مدیرعامل بانک سپه از یکسانسازی تابلوهای شعب بانکهای ادغامی تا پایان سال خبر داد. محمدکاظم چقازردی در نشستی خبری، با اشاره به اقدامات بانک سپه در سال جاری، اظهار کرد: در حال حاضر مهمترین پروژهای که ما بر آن متمرکز هستیم، اجرای درست و هدفمند ادغام بانکهای نیرویهای مسلح است. به گفته مدیرعامل بانک سپه، […]
مدیرعامل بانک سپه از یکسانسازی تابلوهای شعب بانکهای ادغامی تا پایان سال خبر داد.
محمدکاظم چقازردی در نشستی خبری، با اشاره به اقدامات بانک سپه در سال جاری، اظهار کرد: در حال حاضر مهمترین پروژهای که ما بر آن متمرکز هستیم، اجرای درست و هدفمند ادغام بانکهای نیرویهای مسلح است.
به گفته مدیرعامل بانک سپه، تجربه چنین پروژهای در تاریخ انقلاب اسلامی وجود ندارد و تجربههای جهانی نیز دو مورد بیشتر نبود که برای افزایش کارایی بانکها بود. چقازردی افزود: نوع ادغام ما رویدادی در راستای اصلاح ساختار بانکی است یا به عبارت دیگر این کار بر اساس مسئولیتها و شرایطی که ایجاب میکرده قرار است انجام شود.
وی با بیان اینکه بانکهای خصوصی در اوایل دهه ۸۰ برای افزایش کارایی و ایجاد رقابت ایجاد شدند، تصریح کرد: در اواسط این دهه بود که ما تحریم شدیم و در حالی که از نظر ارزی فعالیت خوبی داشتیم و بیش از ۲۵ درصد از فعالیتهای ارزی کشور در اختیار بانک سپه بود، با تحریم همه بخشهای ارزیمان متوقف شد که توانستیم پس از مدتی راه هایی پیدا کنیم که مشکلات مشتریانمان را حل کنیم. مدیرعامل بانک سپه ادغام ظرفیتها، تجربهها، نیروها و توانمندیها سبب پیشرفت بانک سپه میشود، گفت: فعالیتهای ادغام باعث مرحله اجرایی و عملیاتی شده و مراحل اصلی ادغام را پشت سر گذاشتیم و میخواهیم این کار را با تدبیر انجام دهیم.
چقازردی ادامه داد: من برای هر بانک یکی از اعضای هیات مدیره را به عنوان نماینده بانک سپه در آن بانک معرفی کردم و این کار به دو دلیل انجام گرفت؛ نخست اینکه عملکرد آن بانک را با ادغام همسو کند و ظرفیتهای آنها را به تدریج شناسایی کرده و بتوانیم از آن استفاده کنیم.
به گفته مدیرعامل بانک سپه، تعداد شعب این بانک پس از ادغام به ۴۶۰۰ شعبه میرسد و تعداد پرسنل نیز از ۱۵ هزار به بیش از ۴۲ هزار نفر میرسد.
چقازردی با اشاره به ارزشگذاری ترازنامه بانکها گفت: عمده این بانکها در یک وضعیت مناسب به سر میبرند از نظر ترازنامه و امیدواریم در مجموع بتوانند به ما کمک کنند.
وی با بیان اینکه فرآیندهای عملیاتی مربوط به ادغام در برنامه زمانبندی مشخص شده به خوبی در حال انجام است ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال تابلوهای شعب این بانکها یکسانسازی شود.
عضو هیات مدیره بانک ملی عنوان کرد؛
توضیحاتی درباره مسدود شدن حسابهای
برخی مشتریان
عضو هیات مدیره بانک ملی ایران درباره فرایند مسدود شدن حسابهای برخی مشتریان این بانک به دلیل تکمیل نبودن اطلاعات هویتی و عدم اخذ شناسه هویت سنجی الکترونیکی بانکی (شهاب) توضیحاتی ارائه کرد.
مسعود خاتونی با بیان این که نظام بانکی در چند سال اخیر به واسطه تکالیف و الزاماتی ابلاغی از سوی مراجع قانونی، نظارتی و بانک مرکزی به پاکسازی و اصلاح اطلاعات حساب های مشتریان حقیقی و حقوقی ملزم شده است، گفت: بانک ملی ایران نیز خود را به این الزامات پایبند می داند.
وی افزود: ابزارهایی مانند ساتنا، پایا، چکاوک و کارت به کارت که اکنون در بانکها فعالند و نیز خدمات جدیدی که در آینده ارائه خواهند شد، ملزم اند صرفاً به مشتریانی ارائه شوند که هویت و اطلاعات سجلی، مکانی و کسب و کاری آنها مشخص و برای هر یک از آنها شناسه شهاب از بانک مرکزی اخذ شده باشد.
خاتونی با اشاره به این که طی چند سال اخیر برای جلوگیری از هرگونه وقفه در امور مشتریان بانک ملی ایران، اطلاع رسانی جامع و کامل از مسیر پیامک، سایت بانک، شعب، رسانه ملی و شبکههای اجتماعی برای تکمیل اطلاعات صاحبان حساب انجام شده است، ادامه داد: مکرر برای اصلاح اطلاعات از مشتریان درخواست شد تا با مدارک و مستندات کافی به نزدیکترین شعبه بانک ملی ایران مراجعه و نسبت به اصلاح اطلاعات شخصی و سجلی اقدام کنند تا در اخذ سرویس و خدمات با مشکلی مواجه نشوند.
عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با بیان این که بانک مرکزی در اسفندماه سال گذشته، همه بانک ها را مکلف کرد از ابتدای اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ ارائه خدمت به مشتریانی که فاقد شناسه شهاب هستند را قطع کنند، اظهار کرد: با مساعدت بانک مرکزی، تا روزهای گذشته نیز بانک ملی ایران خدمات مورد انتظار آن دسته از مشتریانی که هنوز اطلاعات خود را تکمیل نکرده بودند، ادامه یافت.
به گفته وی، اگر چه در این بازه زمانی نیز مکرر به مشتریان اطلاع رسانی شد، ولی به دلیل عدم مراجعه برخی از آنها، این اطلاعات کامل نشد و بانک موظف شد نسبت به قطع خدمت رسانی به آنها اقدام کند.
عضو هیات مدیره بانک ملی ایران در پاسخ به این سوال که آیا حساب های مسدود شده، امکان فعالسازی مجدد دارند یا خیر، گفت: حساب های مسدود شده به محض مراجعه و اصلاح اطلاعات هویتی صاحبان آنها، دوباره فعال می شوند.