نحوه انجام حمایتهای مالی و چگونگی بهره مندی شاغلین بخش از تسهیلات ویژه کرونا در نشست کمیته راهبری حمل و نقل جادهای بخش مسافربری ، بررسی و جزئیات آن تشریح شد. مهران قربانی معاون حمل و نقل این سازمان با بیان این مطلب اظهار داشت: بخشنامه اجرایی بهرهمندی شاغلین شرکت های حمل و […]
نحوه انجام حمایتهای مالی و چگونگی بهره مندی شاغلین بخش از تسهیلات ویژه کرونا در نشست کمیته راهبری حمل و نقل جادهای بخش مسافربری ، بررسی و جزئیات آن تشریح شد.
مهران قربانی معاون حمل و نقل این سازمان با بیان این مطلب اظهار داشت: بخشنامه اجرایی بهرهمندی شاغلین شرکت های حمل و نقل مسافربری و رانندگان از تسهیلات ویژه کرونا به ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ها ابلاغ و در این نشست مقرر شد کانون انجمن های صنفی کارفرمایی حمل و نقل مسافر مفاد بخشنامه و نحوه ثبت نام در سامانه را به تشکل های زیر مجموعه خود اطلاع رسانی کنند.
قربانی افزود: میزان تسهیلات برای شرکت حمل و نقل مسافر ۱۲ میلیون تومان و برای راننده ۶ میلیون تومان است و زمان بازپرداخت ۲۴ ماهه و با سود ۱۲ درصد است.
وی در خصوص رسیدگی به یکی دیگر از درخواست های کانون انجمن های صنفی کارفرمایی حمل و نقل مسافر کشور در خصوص کاهش تعداد صندلی اتوبوس از ۴۴ به ۲۴ با توجه به کاهش تقاضای سفر به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور اظهار داشت: در این راستا با در نظر گرفتن ملاحظات سن ناوگان اتوبوس تا سقف ۱۰ سال موضوع از سوی دفتر آمار ایمنی و ترافیک این سازمان بررسی خواهد شد و با همکاری پلیس راهور ناجا، تشکلهای صنفی و تأیید کارخانجات سازنده خودرو، قابلیت اجرایی خواهد یافت كه چهارچوب آن به زودی نهایی و اطلاع رسانی میشود.
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای با تاکید بر ارتقای ایمنی در سفرهای جادهای افزود: بر اساس تأکیدات مقام عالی وزارت راه و شهرسازی مقرر است دورههای ویژه ایمنی برای متولیان و رانندگان تدوین و برنامهریزی شود و با تغییر در رفتار و الگوی رانندگان متخلف وقوع حوادث و اتفاقات جادهای به حداقل برسد.
اتحادیه اروپا فرودگاههای ایران را از نظر اقدامات ضد کرونا «امن» اعلام کرد
آژانس ایمنی حمل و نقل هوایی اتحادیه اروپا فهرستی از فرودگاههای کشورهای مختلف جهان را که اقدامات لازم برای کاهش شیوع کرونا از جمله ضد عفونی کردن هواپیماها در آن انجام میشود، منتشر کرد.
این آژانس در توضیح فهرست فرودگاهها نوشته است که این فهرست «تنها با هدف اطمینان یافتن از اقدامات اضافی برای حفاظت از مسافران و خدمه هواپیماها» در شرایط شیوع کرونا در فرودگاهها تهیه شده و مراد از آن «توصیه به رعایت محدودیتهای مسافرتی» یا سایر «اقدامات همگانی بهداشتی مانند قرنطینه» وضع شده به دست دولتها نیست.
به گفته مسوولان آژانس ایمنی حمل و نقل هوایی اتحادیه اروپا، این فهرست با هماهنگی کشورهای عضو این آژانس و عمدتا بر اساس اطلاعات به دست آمده از سازمان جهانی بهداشت، مرکز کنترل و پیشگیری بیماریهای اروپا و سایر مؤسسات معتبر بهداشت همگانی تهیه شده و با مشورت با همین نهادها به طور مداوم بهروز میشود.
