معاونت اجتماعی پلیس راهور در خصوص رأی شعبه ۳۱ دیوان عدالت اداری مبنی بر صدور گواهینامه رانندگی برای زنان، اعلام کرد: این رای صرفا برای شاکیه صادر شده است و طبق ماده۶۰ قانون دیوان عدالت اداری قابل تسری به عموم نیست و به عبارتی دیگر رای صادره جنبه فردی دارد. به استناد تبصره ماده۲۰ قانون […]

معاونت اجتماعی پلیس راهور در خصوص رأی شعبه ۳۱ دیوان عدالت اداری مبنی بر صدور گواهینامه رانندگی برای زنان، اعلام کرد: این رای صرفا برای شاکیه صادر شده است و طبق ماده۶۰ قانون دیوان عدالت اداری قابل تسری به عموم نیست و به عبارتی دیگر رای صادره جنبه فردی دارد.
به استناد تبصره ماده۲۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب سال ۱۳۸۹، صدور گواهینامه رانندگی موتورسیکلت برای مردان به عهده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است.
باتوجه به وجود رای متناقض در این مورد از شعبه دیگر در دیوان عدالت اداری، نسبت به رای صادره تجدیدنظرخواهی شده تا مطابق با موازین و قوانین بررسی های لازم قانونی معمول شود.
بنابراین، پلیس راهور مجری قانون بوده و تصمیمات قطعی و نهایی شده قانونی را به مورد اجرا خواهد گذاشت.
روز گذشته خبری منتشر شد با این عنوان که دیوان عدالت اداری در حکمی، پلیس را ملزم کرده که برای زنان گواهی‌نامه‌ موتورسیکلت‌سواری صادر کند و عنوان شده که رانندگی موتورسیکلت به جنسیت ربطی ندارد.

اجرای طرح «ZEZ»معطل ساماندهی موتورسیکلت‌ها

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ساماندهی موتورسیکلت‌ها را شرط لازم اجرای طرح «ZEZ» (منطقه فاقد آلایندگی) در محدوده مرکزی شهر دانست. یوسف حجت، مورد سرانجام اجرای طرح «ZEZ» (منطقه فاقد آلایندگی) که قرار بود در پی اجرای موفقیت‌آمیز طرح LEZ اجرایی شود، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار بود بعد از اجرای موفقیت‌آمیز طرح LEZ، طرح«ZEZ» در منطقه مرکزی شهر به خصوص بازار اجرایی شود، اما هنوز زمینه‌های اجرایی این طرح فراهم نشده است.
وی با بیان این‌که براساس طرح ZEZ میزان انتشار آلایندگی در مناطق اجرای طرح، باید به عدد صفر برسد، اظهار کرد: در این محدوده باید همه خودروها اعم از اتوبوس، سواری، موتورسیکلت و غیره برقی باشد. مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این‌که یکی از اهداف طرح ZEZ ساماندهی موتورسیکلت‌ها است، افزود: ما در طرح LEZ با خودروها روبه‌رو بودیم که مالکیت و هویت آنها مشخص بود، اما در طرح «ZEZ»با موتورسیکلت‌هایی روبه‌رو هستیم که زیر بار هیچ نظارتی نمی‌روند و ابزاری هم برای کنترل آن نداریم که قطعا اجرای طرح «ZEZ» منوط به حل مشکل مالکیت موتورسیکلت‌ها است. حجت با بیان این‌که پلیس فداکارانه در مقابل موتورسیکلت‌های متخلف ایستاده است، ادامه داد: اجرای این طرح ساده نیست و بسیار زمان‌بر است و موضوع ساماندهی موتورسیکلت‌ها باید به صورت ریشه‌ای حل شود. در قالب طرح «ZEZ» (منطقه فاقد آلایندگی) در برخی از مناطق شهر هیچ یک از خودروهایی که سوخت فسیلی مصرف می‌کنند اجازه تردد نخواهند داشت و تنها خودروهای برقی، دوچرخه و سامانه‌های پاک حمل و نقل عمومی نظیر مترو در آن حضور پیدا می‌کنند.

وجود ۱۷ متقاضی فرزندخواندگی به ازای یک کودک

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در استان تهران ١٧ متقاضی فرزندخواندگی برای یک کودک وجود دارد، ادامه داد: این در حالیست که میانگین کشوری ١٠ متقاضی برای یک کودک است.
سید منتظر شبر، با بیان اینکه سامانه فرزند خواندگی به شکل پایلوت در تهران اجرا شده است، افزود: این طرح موفقیت آمیز بود، اما برخی نواقص نیز وجود داشت. در حال حاضر نیز بنا داریم تا این طرح را با دستور رئیس سازمان بهزیستی کشور به شکل کشوری اجرا کنیم.
وی افزود: کارهای اولیه مربوط به جزئیات این سامانه و محتوای آن انجام شده است و تلاش می‌کنیم تا پایان مردادماه آن را رونمایی کنیم. مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه سال گذشته ١۴٠٠ کودک به فرزندخواندگی پذیرفته شدند، اظهار کرد: این کودکان نیمی دختر و نیمی پسر بودند اما تمایل برای سرپرستی فرزندان دختر بیشتر است. به دلیل افزایش مدت زمان انتظار نیز خانواده‌ها سرپرستی فرزند پسر را می‌گیرند. شبر در ادامه با بیان اینکه طولانی شدن مدت زمان فرایند فرزندخواندگی به هر استان بستگی دارد، تصریح کرد: استان تهران بیشترین مدت زمان انتظار را به خود اختصاص داده است. این مدت زمان در استان تهران به حدود ۴ تا ۵ سال نیز می‌رسد.