راههای روستایی بالای بیست خانوارشهرستان اسداباد آسفالت شده است
راههای روستایی بالای بیست خانوارشهرستان اسداباد آسفالت شده است

همدان – خبرنگار روزنامه جمله مدیر اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان آسدآباد گفت: راههای روستایی بالای بیست خانوارشهرستان اسداباد آسفالت شده است . ساسان رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه طرح زیرگذر روستای موسی آباد در دست اجراست، اظهار داشت: در حال حاضر تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان […]

همدان – خبرنگار روزنامه جمله
مدیر اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان آسدآباد گفت: راههای روستایی بالای بیست خانوارشهرستان اسداباد آسفالت شده است .
ساسان رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه طرح زیرگذر روستای موسی آباد در دست اجراست، اظهار داشت: در حال حاضر تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان دارای راه آسفالته هستند که امسال در حال پیگیری اعتبار برای تکمیل آسفالت راه روستاهایی هستیم که از سال گذشته باقی مانده‌اند.
وی با اشاره به اینکه ۱۰ روستای زیر ۲۰ خانوار شهرستان دارای راه آسفالته نیستند، افزود: چشمه علی، خنداب به سمت قاسم آباد ،سیاه گله به سمت سوتپه از جمله راه‌های روستایی هستند که از سال گذشته باقی مانده‌اند و در سال جاری پیگیر تکمیل ادامه آسفالت این روستاها هستیم.
رستمی افزود: سال گذشته در طرح ابرار آسفالت هشت کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان انجام شد، اظهار کرد: قمشانه ،گدارپهن ،فریانج ،خنداب به سمت قاسم آباد به طول یک کیلومتر، سیاه گله به سمت سوتپه یک کیلومتر از جمله راه‌های روستایی بود که در طرح ابرار آسفالت شدند.
مدیر اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اسداباد گفت: در سال گذشته طرح جداسازی لاین رفت و برگشت گردنه اسدآباد با نیوجرسی از راهدارخانه به سمت همدان به طول ۱۵ کیلومتر آغاز شد که امسال هم با پیگیری‌های نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی ادامه طرح آغاز شده و در دست اجراست.
رستمی افزود: برای این طرح طی انعقاد قرار داد با دو پیمانکار شامل یک پیمانکار برای جدا سازی لاین رفت و برگشت نصب نیوجرسی و پیمانکار دیگر برای نصب روشنایی بر روی نیوجرسی ها هم اکنون ادامه طرح در دست اجراست و در سال جاری نیز بخشی از طرح به اتمام می‌رسد.
مدیر اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اسداباد از دلایل طول کشیدن و کندی طرح را کمبود نیوجرسی برشمرد و خاطر نشان کرد: استان همدان تنها دارای یک واحد تولید کننده نیوجرسی بوده که قرار است با اولویت این طرح نیوجرسی مورد نیاز طرح را در این فاز تأمین کند.
وی با اشاره به اینکه تصادفات رخ به رخ و انحراف به چپ از بیشترین علل تصادفات در گردنه شهر اسدآباد به شمار می‌رود و اجرای طرح فوق از نقش موثری در کاهش آمار محور حادثه خیز گردنه شهرستان برخوردار خواهد بود، تصریح کرد: با اتمام نصب نیوجرسی و نصب روشنایی بر روی نیوجرسی ایمن‌سازی گردنه کامل خواهد شد، ضمن اینکه برای روکش آسفالت گردنه با پیمانکار دیگری نیز عقد قرار شده است.
رستمی از پیش‌بینی تکمیل و بهره‌برداری طرح جداسازی لاین رفت و برگشت گردنه شهرستان در سال آینده خبر داد و گفت: در حال حاضر برای روکش آسفالت محور داشبلاغ نیز انعقاد قرارداد با پیمانکار طرح صورت گرفته و بزودی اجرایی خواهد شد.
وی در ادامه با بیان اینکه ۵۰ درصد ناوگان راهداری شهرستان نیازمند نوسازی است ،بیان کرد: با پیگیری‌های نماینده مردم شهرستان اسدآباد امسال یک دستگاه لودر با اعتباری افزون بر ۳.۵ میلیارد تومان به ناوگان اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اضافه شد
مدیر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اسدآباد همچنین از وجود ۴۱۱کیلومتر راه آسفالته در این شهرستان خبر داد و یادآور شد: از ۴۱۱کیلومتر راه آسفالته شهرستان ۳۳کیلومتر شریانی و مابقی غیرشریانی است که در راستای نگهداری این میزان راه از سال ۸۴ نگهداری راه‌های شریانی به سازمان راهداری و راه‌های غیرشریانی به استان واگذار شد.
رستمی همچنین به دیگر اقدامات انجام گرفته در اداره متبوع خود اشاره کرد افزود: بهسازی و آسفالت هشت کیلومتر از راههای روستایی با اعتباری بالغ بر ۴/۵ میلیارد تومان ، خرید یک دستگاه لودر، لکه گیری و روکش محور داشبلاغ، احداث زیر گذر روستا ی موسی آباد – وندرآباد، شانه سازی و تعدیل شیب شیروانی به طول ۷ کیلومتر در گردنه اسدآباد، لکه گیری و درزگیری در کل حوزه استحفاظی به صورت امانی، تسطبح و رگلاژ کل شانه راههای آسفالته، خط کشی محور داشبلاغ ، آجین به کنگاور ، موسی آباد ، چشمه قنداب و هودرج ، برقراری اکیپ گشت کنترل و نظارت ناوگان باری و مسافری با همکاری پلیس راه در هر هفته و تنقیه و لایروبی پل های حوزه استحفاظی از جمله اقدامات هستند که اجرا شده اند.
مدیر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اسدآباد افزود: روکش اسفالت محور داشبلاغ مبلغ ۸/۲ میلیارد تومان، ایمن سازی گردنه اسدآباد و احداث روشنایی مبلغ ۱۴ میلیارد تومان نیز عقد قرارداد شده است.
وی در پایان اظهار داشت: امسال موافقت های لازم جهت تصویب اعتبار از منابع استانی برای بهسازی راههای روستایی اسدآباد اخذ گردید که به محض تخصیص اقدامات لازم صورت خواهد گرفت