گومیس- حمدالله و یک شب فراموش نشدنی برای ریاض
گومیس- حمدالله و یک شب فراموش نشدنی برای ریاض

روزنامه الریاضیة عربستان با انتشار تصاویری از عبدالرزاق حمدالله و بافتیمبی گومیس نوشت که دیروز، شهر ریاض یک شب به یادماندنی را سپری کرده است. معروف ترین روزنامه ورزشی عربستان با روی جلد بردن تصاویری از عبدالرزاق حمدالله و بافتیمبی گومیس، به پیروزی های مهم دو نماینده عربستان مقابل الوحده و پرسپولیس اشاره کرده و […]

روزنامه الریاضیة عربستان با انتشار تصاویری از عبدالرزاق حمدالله و بافتیمبی گومیس نوشت که دیروز، شهر ریاض یک شب به یادماندنی را سپری کرده است.
معروف ترین روزنامه ورزشی عربستان با روی جلد بردن تصاویری از عبدالرزاق حمدالله و بافتیمبی گومیس، به پیروزی های مهم دو نماینده عربستان مقابل الوحده و پرسپولیس اشاره کرده و با استفاده از تیتر “اشرق النصر وظهر الهلال” نوشت که النصر مقابل حریف خود درخشیده و هلال (استعاره از الهلال) ظاهر شد.
این روزنامه با اشاره به پیروزی دو تیم پایتخت نشین نوشت: این یک شب معمولی نبود که ریاض دیروز آن را تجربه کرد. شهری پر جنب و جوش که قلب ساکنان آن بین النصر و الهلال تقسیم شده است. النصر پیروز شد، الهلال برنده شد. شادی، انتظار، ترس و اشتیاق و یک شب پر سر و صدای دیگر در انتظار ریاض است که در آن النصر به دنبال اولین قهرمانی خود است و الهلال در پی جام چهارم.

