ممنوعیت پشت‌نویسی چک از سال ۱۴۰۰ الزامی خواهد بود
ممنوعیت پشت‌نویسی چک از سال ۱۴۰۰ الزامی خواهد بود

    الزام به ثبت چک در سامانه صیاد و ممنوعیت پشت نویسی چک‌های صیادی که پیش‌ازاین بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا موقتاً به تأخیر افتاده بود، از ابتدای سال آینده اجرا خواهد شد. بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران که پیش‌ازاین اعمال محدودیت پشت‌نویسی چک در زمان انتقال و الزام به ثبت، تأیید و […]

 

 

الزام به ثبت چک در سامانه صیاد و ممنوعیت پشت نویسی چک‌های صیادی که پیش‌ازاین بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا موقتاً به تأخیر افتاده بود، از ابتدای سال آینده اجرا خواهد شد.
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران که پیش‌ازاین اعمال محدودیت پشت‌نویسی چک در زمان انتقال و الزام به ثبت، تأیید و انتقال چک از طریق سامانه صیاد را بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا تا پایان سال جاری به تعویق انداخته بود، در ابلاغیه جدیدی به شبکه بانکی کشور اعلام کرده که این تعلیق موقت به‌هیچ‌وجه تمدید نمی‌شود و الزامات صدور و انتقال چک از طریق سامانه صیاد از ابتدای سال ۱۴۰۰ لازم‌الاجرا خواهد بود.
بر اساس این ابلاغیه و طی جدول زمان‌بندی تعیین‌شده از سوی بانک مرکزی، آماده سازی صدور و توزیع چک‌های جدید موسوم به صیاد۲ از دهم اسفندماه سال جاری در شبکه بانکی آغاز خواهد شد و تا دهم فروردین سال ۱۴۰۰ نیز ادامه خواهد داشت. لازم به ذکر است فرایند پشت‌نویسی چک‌های صیادی قدیمی طبق روال گذشته انجام خواهد شد تا در زمان مقتضی جمع‌آوری گردد.
گفتنی است امکان ثبت چک در سامانه صیاد به‌صورت اختیاری از بیست و پنجم ماه جاری به تدریج از سوی بانک‌ها برای مشتریان فراهم می شود.
همچنین شبکه بانکی نهایتاً تا پایان اردیبهشت‌ماه سال آینده سایر سرویس‌های صیاد مانند درخواست صدور چک، پیگیری، لغو و ابطال چک را هم پیاده‌سازی کرده و در اختیار مشتریان قرار خواهد داد.
اطلاع از این نکته نیز ضروری است که بر طبق قانون جدید، مدت اعتبار یک چک صادره، بیش از ۳ سال نخواهد بود و ظرف این مدت چک باید به بانک برگردد، در غیر اینصورت از اعتبار ساقط است.

 

اعطای یک هزار میلیارد ریال تسهیلات بانک ملی ایران به بنگاه های اقتصادی

در ۹ ماه ابتدای سال جاری سهم بخش های مختلف اقتصادی و بنگاه ها از سبد اعتباری بانک ملی ایران بیش از یک هزار و ۱۱۶ میلیارد ریال بوده است.
طی مدت مذکور یک میلیون و ۱۸۵ هزار و ۵۵۴ فقره تسهیلات توسط این بانک به بنگاه های مختلف اقتصادی پرداخت شده که ارزش ریالی این تسهیلات بیش از یک هزار و ۱۱۶ میلیارد و ۶۷ میلیون ریال بوده است.
کشاورزی و صنایع تبدیلی، صنعت و معدن، مسکن و ساختمان، بازرگانی و… بخش هایی هستند که سهمی را از سبد اعتباری این بانک به خود اختصاص داده اند.
سهم بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی از تسهیلات پرداختی بانک ملی ایران به بخش های اقتصادی طی این مدت، بالغ بر ۶۴ هزار و ۷۱۳ فقره به ارزش ۴۸ هزار و ۴۹۹ میلیارد ریال بوده است.
همچنین از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، ۱۲ هزار و ۴۲۳ میلیارد ریال تسهیلات در ۲۹ هزار و ۱۸۴ فقره به بخش مسکن و ساختمان پرداخت شده است.
همچنین این بانک در راستای حمایت از بخش صنعت و معدن کشور در مدت مذکور بالغ بر ۲۵۹ هزار و ۴۶۷ میلیارد ریال تسهیلات در ۳۴ هزار و ۱۲۱ فقره پرداخت کرده است.
بنگاه های بخش بازرگانی نیز ۱۲۷ هزار و ۳۰۱ فقره تسهیلات به ارزش ۱۴۹ هزار و ۴۷۷ میلیارد ریال دریافت کرده اند.
همچنین سهم بخش خدمات نیز از مجموع این تسهیلات ۹۲۹ هزار و ۹۷۹ فقره به ارزش ۶۴۴ هزار و ۲۶ میلیارد ریال و سهم بخش صادرات نیز ۲۵۶ فقره به ارزش دو هزار و ۱۷۵ میلیارد ریال بوده است.

