طرح‌های نیمه تمام خراسان رضوی نیازمند ۴۰۰ هزار میلیارد ریال است
طرح‌های نیمه تمام خراسان رضوی نیازمند ۴۰۰ هزار میلیارد ریال است

استاندار خراسان رضوی گفت: برای اتمام طرح‌های نیمه تمام این استان ۴۰۰ هزار میلیارد ریال مورد نیاز است. محمدصادق معتمدیان افزود: در حال حاضر سه هزار و ۷۰۰ طرح نیمه تمام در این استان وجود دارد که عمر برخی از آنها به ۲۰ سال هم می‌رسد و این نشان از عدم مدیریت صحیح و اولویت […]

استاندار خراسان رضوی گفت: برای اتمام طرح‌های نیمه تمام این استان ۴۰۰ هزار میلیارد ریال مورد نیاز است.
محمدصادق معتمدیان افزود: در حال حاضر سه هزار و ۷۰۰ طرح نیمه تمام در این استان وجود دارد که عمر برخی از آنها به ۲۰ سال هم می‌رسد و این نشان از عدم مدیریت صحیح و اولویت بندی دارد.
وی ادامه داد: در شرایط کنونی با توجه به مشکلات کشور و کمبود منابع، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و تحقق مطالبات مردم نیازمند مدل جدید مدیریتی است.
استاندار خراسان رضوی گفت: باید مدل مدیریتی و تامین منابع را تغییر داد تا بتوان در مردم ایجاد رضایتمندی نمود.
وی یکی از آفتهای موجود در کشور را مطالبه‌سازی‌های غیرواقعی دانست و افزود: این روند مطالبه‌سازی در حالی شکل گرفته که با منابع و امکانات موجود، پاسخگویی به آن میسر نیست ضمن اینکه در وهله نخست باید مطالبات گذشته پیگیری و محقق شوند زیرا رضایت مردم و اعتماد آنها در گرو انجام وعده های داده شده و تحقق یافتنی است.
معتمدیان ادامه داد: تمرکز بیش از حد و تلاش مدیران دستگاههای دولتی برای جذب بودجه‌های استانی از مشکلات فعلی است در حالی که باید برای تسریع در اجرای پروژه‌ها و کارهای بر زمین مانده به سراغ ردیف‌ها و اعتبارات ملی رفت.
وی گفت: اعتبارات استانی کمتر از ۲۰ درصد اعتبارات بودجه‌ای کشور است و بیش از ۸۰ درصد اعتبارات بودجه‌ای کشور در اختیار وزارتخانه‌ها و سازمان‌های ملی است.
استاندار خراسان رضوی افزود: باید از انباشت مطالبات اجتماعی، نارضایتی‌های اجتماعی و مشکلات مردم جلوگیری کنیم تا اعتماد عمومی نسبت به حاکمیت و مدیران از بین نرود. وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر ضرورت بازسازی اعتماد عمومی ادامه داد: فلسفه تشکیل حاکمیتها خدمت رسانی به مردم است و این اصل را نباید فراموش کنیم.