مدیرعامل شرکت مجری ترمینال سلام از فراهم شدن مقدمات صدور خدمات فنی مهندسی طراحی و ساخت پایانههای هوایی هوشمند خبر داد. ترمینال سلام با مساحت ۵۸ هزار متر زیربنا و حدود ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار در ظرف ۱۸ ماه در شرایط شدید ترین تحریم های ناعادلانه با ابتکار عمل و مدیریت جهادی اجرا شد. به […]
مدیرعامل شرکت مجری ترمینال سلام از فراهم شدن مقدمات صدور خدمات فنی مهندسی طراحی و ساخت پایانههای هوایی هوشمند خبر داد.
ترمینال سلام با مساحت ۵۸ هزار متر زیربنا و حدود ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار در ظرف ۱۸ ماه در شرایط شدید ترین تحریم های ناعادلانه با ابتکار عمل و مدیریت جهادی اجرا شد.
به گفته مدیرعامل شرکت ملی ساختمان از زیرمجموعه های بنیاد مستضعفان و مجری ترمینال سلام،افتتاح این پروزه ملی ثابت کرد در شرایط تحریم فنی ترین پروژه های کشور را می توان با حداقل منابع و اتکابه توان و تخصص داخلی با موفقیت به پایان رساند.
علی اصیلی با اشاره به اینکه با حمایت های ریاست بنیاد مستضعفان و مساعدت معاونت توسعه ساختمان با همت جوانان متخصص ایرانی ترمینال سلامی به مرحله اجرا درآمد، اظهار کرد: این پروژه نخستین پایانه هوایی هوشمند کشور با ظرفیت اعزام و پذیرش سالانه ۵ میلیون مسافر است که کاملا توسط متخصصان و مهندسان ایرانی طراحی شد.
وی با یادآوری اینکه بنیاد مستضعفان برای تامین مالی پروژه، حدود ۶۵۰ میلیارد تومان جهت ساخت پروژه مذکور سرمایه گذاری کرد، گفت: پس از بازنگری طرح اولیه به درخواست سرمایه پذیر به منظور افزایش ظرفیت ترمینال از ۳.۵ میلیون به ۵ میلیون نفر مسافر در سال، عملیات اجرایی طرح جدید در آبان ماه ۹۶ آغاز شد و طی یک برنامه زمانبندی فشرده طی ۱۸ ماه این پروژه تکمیل شد.
وی با اشاره به اینکه ۱۸ خرداد امسال تست گرم ترمینال با حضور وزیر راه و شهرسازی با موفقیت انجام شد، افزود: ترمینال سلام شامل سالن اصلی در ۳ تراز، کنکورس، پست برق و موتورخانه مجموعاً با زیربنای ۵۸۰۰۰ متر مربع یکی از بزرگترین ترمینال های کشور است که برای ساخت آن از آخرین تکنولوژی و استانداردهای روز دنیا استفاده شده است.
مدیر عامل شرکت مجری پروژه ترمینال سلام بیان کرد: هم اکنون پروژه های ترمینال جدید فرودگاه بین المللی کیش و ترمینال جدید فرودگاه آبادان را در دست اجرا داریم. علاوه بر آن تجربه موفق طراحی و اجرای پروژه ترمینال سلام مزیت رقابتی ویژه ای را برای اجرای پروژه های مشابه پیمانکاری در داخل و خارج کشور فراهم کرده که امیدواریم امکان صادرات این خدمات فنی و مهندسی فراهم شود.
همچنین سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به تحریمهای سخت بین المللی گفت:گرچه درزمان اجرای پروژه در شرایط تحریم بسیار سختی به سر میبردیم، اما با هماهنگی کامل بنیاد مستضعفان با وزارت راه و شهرسازی پروژه به نتیجه رسید با وجود تغییرات مد نظر وزارت راه در مدت کمتر از دو سال توانستیم این پروژه عمرانی بی نظیر در کشور را به مرحله افتتاح برسانیم در این پروژه از حداکثر امکانات داخلی استفاده شده وپروژهای با این ابعاد و این تجهیزات و تکنولوژی برای اولین بار در نوع خود در کشور اجرا شده است. رییس بنیاد مستضعفان افزود: بنیاد در این پروژه حدود ۶۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است سعیدی کیا در پایان خاطرنشان کرد: این پروژه نماد همکاری خوب بین دو دستگاه هست که میتوانند الگویی برای سایر پروژههای مشابه در کشور باشند امیدوارم این پروژه ثمرات خوبی را برای مردم به همراه داشته باشد.
منوچهر خواجه دلویی معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان نیز با اشاره به اینکه این فرودگاه از جهت فناوریها و تجهیزات به کار رفته در کشور پیشرو است یاد آور شد: بنیاد مستضعفان تجربه فرودگاه سازی در این وسعت با سیستمهای هایتک را به صورت کامل در کشور نهادینه کردو برخی سیستمهای خود کنترلی این فرودگاه در هیچ فرودکاه کشور وجود ندارد و امیدواریم بتوانیم این تجربه را در اختیار کشورهای منطقه به ویژه همسایگانمان قرار دهیم.
مجری پروژه ترمینال جدید شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) بیان کرد:
استفاده از هویت ایرانی-اسلامی و استانداردهای عمرانی به روز جهانی در احداث ترمینال جدید
مجری پروژه ترمینال جدید شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) دو عامل مهم در طراحی و احداث ترمینال جدید این مجموعه را استفاده از هویت ایرانی-اسلامی و استانداردهای عمرانی به روز جهانی اعلام کرد. فتاحی عضو هیات مدیره و مجری پروژه ترمینال مسافری جدید شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه تعریف هویت و هنر سازه پیش از احداث، تجربه ای بود که در ساخت ترمینال سلام به دست آمد گفت: این امر در ترمینال جدید شهر فرودگاهی که ظرفیت اعزام و پذیرش مسافر در آن به یکصد میلیون نفر می رسد مورد توجه قرار
گرفت.
وی بیان داشت در ساخت ترمینال جدید دو فاکتور مهم مورد توجه قرار گرفته که بخش اول استفاده از هنر اسلامی – ایرانی، و بخش دوم بکارگیری استانداردهای عمرانی در آن است.
فتاحی ادامه داد با هدف پیاده سازی این دو فاکتور در ترمینال جدید در اواخر سال ۹۷ طی یک فراخوان بین المللی با نظارت دبیرخانه مسابقات معماری وزارت راه و شهرسازی مسابقه ای را در سه بخش معماری، اقتصادی و فنی مهندسی برای شروع این پروژه برگزار کردیم.
مجری پروژه ترمینال مسافری جدید شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت : ۴ شرکت خارجی با ارائه ایده های معماری خود برای ساخت ترمینال جدید به هیات داوران که از هفت نفر از اساتید معماری و هنر تشکیل شده، در اینمسابقه شرکت کردند.