فرمانداری تهران آنچه به عنوان نسبت دادن تکدیگری به موسیقی خیابانی از سوی فرهادی عنوان شده را کذب محض میداند. فرماندار تهران درباره موسیقی خیابانی بر لزوم ضابطهمندی و قانونمند شدن تاکید داشته و هرگز کلامی درباره تکدیگری و مسائلی از این دست عنوان نکرده است. این جریانسازی کذب در حالی انجام شده که هفته […]
فرمانداری تهران آنچه به عنوان نسبت دادن تکدیگری به موسیقی خیابانی از سوی فرهادی عنوان شده را کذب محض میداند.
فرماندار تهران درباره موسیقی خیابانی بر لزوم ضابطهمندی و قانونمند شدن تاکید داشته و هرگز کلامی درباره تکدیگری و مسائلی از این دست عنوان نکرده است.
این جریانسازی کذب در حالی انجام شده که هفته گذشته دیدار صمیمانهای با شورای جوانان شهرستان تهران با حضور رییس فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی انجام شد و در آن جلسه دغدغههای جوانان درباره این موضوع و موضوعات مشابه دیگر مطرح و تبادل نظر شد.
فرمانداری تهران ضمن تاکید بر کذب بودن اظهارات نسبت داده شده به فرماندار تهران، همچنان بر ضابطهمند و قانونی شدن موسیقی خیابانی تاکید دارد.
هزینهکرد بودجه صداوسیما مشخص شود
پروانه سلحشوری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با ایسنا با اشاره به حواشی مطروحه در خصوص نحوه تخصیص بودجه صداوسیما گفت: همه وزارتخانهها و نهادها معمولا از نحوه تخصیص بودجه گله دارند؛ زیرا بودجه تخصیص یافته بر اساس درآمدی است که تحقق مییابد و هرچه تحقق یابد به ازای آن میتوانند منابع تخصیص بدهند. اما بالاخره باید در همه نهادها مشخص شود که بودجههای تخصیص یافته در کجا هزینه میشود و چه عملکردی دارند و در واقع باید بیلان کاری در خصوص نحوه هزینهکرد منابع ارائه شود تا منابع و درآمدها شفاف شود.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «صداوسیما کارکرد خود را در حد دفاع از یک گروه خاص تنزل داده است»، تاکید کرد: امام خمینی (ره) گفته بود که صداوسیما دانشگاه است اما متاسفانه صداوسیما سطح آگاهی عمومی را آنچنان تنزل داده که به دستگاهی تبدیل شده که شبیه یک روزنامه زرد است. شاید الان که سریالی علیه دولت درست شده و عامدا میخواسته دولت را تخریب کند صدای دولت در آمده ولی مردم و نمایندگان سالهاست که صداوسیما را تحمل میکنند.
وی درباره آنچه برداشت مبالغ چشمگیری از صندوق توسعه برای صداوسیما علاوه بر میزان منابع اختصاص یافته در بودجه سالانه خواند نیز تصریح کرد: صداوسیما فقط برای تبلیغات برند عالیس مبلغ قابل توجهی دریافت کرده که باید سوال کرد این مبالغ کجا میرود و چرا صداوسیما نمیتواند مخاطب را راضی کند. ما آمار صریح، درست و قابل اعتنایی نداریم که چقدر مردم مخاطب صداوسیما یا برنامههای ماهوارهای هستند و چرا برنامههای صداوسیما نتوانسته مردم را راضی کند یا در صداوسیما چه اتفاقی افتاده که شاهد نارضایتی روزافزون مردم هستیم؟
وی با بیان اینکه حفظ کیان ملی اصولگرا و اصلاحطلب نمیشناسد، تاکید کرد: در سطح جهان یک جمهوری اسلامی وجود دارد، اگر آسیبی بخواهد وارد شود همه آسیب میبینند. اگر صداوسیما من نماینده را تخریب کند این جمهوری اسلامی ایران است که تخریب میشود.
این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه گوش شنوایی برای تذکرات جدی در خصوص عملکرد صداوسیما وجود ندارد، در عین حال بر ضرورت نظارت بیشتر بر عملکرد صداوسیما تاکید کرد.
مردم صدای «حسین آهی» را با برنامههای خاطرهانگیز به یاد دارند
به گزارش جمله به نقل از ایلنا، مراسم تشییع پیکر حسین آهی (شاعر و گوینده رادیو) با حضور جمعی از چهرههای فرهنگی و ادبی نظیر محمدرضا شفیعی کدکنی، ساعد باقری، سهیل محمودی، سیدمحمود دعایی، محمدرضا زائری و سیدمحمد عطایی برگزار شد.
در این مراسم عبدالعلی علیعسگری (رئیس سازمان صداوسیما)، بهروز رضوی، علی موسوی گرمارودی و حافظ آهی به سخنرانی پرداختند. نخستین سخنران عبدالعلی علیعسگری بود که با ذکر برخی از ویژگیهای حسین آهی، او را انسانی صادق و ساده دانست که همواره بر رفتاری بیپیرایه در شعر و زندگی تاکید داشت. دومین سخنران این مراسم بهروز رضوی بود که سالها سابقه همکاری با حسین آهی در رادیو را داشت. وی با ذکر خاطرهای از دوران همکاری خود با حسین آهی یادآور شد: آهی یکی از باسوادترین و فرهیختهترین همکارانی بود که در تمام طول دوران حرفهای خدمتم به چشم دیدم.
علی موسوی گرمارودی دیگر سخنران این برنامه بود که با بیان اهمیت آهی در غزلسرایی معاصر ایران، این ضایعه را به فرهنگ ایران تسلیت گفته و آن را سوگی برای جامعه ادبی ایران به شمار آورد. وی سپس با قرائت سوگنامهای ۱۷ بیتی که پیشتر برای سوگ استاد ادیب نیشابوری سروده بود، سخنان خود را به پایان برد. آخرین سخنران این برنامه حافظ آهی، فرزند مرحوم حسین آهی بود که ضمن تشکر از تمامی افرادی که در دوران بیماری حسین آهی و اکنون با خانواده این مرحوم همراهی و همدلی داشتند، یادآور شد: مرحوم پدر به شدت از ایجاد زحمت برای دیگران پرهیز داشت و اکنون ما نیز تلاش میکنیم تا در حداکثر اختصار برنامه را به پایان برسانیم و از همه عزیزان و چهرههای فرهنگی ایران که در این سوگ غمگسار ما بودند سپاسگزاریم.
روایتی مستقیم از کودتای ترکیه
به گزارش جمله به نقل از ایلنا، به تازگی کتابی تحت عنوان «من، راوی آخرین کودتای ترکیه» به قلم نرگس رضایی، روزنامهنگار از سوی انتشارات لوح فکر، در تهران منتشر شده که در آن برای نخستین بار حوادث کودتای ۱۵ جولای ۲۰۱۶ ترکیه از سوی یک شاهد زنده به زبانی متفاوت برای مخاطب ایرانی روایت میشود. نویسنده در خلال روایت حوادث کودتای ۱۵ جولای به دیگر کودتاهای ترکیه در دهه ۹۰ که شرایطی بحرانی در این کشور ایجاد کرده و به بیثباتی اقتصادی و سیاسی دامن زده بود پرداخته و در فصلی به اولین کودتای ترکیه و فرجام دولتمردان ساقط شده در جزیره «یاسی» که آن را «جزیره شوم» مینامد، اشاره میکند.