رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در مراسم معارفه مدير جديد فرودگاه سنندج و تکريم مدير پيشين که (دوم مرداد) با حضور مسئولان استان کردستان و کارکنان فرودگاه سنندج برگزار شد، عنوان کرد: شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران دو وظیفه اصلی ارایه خدمات فرودگاهی و ناوبری را […]

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در مراسم معارفه مدير جديد فرودگاه سنندج و تکريم مدير پيشين که (دوم مرداد) با حضور مسئولان استان کردستان و کارکنان فرودگاه سنندج برگزار شد، عنوان کرد: شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران دو وظیفه اصلی ارایه خدمات فرودگاهی و ناوبری را بر عهده دارد که در ذهن اقشار مختلف وظیفه ارایه خدمات فرودگاهی آشناتر است. در عین حال خدمت بزرگ شرکت، ارایه سرویس های هوانوردی با تاکید بر ایمنی پروازهاست و باید ملاحظات ایمنی در راس برنامه ریزی های حوزه عملیات فرودگاهی باشد.

سیاوش امیرمکری در این مراسم تاکيد کرد که با وجود موانع طبيعي بسيار، فرودگاه سنندج دارای زيرساخت های مطلوب و استاندارد عملياتی برای هدايت و نشست و برخاست هواپيماهاست.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها افزود: ۵۴ فرودگاه کشور تحت مالکیت شرکت است و ضمن ناوبری این فرودگاه ها، وظیفه هدایت و ناوبری فرودگاه های دیگر را نیز بر عهده داریم.

وی با اشاره به درآمد هزینه ای بودن فرودگاه های تحت مالکیت شرکت عنوان کرد: بر این اساس بیشتر پروژه های فرودگاهی بر اساس طرح جامع انجام می شوند. فرودگاه زیرساخت توسعه است و باید همراه با سایر شقوق حمل و نقل توسعه یابد تا به اهداف ارایه خدمات و توسعه پایدار در مناطق مختلف کشور دست یابیم.

امیرمکری ادامه داد: فرودگاه ها در نگاه نوین، بنگاه های اقتصادی با ساختاری مختلف هستند، ضمن اینکه در شرایط اضطراری از جمله سیل امسال، نقش آفرینی خوبی کرده اند. فرودگاه سنندج در زمان جنگ تحمیلی پشتیبان خوبی در اعزام نیرو و تجهیزات بود و پس از جنگ نیز همواره حامی خوبی برای کمک رسانی در لحظات حساس بوده است.

امیرمکری با اشاره به اجرای طرح توسعه باند فرودگاه سنندج افزود: با وجود موانع طبیعی موجود، زیرساخت های مناسب و استاندارد عملیاتی در فرودگاه سنندج داریم. موانع طبیعی درفرودگاه های کشورهای مختلف وجود دارند ولی با درنظر گرفتن استانداردهای فرودگاهی با توجه به نوع موانع می توان ایمنی پروازها را تامین کرد.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران همچنین از اختصاص اعتبار ۳۱۰ میلیارد تومانی برای تکمیل فرودگاه سقز خبر داد و گفت: امیدواریم پروژه های فرودگاه سنندج نیز بر اساس تقاضاها انجام شوند.

وی همچنین با استقبال از برقراری ارتباط هوایی میان سنندج و سلیمانیه و اربیل عراق عنوان کرد: امیدواریم با همکاری استانداری و شرکت های هواپیمایی این طرح اجرایی شود.

امیرمکری در ادامه ضمن قدردانی از زحمات محسن سیف زاده، مدیر سابق فرودگاه سنندج بر توانمندی و تخصص امیرعباس نظری زاده، مدیر جدید فرودگاه تاکید کرد و گفت: امیدواریم که مدیر جدید با به کارگیری علم، عمل و تجربه بتواند پاسخگوی تقاضاهای موجود در حوزه فرودگاهی استان کردستان باشد.

گفتنی است؛ مدیرعامل شرکت فرودگاه ها در جریان این سفر که با استقبال استاندار کردستان همراه بود، از بخش های مختلف فرودگاه سنندج دیدن کرد.

 

آخرین وضعیت کالاهای کانتینری و غیرکانتینری در بنادر

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در حال حاضر موجودی کالاهای کانتینری در بنادر کشور بالغ بر ۸۶ هزار TEU و موجودی کالاهای غیرکانتینری ۶.۹ میلیون تن است که ۴.۴ میلیون تن آن کالاهای اساسی (غلات) است.

روانبخش بهزادیان در مورد میزان و حجم موجودی کالا در بنادر کشور، اعلام کرد: در حال حاضر موجودی کالاهای کانتینری در بنادر کشور بالغ بر ۸۶ هزار TEU  و موجودی کالاهای غیرکانتینری ۶.۹ میلیون تن است که ۴.۴ میلیون تن آن کالاهای اساسی (غلات) است.

وی ادامه داد: در میان کالاهای اساسی ذرت با ۹.۱ میلیون تن بیشترین موجودی را در بنادر کشور دارا بوده که ۶.۱ میلیون تن از آن در بندر امام خمینی(ره) دپو شده است و علاوه بر این طی روزهای اخیر حدود ۱۵ فروند شناور حامل کالاهای اساسی در حال تخلیه و ۲۵ فروند نیز در لنگرگاه منتظر نوبت تخلیه بوده اند که بیشترین سهم مربوطه به بندر امام خمینی با  ۹ فروند شناور در حال تخلیه و ۱۶ فروند شناور منتظر نوبت است.

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون حدود ۱۲ میلیون تن واردات کالای اساسی صورت گرفته که نسبت به سال گذشته تقریبا دو برابر شده است، گفت: علت اصلی افزایش مدت زمان ماندگاری کالا در بنادر کشور مربوط به نقل و انتقالات ارزی است که با توجه به اعمال تحریم های ظالمانه علیه کشورمان انجام مبادلات ارزی با مشکل مواجه و همین امر باعث طولانی شدن زمان ترخیص کالا شده است.

بهزادیان ادامه داد: علاوه بر این با توجه به لزوم صدور مجوزهای بهداشتی نظیر مجوز استاندارد و قرنطینه برای اغلب کالاهای اساسی و زمان بر بودن صدور این گونه مجوزها عملا آمار موجودی کالا را با توجه به ازدیاد ورودی با افزایش مواجه کرده است. به گفته وی علت دیگر مشکلات مربوط به حمل و نقل جاده ای و ریلی است که خروج کالا از بنادر را با کندی مواجه کرده و در عین حال هزینه مناسب نگهداری کالا در بنادر نسبت به سرزمین اصلی نیز مزید بر علت است.