۲۰۰ هزار نفر کاهش یافته ولی بیمهها در این بخش واقعی شده است که این امر مزیت طرح جدید بیمه قالیبافی است.
وی فرشبافی را هنری بی بدیل در سطح جهان عنوان و اظهار کرد: ارزش این هنر صنعت در حدی است که پس از نفت برای جمهوری اسلامی ایران صنعتی استراتژیک به شمار میرود.
دستپاک بیان کرد: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار ارزش سالانه صادرات فرش ایران به کشورهای جهان است.
آمادهباش خدمات پس از فروش ایرانخودرو
شرکت خدمات پس از فروش ایرانخودرو از ۱۳ تا ۱۷ خردادماه که مصادف با ایام ارتحال امام خمینی (ره)، سالروز قیام پانزده خرداد و تعطیلات عید سعید فطر است، به منظور رفاه حال هموطنان طرح ویژه خدمترسانی را اجرایی میکند.
این خدمات که شامل خدمات تعمیرگاهی و امدادی است در شهر تهران و مسیرهای منتهی به حرم مطهر امام خمینی (ره)، مراکز استانها به منظور رفع نیاز احتمالی مشتریان در ایام تعطیل و با توجه به پیشبینی حجم سفرها صورت خواهد گرفت.
تیم بازرسی و پایش کیفیت ارائه خدمات پس از فروش علاوه بر حضور در نمایندگیها و سرکشی بر ناوگان امدادی، از طریق بازرسی نامحسوس نیز بر حسن اجرای خدمات پایش نظارت خواهند کرد.
هموطنان برای دریافت خدمات امدادی میتوانند با شماره تلفن ۰۹۶۴۴۰ تماس بگیرند.
تولید برق پاک در انگلیس رکورد زد
اپراتور سیستم برق ملی انگلیس (ESO) که بر تولید برق این کشور نظارت دارد اعلام کرد زغال سنگ آخرین بار در ۱۷ مه استفاده شد.
فینتان اسلای، مدیر ESO گفت: رکورد انگلیس برای تولید نیروی خورشیدی نیز در ماه مه شکسته شد. انگلیس رکورد یک هفته بدون زغال سنگ را اوایل ماه مه شکست و به گفته اسلای، چنین اتفاقی از این پس متداول خواهد شد. دولت قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ به فعالیت نیروگاههای زغال سوز پایان دهد و انتشار کربن را محدود کند با این همه کار زیادی وجود دارد که باید انجام شود اما با افزودن شدن ظرفیت بیشتر انرژیهای تجدیدپذیر به سیستم، پیشرفت سریعی در این خصوص انجام میگیرد. نخستین ژنراتور زغال سوز متمرکز جهان در سال ۱۸۸۲ در هولبورن ویاداکت لندن گشوده شد. حدود شش ساعت طول میکشد تا نیروگاههای زغال سنگ گرم شوند.