معاون ساخت و توسعه آزادراهها با بیان اینکه زیرساختهای اجرای سامانه اخذ عوارض طبق پیمایش در آزادراه تهران-رباطکریم آماده است، گفت: با اجرای این سامانه کسانی که از مسیر کمتری از آزادراه استفاده میکنند، ارقام کمتری میپردازند. سیدحسین میرشفیع اظهار داشت: از آن منظر که ممکن است خودروهایی در میانه مسیر وارد آزادراهی شوند ولی […]
معاون ساخت و توسعه آزادراهها با بیان اینکه زیرساختهای اجرای سامانه اخذ عوارض طبق پیمایش در آزادراه تهران-رباطکریم آماده است، گفت: با اجرای این سامانه کسانی که از مسیر کمتری از آزادراه استفاده میکنند، ارقام کمتری میپردازند.
سیدحسین میرشفیع اظهار داشت: از آن منظر که ممکن است خودروهایی در میانه مسیر وارد آزادراهی شوند ولی باید کل رقم عوارضی آزادراه را پرداخت کنند و در راستای جلوگیری از اجحاف به آن دسته از کاربرانی که در مسیر کوتاهتری از آزادراه، پیمایش داشتهاند، وزارت راه و شهرسازی تلاش کرد سامانه اخذ عوارض آزادراهی براساس پیماش را عملیاتی کند.
معاون ساخت و توسعه آزادراهها ادامه داد: با اجرای این سیستم در کنار رعایت عدالت، کاربرانی که از مسیر کمتری از آزادراه استفاده کردهاند، رقم کمتری بابت عوارض میپردازند.
وی توضیح داد: قیمتهای فعلی عوارضی آزادراهها، بر اساس محاسبه پیمایش کل مسیر آزادراه است، اما ممکن است در این بین، کسانی از میانه مسیر، وارد آزاد شدهاند ولی باید پرداخت کامل داشته باشند، حال در راستای توجه به حقوق مردم تلاش کردیم سیستم اخذ عوارض بر اساس پیمایش لحاظ شود، بدین ترتیب کاربری که در آزادراه ۳۰۰ کیلومتری، فقط از ۵۰ کیلومتر استفاده کرده است، بابت همان ۵۰ کیلومتر، عوارضی پرداخت کند.