 

قرعه کشی فصل پاییز ۱۳۹۹باشگاه مشتریان
بانک ملت

قرعه کشی پایان فصل و برترین لیگ استانی فصل پاییز ۱۳۹۹ باشگاه مشتریان بانک ملت برگزار شد.
مراسم قرعه کشی پایان فصل لیگ پاییز ۹۹ و برترین لیگ استانی(استان البرز) باشگاه مشتریان ملت سه شنبه ۲۲ آذرماه با حضور نمایندگان مدیریت های امور حراست، بازرسی و نظارت، ادارات کل سازمان و بهبود روش ها، امنیت اطلاعات، بانکداری شخصی و بهبود تجربه مشتری، دفتر مدیریت و روابط عمومی و شرکت مهندسی نرم افزار شقایق، در محل اداره کل مدیریت بازاریابی این بانک برگزار شد.
در این دوره از قرعه کشی ۱۲۵۰ جایزه به ارزشی بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان در بین اعضای باشگاه توزیع شد.
این گزارش می‌افزاید، به منظور شفاف سازی ساز و کار لیگ‌های استانی در طرح امتیازی جدید، باشگاه مشتریان جهت افزایش سطح ارتباط اعضا با فعالیت های متنوع باشگاه و همچنین ایجاد حس رقابت درون گروهی میان مشتریان، تقسیم بندی اعضا در لیگ های استانی بر اساس منطقه جغرافیایی و مدیریت شعب صورت پذیرفته است و هر مدیریت شعب بانک ملت معرف یک لیگ با نام اختصاصی خود است.
بر این اساس در هر لیگ استانی، مشتریان با توجه به میزان کارشای کسب کرده در بازه های زمانی سه ماهه رتبه‌بندی می‌شوند و رتبه آن ها در فواصل زمانی هر ۴۸ ساعت یک بار به روزرسانی می شود و با توجه به عملکرد سایر افراد حاضر در همان لیگ، دستخوش تغییر خواهد شد.
در طرح امتیازی جدید، اعضای باشگاه می توانند به فراخور فعالیت در لیگ استانی خود جهت بهبود جایگاه و رتبه، به استفاده هر چه بیشتر از خدمات الکترونیک بانکی اقدام کنند که نهایتاً با ارتقای رتبه اعضا و قرار گرفتن در جایگاه برترین نفرات لیگ استانی خود، در انتهای فصل پاداش نقدی مستقیم دریافت خواهند کرد.
باشگاه مشتریان به منظور قدردانی از همراهی اعضای باشگاه طی ۹ سال از آغاز فعالیت، قرعه‌کشی ویژه ای برای تمامی اعضا در نظر گرفته که در این حالت، در پایان هر فصل، تمامی افرادی که در مدت زمانی سه ماهه اقدام به کسب کارشا کرده اند، در این قرعه کشی شرکت داده خواهند شد و میزان کارشای کسب شده توسط هر فرد، معرف میزان شانس قرعه کشی وی خواهد بود.