
با نهادینه شدن فرهنگ تهیه و گردآوري «اسناد ديجيتالي» و نيز «مديريت اصولي و هدفمند» اين نوع از اسناد در سطوح مختلف سازماني، نهادها و سازمانهاي دولتي و غيردولتي را بر آن داشته تا اسناد و مدارک خود را به صورت الکترونيک آرشيو و نيز مديريت نمايند. حجيم بودن و آسيب پذيري اسناد چاپي با […]
با نهادینه شدن فرهنگ تهیه و گردآوري «اسناد ديجيتالي» و نيز «مديريت اصولي و هدفمند» اين نوع از اسناد در سطوح مختلف سازماني، نهادها و سازمانهاي دولتي و غيردولتي را بر آن داشته تا اسناد و مدارک خود را به صورت الکترونيک آرشيو و نيز مديريت نمايند. حجيم بودن و آسيب پذيري اسناد چاپي با گذشت زمان، صرف زمان زياد توسط پرسنل يك سازمان براي جستجو در اسناد چاپي به منظور يافتن و استفاده از يك سند خاص در ميان انبوهي از اسناد و نيز هزينه بالاي تامين فضاي فيزيكي مناسب جهت حفظ و نگهداري اسناد چاپي، از جمله مشكلاتي است كه نياز به يك سيستم مديريت اسناد ديجيتالي كارا و قابل اطمينان و همچنين پياده سازي اصولي آن را بيش از پيش در سازمانهاي مختلف ضروري مي نمايد.
بانک قرض الحسنه مهر ایران با هدف نگهداری هر چه مطمئن تر و دسترسی پذیري هر چه سريع تر به اسناد، در راستاي اجرا و پياده سازي بانکداري بدون کاغذ، حرکت ميكند.
بر اساس این گزارش، بانک قرض الحسنه مهر ایران با راه اندازی نرم افزار آرشیو ديجيتال در کنار ساير برنامه ها و سامانههاي «paper less» الکترونیکی تا پایان سال جاری، مصرف کاغذ را از تمامي فعاليت هاي بانکي خود حذف خواهد نمود.
انجام عملیات اداری با استفاده از نرم افزارهای اتوماسیون سراسري، راه اندازي سامانه هاي افتتاح حساب و درخواست تسهيلات به صورت آنلاين در کنار ساير برنامه ها و اپليکيشن هاي بانکي مانند: همراه بانک، اينترنت بانك و تلفن بانك، استفاده از نرم افزارهاي يكپارچه بانكي در شعب، اتصال به سامانه ثبت احوال و ايجاد امكان افتتاح حساب از طريق روشهاي بيومتريك و اسكن اثر انگشت بخشي از اقدامات بانك قرض الحسنه مهر ايران براي تحقق بانكداري بدون كاغذ است.
دکتر مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در همايشي که با حضور معاونين شعب و روساي دواير انفورماتيك استان ها در محل ستاد ادارات مركزي اين بانك برگزار شد، گفت: راه اندازي سامانه هاي الكترونيكي بانك كمك مي كند تا عمليات بانكي مورد درخواست مشتريان با سرعت بيشتري انجام شده و علاوه بر كاهش زمان معطلي مراجعين، فشار كاري كاركنان را نيز كاهش دهد.
وی افزود: در حال حاضر در شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران از سامانه های برخط زیادي استفاده مي شود که ورود به آنها زمان زيادي را به خود اختصاص مي دهد که براي کاهش آن لازم است تا تمامي آنها به صورت يكپارچه شود.
دکتر اکبری ضمن تاکید بر ضرورت کاهش مدت زمان ارائه خدمت به مشتریان بیان داشت: راه اندازي اين نرم افزار ها و سامانه ها فشار زيادي را از روي دوش همكاران برخواهد داشت و سرعت انجام كار را افزايش مي دهد.
وی با اشاره به فرآیند تکامل و بهینه شدن نرم افزارها، اظهارداشت: برای رفع مشکلات و کاستي هاي هر اپليکيشني ابتدا لازم است تا آن نرم افزار اجرا و به مرور زمان ايرادات آن شناسايي و برطرف شود؛ در همين راستا همكاران بايد براي رفع مشكلات نرم افزار آرشيو ديجيتال نيز اهتمام كافي داشته باشند.
بانک قرضالحسنه مهر ایران در صف ورود به تالار شیشهای
مرتضی اکبری همچنین درباره ورود بانک قرض الحسنه مهر ايران به بازار سرمايه، اظهار داشت: ورود تدريجي به بازار سرمايه يکي از تكاليف بسيار مهمي بود كه بر عهده بانك است تا با واگذاري بخشي از سهام سهامداران فعلي، تنوع مالكيتي از نظر سهامي در بانك ايجاد شود.
وی افزود: همچنین با توجه به شفافیت شرکتها و بانکهای فعال در بازار سرمايه به دليل ارائه گزارش هاي مرتب به سهامداران و بورس، به طور حتم اين اقدام به نفع سهامداران و بانک خواهد بود.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در ادامه گفت: از ابتدای تاسیس بانک، تلاش ها در جهت ورود بانک به بازار سرمايه بود اما حداقلهايي لازم بود که تا يك سال پيش فراهم نشده بود.
اکبری ادامه داد: یکی از لازمههای ورود به بورس، بحث تبديل بانک از سهامي خاص به سهامي عام بود که سال گذشته انجام شد. وی افزود: موضوع دیگر مجوز دائمی فعالیت بانک بود که اين مجوز هم با همکاري خوب حوزه نظارت بانک مركزي، در شوراي پول و اعتبار صادر شد.
به گفته مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران، این بانک درحال حاضر در مرحله مذاکره برای ورود به بازار سرمايه است که در صورت نبود مشكلي تا پايان سال وارد بازار سرمايه خواهد شد.