شرکت پتروشیمی شازند جزء ۱۰۰ شرکت برتر کشور در سال ۱۳۹۹ شناخته شد
شرکت پتروشیمی شازند جزء ۱۰۰ شرکت برتر کشور در سال ۱۳۹۹ شناخته شد

      در بیست و سومین «همایش شرکت‌های برتر ایران»، شرکت پتروشیمی شازند (هلدینگ) با کسب رتبه ۴۱، جزء ۱۰۰ شرکت برتر کشور در سال ۱۳۹۹ شناخته شده است. افزایش تولید از اهداف اصلی برنامه‌ریزی‌های اقتصادی در سال‌های اخیر بوده است و نام‌گذاری سال ۱۳۹۹ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «سال جهش […]

 

 

 

در بیست و سومین «همایش شرکت‌های برتر ایران»، شرکت پتروشیمی شازند (هلدینگ) با کسب رتبه ۴۱، جزء ۱۰۰ شرکت برتر کشور در سال ۱۳۹۹ شناخته شده است.
افزایش تولید از اهداف اصلی برنامه‌ریزی‌های اقتصادی در سال‌های اخیر بوده است و نام‌گذاری سال ۱۳۹۹ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «سال جهش تولید» بر اهمیت این موضوع تاکید دارد. از آنجا که شرکت‌های برتر فهرست IMI-۱۰۰ سهم زیادی در تولید ملی دارند، رسالت مرکز رتبه‌بندی شرکت‌های برتر در سازمان مدیریت صنعتی، شناسایی و معرفی این شرکت‌ها بوده است.
لذا، مانند سال‌های گذشته، سازمان مدیریت صنعتی در سال ۱۳۹۹ نیز اقدام به رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران (رتبه‌بندی IMI-۱۰۰) نموده است و بر اساس این رتبه‌بندی و در بیست سومین «همایش شرکت‌های برتر ایران”، شرکت پتروشیمی شازند (هلدینگ) با کسب رتبه ۴۱، جزء ۱۰۰ شرکت برتر کشور در سال ۱۳۹۹ شناخته شده است.
این رتبه‌بندی که ۵۰۰ شرکت بزرگ و تاثیرگذار در اقتصاد کشور را معرفی می‌کند با هدف شناسایی جایگاه بنگاه‌های اقتصادی و کمک به سیاست‌گذاران اقتصادی کشور انجام می‌شود.
در بیست و سومین سال انجام این رتبه‌بندی، همایش شرکت‌های برتر ایران با حضور محدود تنی چند از مقامات و مدیران شرکت‌های برتر ایران و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد مقابله با بیماری کرونا در بهمن‌ماه برگزار شد و این همایش به صورت زنده از صدا و سیما و پلتفرم آپارات پخش گردید.
در این همایش، مهم‌ترین نتایج رتبه‌بندی ۵۰۰ شرکت بزرگ کشور ارائه شد و از شرکت‌های پیشرو (انتخاب شده بر اساس روند رشد طی چهارسال اخیر)، شرکت‌های برتر از نظر رشد سریع و دیگر شرکت‌های برتر دارای رتبه‌های ویژه، تقدیر به‌عمل آمد.
سازمان مدیریت صنعتی رتبه بندی شرکت های برتر ایران را برای سالیان متوالی تهیه نموده است. این فهرست با الهام از رسالت سازمان با فراهم نمودن آمار و اطلاعات شفاف و مفید در مورد بنگاه‌های اقتصادی کشور، فضای روشن‌تری از کسب و کار اقتصادی کشور ارائه می‌دهد و به مدیران، سیاستگذاران و پژوهشگران، یاری می‎رساند تا شناخت و درک دقیق‌تری از مقیاس، ساختار مالی و اقتصادی صنایع و بنگاه‌های اقتصادی بزرگ کشور را بیابند.
هدف تدوین فهرست صد شرکت برتر ایران شفاف سازی فضای کسب و کار و جایگاه اقتصادی شرکت‌های ایرانی و رتبه‌بندی آن‌ها از نظر میزان تاثیرگذاری در اقتصاد ملی، با هدف گسترش رقابت در فضای کسب و کار بنگاه‌های اقتصادی است.
پس از گزینش و رتبه‌بندی شرکت‌ها براساس شاخص‌ میزان فروش این شرکت‌ها براساس شاخص‌های دیگری نظیر: اندازه و رشد شرکت، سود آوری وعملکرد، بهره‌وری، صادرات، نقدینگی، بدهی و بازار، مقایسه و رتبه‌بندی می‌شوند.
این مقایسه و رتبه‌بندی بر اساس اطلاعات مالی مندرج در صورت‌های مالی شرکت‌ها است که در پاسخ به فراخوان عمومی و مکاتبات مستقیم و پیگیری‌های متعدد بعدی به دست آمده است.