وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سال گذشته با توسعه خدمات الکترونیکی، ۸۰ میلیون مراجعه به وزارتخانه کاهش پیدا کرد. محمد شریعتمداری در مراسم رونمایی از سامانههای مدیریت اطلاعات یکپارچه سامانههای مدیریت اطلاعات یکپارچه تاکید کرد: امیدوارم این مسیر ارزشمندی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پیش گرفته، همچنان ادامه پیدا کند. […]
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سال گذشته با توسعه خدمات الکترونیکی، ۸۰ میلیون مراجعه به وزارتخانه کاهش پیدا کرد.
محمد شریعتمداری در مراسم رونمایی از سامانههای مدیریت اطلاعات یکپارچه سامانههای مدیریت اطلاعات یکپارچه تاکید کرد: امیدوارم این مسیر ارزشمندی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پیش گرفته، همچنان ادامه پیدا کند. هر ۴ سال، نظام سیاسی، رئیس جمهور، معاونین و وزرا تغییر میکنند اما از آنجا که هدف همه، خدمت رسانی به مردم است، مدیران میانی باید مسیر ریل گذاری شده را ادامه دهند. بنابراین مسیری که به عنوان زیرساخت ایجاد شده باید با قوت پیش گرفته شود و همه حکمرانان به آن توجه کرده و آن را دنبال کنند.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: ما به سهم خود برای رشد و تعالی کشور تلاش کردیم تا با ایجاد زیرساختهای لازم در حوزه فناوری اطلاعات، خدمات دهی به جامعه هدف را پایدار و ماندگار سازیم.
وی پیشرفت در حوزه آمار و اطلاعات این وزارتخانه را مدیون تلاشهای همکاران و مدیران فعلی دانست و تصریح کرد: بسیار خشنودم در آخرین روزهای فعالیت دولت، مسیر خوب و ارزشمندی با تلاشهای متمادی پیش گرفته شد و توانستیم آن را شتاب دهیم، امیدوارم در سالهای آتی نیز این روند ادامه پیدا کند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هشتاد درصد ۱۸۸ عنوان خدمت شناسنامه دار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و زیر مجموعههایش در سطح کشور الکترونیکی شده که بیش از دو سوم آن در سالهای ۹۸ و ۹۹ بوده است. این اهتمام همکاران باعث شد جایگاه سازمانهای تابعه ارتقا پیدا کند به گونهای که موفق شدیم با ارزیابیهای صورت گرفته برون سازمانی به عنوان دستگاه برتر در حوزه ارائه خدمات الکترونیکی و شفافیت معرفی شویم.
وی ادامه داد: با ایجاد سامانه یکپارچه در حوزه آمار و اطلاعات، خوشبختانه به سطح بالایی از جریان دیتا دست یافتیم، ۲۹ سامانه اصلی ایجاد شد تا همه سامانههای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکپارچه شده و امکان تبادل اطلاعات و دادهها با سایر دستگاههای مرتبط فراهم شود. گستردگیهای زیرمجموعه، باعث میشد رتبه وزارتخانه تا رسیدن به ایده آل فاصله پیدا کند اما خوشبختانه رتبه اول خدمات الکترونیکی را کسب کردیم و این امکان فراهم شد تا سازمان بنگاهها ارزیایی شوند و به جایگاه واقعی خود برسند.
به گفته وی، اگر بسیاری از فعالیتها الکترونیکی نشده بود، میلیونها مراجعه به وزارتخانه صورت میگرفت که خوشبختانه در سال ۹۹ با ایجاد خدمات الکترونیکی ۸۰ میلیون مراجعه به وزارتخانه کاهش پیدا کرد.
شریعتمداری بیان کرد: در ستاد وزارتخانه، ۴۹ خدمت، شناسنامه دار شدند که ۳۸ خدمت آن در سالهای ۹۸ و ۹۹ انجام شد و همگی محصول تلاش مدیران فعلی است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: پایگاه اطلاعات تعاونیهای کشور با حضور رئیس جمهوری رونمایی شد که شامل شفافیت و برخورد با فساد بود.
وی اتصال این سامانه به سازمان ثبت اسناد کشور با کمک آقای رئیسی در سمت رئیس قوه قضائیه را از اقدامات ارزشمند دانست که به توسعه فعالیتهای تعاونیها در سراسر کشور کمک زیادی کرد.