عدم انسجام در امور بیمه ای به بیمه گذاران آسیب وارد می کند
عدم انسجام در امور بیمه ای به بیمه گذاران آسیب وارد می کند

سرپرست معاونت فنی شرکت بیمه البرز،گفت: تجربه نشان داده که بیشتر ریسک های بیمه گذاران توسط بیمه نامه های موجود تحت پوشش قرار می گیردو بیمه گذاران می توانند با شناسایی ریسک فعالیت های خود و استفاده از مشاوران HSE و بیمه ای ، نسبت به مدیریت ریسک و حداکثر واگذاری به شرکت های بیمه […]

سرپرست معاونت فنی شرکت بیمه البرز،گفت: تجربه نشان داده که بیشتر ریسک های بیمه گذاران توسط بیمه نامه های موجود تحت پوشش قرار می گیردو بیمه گذاران می توانند با شناسایی ریسک فعالیت های خود و استفاده از مشاوران HSE و بیمه ای ، نسبت به مدیریت ریسک و حداکثر واگذاری به شرکت های بیمه ای اقدام کنند.
“غلامرضا آقاخانی ،گفت: هربیمه نامه، بسته ای است که خطرات متنوعی را که در چارچوب گروه های بیمه ای قرار می گیرند، تحت پوشش قرار می دهد.
وی، بابیان اینکه واحد تفکیک بیمه نامه ها و نوع خطرات آن ها براساس گروه بندی انجام شده در صنعت بیمه است، افزود: این تفکیک در همه شرکت های بیمه ای پذیرفته شده وآیین نامه های مصوب شورایعالی بیمه براساس تعیین شرایط همین انواع بیمه نامه هابوده و سیستم های بیمه گری و مالی و اتکایی شرکت های بیمه ای نیز براساس همین تفکیک نوع ریسک های تحت پوشش سازماندهی و ساماندهی شده اند.
سرپرست معاونت فنی شرکت بیمه البرز، تصریح کرد: به عنوان نمونه ، بیمه نامه  باربری برای پوشش خطرات حمل محمولات است که شرایط بیمه نامه ، نرخ ها ، کارمزد ها ، سهم بیمه گر اتکایی اجباری ، با بیمه نامه دیگری که خطرات مربوط به آتش سوزی و خطرات تبعی را پوشش می دهد ، متفاوت است.
آقاخانی، اذعان داشت که بیمه گذاران خصوصاً بیمه گذاران حرفه ای با توجه به شناخت از ریسک های فعالیت خود نسبت به تهیه  بیمه نامه در رشته های مختلف بیمه ای اقدام می کنند.
وی،ادامه داد:این موضوع که ممکن است بیمه نامه صادره توسط شرکت های بیمه ای در یک رشته خاص به عنوان مثال رشته مسئولیت، کفایت پوشش همه ریسک های قابل تصور برای یک بیمه گذار خاص در آن رشته را نداشته باشد ، مسأله و موضوع دیگری است.
سرپرست معاونت فنی شرکت بیمه البرز، با اشاره به شرایط رقابتی موجود دربازار بیمه، افزود: شرکت های بیمه ای با استفاده از تجربیات اجرایی خود و استفاده از پتانسیل های موجود در آیین نامه ها و مصوبات شورایعالی بیمه ، بخش زیادی از ریسک های بیمه پذیر مشتریان خود را پوشش می دهند.
آقاخانی، اظهارکرد:اگر از نظر بیمه گذاران ریسک های خاصی تحت پوشش قرار نگرفته است ، باید علت را در کمبود اطلاعات بیمه گران از ریسک مورد نظر ، منحصر به فرد بودن ریسک، عدم شایع بودن آن در جهت برآورد نرخ و توزیع ریسک بررسی کرد.
وی،یکی از مهمترین موضوعاتی که به بیمه گذاران آسیب   وارد می کند را ناشی از  عدم انسجام در امور بیمه ای بسیاری از بیمه گذاران دانست و گفت:در هر شرکت و هر برهه زمانی ، واحد های مختلفی متولی امور بیمه ای سازمان هستند و مسلم است که بدون وحدت اجرایی نزد بیمه گذاران ، امکان بدون پوشش ماندن برخی از ریسک ها وجود خواهد داشت.