دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به مخالفت ۱۰۰ درصدی با واردات کامیونهای دست دوم، گفت: به عنوان انجمن خودروسازان باید حامی تولید داخل باشیم. اکنون خودروسازان داخلی میتوانند بالغ بر ۱۵۰ هزار دستگاه کامیون در سال تولید کنند. احمد نعمت بخش بیان کرد: خودروسازان داخلی هیچگاه از ظرفیت داخلی استفاده نکرده اند، اما وقتی امکان […]
دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به مخالفت ۱۰۰ درصدی با واردات کامیونهای دست دوم، گفت: به عنوان انجمن خودروسازان باید حامی تولید داخل باشیم. اکنون خودروسازان داخلی میتوانند بالغ بر ۱۵۰ هزار دستگاه کامیون در سال تولید کنند. احمد نعمت بخش بیان کرد: خودروسازان داخلی هیچگاه از ظرفیت داخلی استفاده نکرده اند، اما وقتی امکان تولید داخل وجود دارد، قاعدتا نباید خودروهای دست دوم وارد شود. نعمت بخش با اشاره به تفاوت قیمت کامیونهای داخلی نسبت به نمونه وارداتی، گفت: اگر کسی بر قیمت کالایی شکایت داشته باشد باید به سازمان حمایت مراجعه کند و آنها حق ورود به این موضوع را دارند. هر فروشنده ای این حق را دارد که بر اساس قیمت تمام شده، سود معقولی روی کالا بکشد و آن را بفروشد. او افزود: اطلاعاتی که داریم در خودروهای وارداتی نیز دلال بازی زیادی وجود دارد و برخی از سرمایه گذاران کامیونهای فرسوده و دست دوم را از رانندگان خریده اند و امتیازات را به اسم خود ثبت کرده اند، میلیاردها تومان سود کرده اند. وی گفت: آنطور که دبیر انجمن کامیون داران گفته بود هر یک کامیون یک میلیارد تومان سود دارد، زحمتهایی که رانندهها میکشند، اما سود به جیب دلالان میرود. اگر تولید داخل باشد بحث دلالی مطرح نیست و مستقیم از کارخانه میخرند.