در آخرین فهرست آژانس ایمنی حمل و نقل هوایی اتحادیه اروپا، «تمام» فرودگاههای ایران و افغانستان از نظر اقدامات ضد کرونا «امن» ارزیابی شده است.
این آژانس موارد زیر را از جمله شاخصهای مورد استفاده خود برای تهیه فهرست فرودگاههای «امن» کرونایی در کشورها و مناطق مورد مطالعه ذکر کرده است؛آمار موارد ابتلای فعال، آمار موارد بهبود یافته، میزان رشد آمار روزانه موارد ابتلا و آمار روزانه موارد فعال، آمار سرانه آزمایشات،سرانه مرگ و میر و آمار روزانه فوتیها، نسبتسنجی آمار در مناطق شهری و روستای و نیز تعداد و بزرگی فرودگاههایی که در یک منطقه یا برای یک جمعیت خاص از آنها بهرهبرداری میشود.
یکی دیگر از شاخصها، شاخص پراکنش ویروس ؛ اگر سرایت ویروس از یک نفر به بیشتر از یک نفر باشد این شاخص با شاخصهای دیگر همخوانی دارد.
بر اساس فهرست ایمنی حمل و نقل هوایی اتحادیه اروپا، نام چندین فرودگاه در کشورهای مهم اروپایی از جمله بریتانیا، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا و نیز در خارج از اروپا از جمله آمریکا، کانادا، روسیه، برزیل در میان فرودگاههای امن از نظر اقدامات ضد کرونا دیده نمیشود. همچنین، آن گونه که در این فهرست دیده میشود وضعیت فرودگاههای چین، خاستگاه کرونا در جهان بررسی نشده است.
پیمانکار قطعه «۳/ب» راهآهن میانه-اردبیل خبر داد:
پیشرفت ۷۵ درصدی سختترین قطعه راهآهن میانه-اردبیل
پیمانکار قطعه «۳/ب» راهآهن میانه-اردبیل با اشاره به اینکه این قطعه به جرات سختترین قطعه این خطآهن ۱۷۰ کیلومتری است، از پیشرفت ۷۵ درصدی آن خبر داد.
محمدحسن صاحبزمانی، مدیرعامل شرکت کندوانپارس و پیمانکار دو قطعه کلیدی خطآهن میانه-اردبیل گفت: این شرکت، پیمانکار دو قطعه «۳/ب» و «۲/ج» است.
او با اشاره به اینکه قطعه «۳/ب» بهطول ۱۳/۵ کیلومتر به جرأت سختترین قطعه خطآهن میانه-اردبیل به شمار میرود، افزود: نیمی از این مسیر یعنی ۶/۵ کیلومتر را تونلها پوشش میدهند که گویای دشواری ساخت این قطعه است. این قطعه شامل ۲۰ تونل و ۴۰ پل است و بزرگترین تونل آن، هزار و ۲۵۰ متر طول دارد. صاحبزمانی عنوان کرد: این پروژه هماکنون از پیشرفت ۷۵ درصدی برخوردار است.
او با اشاره به اینکه پیشرفت فیزیکی قطعه ۲/ج نیز ۵۲ درصد است، تصریح کرد: همه تونلهای این محور سوراخ و «تاپ» و «بنچ» آنها برداشته شده است. در این محور دو پل بزرگ داریم که یکی در مرحله تکمیل شمعها و دیگری آماده نصب تیرها است.
این پیمانکار ریلی، مجموع اعتبار دو قطعه را ۱۷۰ میلیارد تومان عنوان کرد و با بیان اینکه، تکمیل این دو پروژه ۲۰ کیلومتر از این محور ریلی را کامل میکند، گفت: این دو قطعه به لحاظ تعداد تونل و پلهای مورد نیاز و توپوگرافی منطقه، سختترین قطعات این محور به شمار میروند.
او از تکمیل این قطعات مهم خطآهن میانه-اردبیل تا پایان بهمنماه سال جاری در صورت تامین اعتبار مورد نیاز خبر داد. گفتنی است، خط آهن میانه-اردبیل ۱۷۰ کیلومتر طول دارد که قرار است در قالب هفت بخش تکمیل شود.