یک روز تاریخی در انتظار ریاض و یک شب از هزار و یک شب…
الریاضیة در مطلب دیگری نوشته است: الهلال پرسپولیس را با ۳ گل شکست داد. آنها این پیروزی را مدیون سالم الدوسری و بافتیمبی گومیس هستند که سه گل را به ثمر رساندند. شروع برتری های آبی ها از سال ۲۰۱۵ آغاز شد. جایی که در مرحله یک هشتم نهایی الهلال شکست یک بر صفر در بازی رفت را با پیروزی ۳ بر صفر در دیدار برگشت جبران کرد. در سال ۲۰۱۷ دو تیم بار دیگر مقابل هم قرار گرفتند که الهلال موفق شد همتای ایرانی خود را پس از پیروزی ۴ بر صفر در بازی رفت و تساوی ۲ – ۲ در دیدار برگشت شکست دهد. حالا الهلال باید در یک دیدار کاملا عربستانی، به مصاف رقیب اصلی خود النصر برود.
این روزنامه با اشاره به اینکه ژاردیم با همین ترکیب از سد استقلال عبور کرده بود، نوشت: ژاردیم پرتغالی نسبت به بازی مقابل استقلال ۱۰ بازیکن خود را در اختیار داشت و تنها با یک تغییر مقابل پرسپولیس به میدان رفت. این تغییر به دلیل مصدومیت یاسر الشهرانی رخ داد که در نتیجه آن، محمد کنو از ابتدا برای الهلال به میدان رفت.
الریاضیة با اشاره به تداوم حضور سنگربان الهلال در دروازه این تیم نوشت: عبدالله المعیوف به همراه علی البلیهی برای هشتمین بار در ترکیب اصلی الهلال به میدان رفت. این دو بازیکن در ۶ دیدار مرحله گروهی و دو بازی مراحل حذفی به طور کامل برای آبی های ریاض به میدان رفته اند.
این روزنامه عربستانی در ادامه نیز به حواشی این بازی از جمله طرح موزاییکی کانون هواداران الهلال، به فروش رفتن تمامی شال گردن های این تیم در فروشگاه های رسمی باشگاه که در داخل استادیوم الملز حاضر هستند و همچنین حضور هواداران این تیم روی سکوهای ورزشگاه اشاره کرده است.
واکنش مدیرعامل پرسپولیس به شکست سه گله
مجید صدری سرپرست مدیرعاملی پرسپولیس می‌گوید با بهبود مشکلات باشگاه، پرسپولیس به فصل بعدی لیگ قهرمانان بازخواهد گشت.
ساعتی پس از باخت سه گله و تلخ مقابل الهلال، مجید صدری در اینستاگرام خود بیانیه‌ای نسبتا طولانی را منتشر و به مسائل مختلف پیرامون باشگاه پرسپولیس اشاره کرد.
او نوشت: برای ما پرسپولیسی ها که برتری جویی در هر مسابقه‌ای به خصلتمان تبدیل شده این شکست تلخ و آزاردهنده است. با تمام وجود از همه طرفداران و خانواده بزرگ پرسپولیس بابت این شکست عذرخواهی می کنم. شکستی که می‌توانست اتفاق نیفتد اگر مسابقات در شرایط نرمال و طبیعی برگزار می‌شد. به جرات می‌شود گفت کمتر تیمی در آسیا توان نبرد با الهلال فعلی را در خانه این تیم دارد و برگزاری تک بازی هم آوانتاژ ثانویه‌ای با خود به همراه می‌آورد؛ اینکه مجبورید در زمین حریف برای جبران گل تلاش کنید درحالیکه اگر بازی برگشتی بود شاید تیم طور دیگری بازی می‌کرد…
در ادامه این پست با اشاره به آینده باشگاه پس از این باخت آمده: با این حال باید شکست را پذیرفت و به سمت آینده قدم برداشت. تلخی امشب ما را برای جبران مصمم‌تر می‌کند و بدون تردید با یحیی گل محمدی بهترین مربی یک دهه اخیر ایران، کادر فنی شایسته و بازیکنان قدرتمندمان دوباره برای رقابت با همه آسیا حاضر خواهیم بود.
بخش بعدی بیانیه مدیرعامل پرسپولیس به نوعی تغییرات احتمالی در باشگاه را نشان می‌دهد: پرسپولیس، مهمترین تیم و موفق‌ترین نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیای این سالها بوده و بازهم خواهد بود. با مجالی برای عبور از مشکلات و بهبود شرایط اداری باشگاه و حرفه‌ای تر شدن، گامهای بزرگی خواهیم برداشت تا هرگز تماشای امکانات حریفان برای ما حسرت برانگیز نباشد.
با حضور شما، بزرگترین جمعیت هواداری در قاره کهن دست در دست هم و متحد به سوی آینده خواهیم رفت.
صدری در پایان نوشته: تنها چیزی که به آن شک ندارم این است که بازیکنان و کادر باغیرت پرسپولیس شادی را دوباره برای همه ما به ارمغان خواهند آورد.
مجیدی از کنار گذاشتن دو بازیکن استقلال
منصرف شد
در روزهای گذشته صحبت‌هایی درباره کنار گذاشتن یک بازیکن از لیست استقلال مطرح شد، چرا که در صورت جذب دو بازیکن خارجی دیگر، استقلال مجبور است یک بازیکن دیگر در کنار احمد موسوی را در لیست خروج قرار دهد. در میان بازیکنان، نام بابک مرادی و سعید مهری مطرح شد، اما به دو دلیل مجیدی از کنار گذاشتن یکی از آنها منصرف شد.
نخست اینکه، استقلال چند روز دیگر باید وارد مسابقات شود و بازیکنی کنار گذاشته شود شاید برای او آینده مشکلاتی پیش بیاید، دومین دلیل طبق قانون بازیکنی باید در لیست خروج قرار بگیرد که طبق بازه زمانی تعیین شده از سوی کمیته نقل‌وانتقالات سازمان لیگ باشد. هر چند که بازیکن با توافق جدا شود، مشکلی وجود ندارد.
مجیدی فعلا از تصمیم خود منصرف شده است، مگر اینکه بازیکنی جذب شود و بتواند با رضایت بازیکنی را کنار بگذارد.
معاون حقوقی استقلال: منتظر نظر وزارت ورزش هستیم تا با کارگزار جدید قرارداد ببندیم
فرشید سمیعی در خصوص پرونده های حقوقی باشگاه استقلال صحبت هایی را انجام داده است.
فرشید سمیعی، معاون حقوقی باشگاه استقلال درباره پرونده کارگزار باشگاه و مذاکرات انجام شده با این کارگزار به ایسنا گفت:‌ تنها پرونده‌ای که برای ما مانده، بحث کارگزار باشگاه است. ما دیروز (شنبه) جلسه‌ای با کارگزار باشگاه برگزار کردیم. جلسه حکمیت با ابلاغ و دعوت هیات حکمیت وزارت ورزش و جوانان در محل وزارت ورزش جوانان شنبه ساعت ۱۰ برگزار شد و بیش از ۲ ساعت طول کشید.
او درباره شرایط فسخ قرارداد با کارگزار باشگاه استقلال تاکید کرد: طبق ماده ۱۲ قرارداد، فسخ یک‌طرفه قرارداد ما با کارگزار باشگاه، بستگی به تایید هیات راهبردی نظارتی وزارت ورزش است و باید نظر این هیات اعمال شود تا ما بتوانیم با کارگزار جدید قرارداد امضا کنیم. احتمالا امروز (یک‌شنبه) هیات راهبردی نظارتی وزارت ورزش نظر خود در خصوص این فسخ قرارداد اعلام می‌کند و پس از آن ما با کارگزار جدید قرارداد خواهیم بست.
ما شکایت باشگاه استقلال را هم از بعضی خبرنگاران که در دوره مدیریت قبلی تنظیم شده بود را اعلام رضایت کردیم. ما حتی دعاوی ریالی خودمان را داریم حل و فصل می‌کنیم و درست نیست که باشگاه استقلال به این اندازه درگیر دعاوی قضایی باشد.