منصور فخاران در سفر به آذربایجان غربی و در نشست با مدیرکل و شورای معاونان اداره کل راهداری ‌حمل و نقل جاده‌ای این استان اظهار داشت:‌‌ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از معدود سازمان‌هایی است که تک تک آحاد جامعه از خدمات آن بهره‌مند هستند و در طول سال و در همه مناسبت‌ها […]

منصور فخاران در سفر به آذربایجان غربی و در نشست با مدیرکل و شورای معاونان اداره کل راهداری ‌حمل و نقل جاده‌ای این استان اظهار داشت:‌‌ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از معدود سازمان‌هایی است که تک تک آحاد جامعه از خدمات آن بهره‌مند هستند و در طول سال و در همه مناسبت‌ها خدمات‌رسانی این سازمان، تعطیلی ندارد.مدیرکل روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در مطلبی که در سایت این سازمان منتشر شده، شناخت خبرگزاری‌ها، رسانه‌های نوشتاری، تصویری و شبکه‌های مجازی را لازمه روابط عمومی پاسخگو دانست و یادآور شد: این امر نه تنها در همراهی مردم با اهداف و رویکردهای سازمان و اخذ نتایج مطلوب تاثیر بسزایی خواهد داشت بلکه می‌تواند در تدوین خط مشی و چشم‌اندازهای آتی سازمان در جهت خدمت رسانی بهتر و همچنین افزایش اعتماد عمومی به مجموعه مثمرثمر باشد، زیرساخت های لازم در بین روابط عمومی های ادارات استانی جهت دستیابی بر این ویژگی فراهم شده است. فخاران روابط عمومی را مشاور امین برای همه سازمان‌ها و نهادها عنوان کرد و گفت: روابط عمومی‌ها می‌توانند با بررسی ذائقه مردم خصوصا در بستر رسانه‌های اجتماعی و فضای مجازی، وضعیت موجود را بررسی و با اطلاع از مطالبات عمومی سازمان را در ترسیم نقشه راه، یاری رسانند.‌ مدیرکل روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعطای مسئولیت اجتماعی به مردم با هدف تحقق مطالبات جامعه از جمله ایمنی را رویکرد اصلی روابط عمومی سازمان راهداری و‌ حمل و نقل جاده ای در این بخش معرفی کرد.وی ‌اظهار کرد: برای نتیجه بخش بودن ‌اقدامات سخت افزاری از جمله اصلاح هندسی نقاط پرحادثه، سیستم های هوشمند حمل و نقل جاده‌ای و علائم ایمنی، باید مردم را نسبت به این سخت افزارها و اهداف راه‌اندازی آن، حساس و به بهره‌گیری از مزایای این امکانات ترغیب کرد. وی گفت: اجرای رضایت بخش طرح ابرار (اقدام ملی برای راه‌های اولویت دار روستایی) نیازمند هدایت افکار عمومی و تلاش برای کاهش توقعات مردم است و روابط عمومی سازمان راهداری و‌حمل و نقل جاده‌ای با حساسیت ویژه ای این مهم را پیگیری می کند.

آذربایجان غربی پایلوت مسئولیت اجتماعی مردم در سوانح رانندگی شد

در این سفر همچنین ‌مدیرکل روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای‌ با مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی دیدار کرد.‌ در این دیدار فخاران از انتخاب‌ استان آذربایجان غربی به عنوان پایلوت کشوری برای اجرای طرح مسئولیت اجتماعی مردم در سوانح رانندگی خبر داد. وی با اعلام انتخاب این استان به عنوان پایلوت کشوری برای اجرای طرح مسئولیت اجتماعی مردم در سوانح رانندگی‌، گفت: در تصادفات رانندگی جاده‌ای سهم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و عامل راه تنها ۱۰ درصد است و در مقایسه با عامل انسانی عدد ناچیزی است و می‌طلبد برای تامین امنیت ترددهای جاده‌ای، مردم را به مسئولیت اجتماعی خود در این خصوص حساس کرد. این مقام مسئول سازمان راهداری ادامه داد: سازمان صدا و سیما می‌تواند برای ایجاد مسئولیت اجتماعی در جامعه با هدف کاهش سوانح رانندگی نقش بی بدیلی ایفا کند، معتقد هستیم تبلیغات آرمان ما نیست بلکه باید کاری که منتهی به نجات جان یک نفر می شود، انجام شود.‌ وی‌ اظهار کرد: سالانه میلیاردها ریال در بخش سخت افزاری هزینه می‌شود اما در مباحث نرم افزاری و آموزش‌ها با خلاء مواجه هستیم که سازمان صدا و سیما می‌تواند گزینه مناسبی برای رفع آن باشد. فخاران ارتباط بیش از پیش صدا و سیما و مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای را خواستار شد و افزود: با این ارتباط و استفاده از ظرفیت دستگاه‌های ترددشمار امکان پیش‌بینی سفر در محورهای با هدف افزایش ایمنی ترددهای جاده‌ای در قالبی مطابق با ذائقه مردم فراهم خواهد شد.

جزئیات سهمیه‌های ۳گانه سوخت کامیون‌ها

عضو هیأت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه سهمیه سوخت پایه ناوگان درون‌شهری و برون‌شهری یکسان است، گفت: ‌سهمیه پایه کامیون‌های زیر ۲۰ تن ۱۰ درصد کاهش یافت، البته سهمیه پایه ناوگان در کلاس‌های مختلف، متفاوت است. فرامرز مداح عضو هیأت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ‌در مورد آخرین جزئیات سهمیه پایه سوخت کامیون‌ها و نزدیک شدن این سهمیه به صفر، اظهار داشت:‌ کاهش سهمیه‌ به دو عامل بستگی دارد، اول آنکه باربرگ در بخش کامیون‌های درون‌شهری راه‌اندازی شود که این مورد راه‌اندازی شد و در حال پیاده‌سازی است. عضو هیأت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در حال حاضر خیلی از کامیون‌های داخلی باربرگ دریافت می‌کنند، اما برای جا افتادن آنها کمی زمان لازم است.

سهمیه پایه کامیون‌های زیر ۲۰ تن ۱۰ درصد کاهش یافت
وی با بیان اینکه سهمیه پایه ناوگان درون و برون‌شهری یکسان است، اضافه کرد: ‌سهمیه پایه کامیون‌های زیر ۲۰ تن ۱۰ درصد کاهش یافت البته سهمیه پایه ناوگان در کلاس‌های مختلف، متفاوت است.

 

انواع سهمیه‌های سوخت کامیون‌ها

مداح درباره سهمیه‌های سوخت کامیون‌ها و تفکیک آنها، توضیح داد: در حال حاضر سه سهمیه سوخت برای کامیون‌ها داریم، اولین مدل، سهمیه سوخت عملکردی است که بر اساس میزان عملکرد، سوخت اختصاص می‌یابد. وی افزود: سومین مدل سهمیه سوخت هم، ‌«سهمیه پایه کاهش یافته» است که به کامیون‌هایی اختصاص می‌یابد که فعالیت آنها هیچ جا ثبت نمی‌شود یعنی در جاده و شهر فعال نیستند، این کامیون‌ها ‌سهمیه پایه کاهش یافته می‌گیرند که میزان کمی دارد و فقط برای این است که بتواند استارتی بزند و باطری آنها نخوابد و تردد بسیار محدودی داشته باشد.