مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران از آغاز هوشمندسازی فرودگاههای کشور در همه زمینهها خبر داد. به گزارش روزنامه جمله به نقل از شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، سیاوش امیرمکری در مراسم افتتاح پروژههای هوشمندسازی برخی فرودگاههای کشور گفت: از نتایج درگیری دنیا با کرونا ویروس این بود که در بخش بررسی شرایط مقابله با این بلای جهانی، مطالعات […]
مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران از آغاز هوشمندسازی فرودگاههای کشور در همه زمینهها خبر داد.
به گزارش روزنامه جمله به نقل از شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، سیاوش امیرمکری در مراسم افتتاح پروژههای هوشمندسازی برخی فرودگاههای کشور گفت: از نتایج درگیری دنیا با کرونا ویروس این بود که در بخش بررسی شرایط مقابله با این بلای جهانی، مطالعات بسیار خوبی توسط امور بینالملل شرکت فرودگاهها صورت پذیرفت و از این رهگذر، به اولویت هوشمندسازی رسیدیم که مورد پیشنهاد و تأیید ایکائو، یاتا و انجمن جهانی شرکتهای فرودگاهی بود.
امیرمکری ادامه داد: این شروع تمرکز ما بر موضوع بود و همگام با شعار جهانی هوانوردی، مهمترین اقدام را «تأمین اطمینان خاطر مسافران هوایی» در دستور کار قرار دادیم که ارائه خدمات هوشمندسازی از مؤثرترین در این زمینه بود.
وی تصریح کرد: اقدام نخست ما تشکیل کمیته هوشمندسازی متشکل از افراد متخصص و صاحبان تجربه بود که با یک کار تیمی و جدی به نتایج اولیه این ایده و برنامه در فرودگاهها رسیدیم.
امیرمکری ادامه داد: از مسیر هوشمندسازی میتوانیم به سه هدف مهم برسیم که بحث اول ارائه تسهیلات و خدمات بهتر به مسافران است. بحث دوم استفاده بهینه از منابعی است که در اختیار داریم و مورد سوم بحث کاهش مخاطرات و خطاها است که در حوزههای هوانوردی و فرودگاهی میتوانیم آنها را حاصل کنیم. مدیرعامل شرکت فرودگاهها تاکید کرد: پس از اینکه توانستیم سند جامع هوشمندسازی را به نتیجه درخوری برسانیم و همچنین پس از دو فرودگاه طرح پایلوت، لازم است که اولویتهای هوشمندسازی در فرودگاهها را شناسایی کنیم و همچنین فرودگاههایی که زیرساختهای فراهمتری در امر هوشمندسازی دارند را وارد میدان کنیم.
امیرمکری نکته مهم در این زمینه را وجود بحث هوشمندسازی در همه طراحیهای زیرساختی و هوانوردی دانست و گفت: لازم است بحث هوشمندسازی در همه بخشهای فرودگاهی و هوانوردی وجود داشته باشد؛ چراکه فرودگاهها با توجه به وجود زیرساختهای لازم میتوانند الگوی هوشمندسازی در کل کشور و درخور ایران باشند.
وی انجام هوشمندسازی را تنها منوط به بحث زیرساختها و تأمین تجهیزات ندانست و تصریح کرد: فرهنگسازی در جهت آگاهیرسانی از هوشمندسازی فرودگاهها به مردم و مسافران -در فضای فرودگاهی و همچنین پرتال شرکت- میتواند آنها را با خدمات نوین فرودگاهی آشنا کند تا آنها بتوانند روند انجام سفر خود را مدیریت کنند.
امیرمکری در انتها ابراز امیدواری کرد طرحهای هوشمندسازی در همه فرودگاههای کشور اجرا شود و شاهد توسعه خدمات فرودگاهها باشیم.
معاون امور بندری سازمان بنادر اعلام کرد:
میزان تفکیکی کالاهای اساسی در بنادر ایران
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: میزان کالاهای اساسی موجود در بنادر کشور تا چهارم آبان ماه سال جاری به ۳ میلیون و ۷۴۳ هزار و ۴۰۱ تن رسید.
فرهاد منتصر کوهساری در گفتوگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، درباره آخرین وضعیت کالاهای اساسی در بنادر کشور، اظهار داشت: تا پایان روز چهارم آبان ماه سال جاری، مجموع کالاهای اساسی در ۱۱ بندر امیرآباد، نوشهر، انزلی، امام خمینی(ره)، شهیدرجایی، چابهار، آستارا، فریدونکنار، لنگه، شهیدباهنر، خرمشهر، معادل ۳ میلیون و ۷۴۳ هزار و ۴۰۱ تن بوده است.
وی ادامه داد: کالاهای اساسی شامل گندم، ذرت، جو، سویا، برنج، شکر، روغن خام و دانههای روغنی است.
میزان تفکیکی کالاهای اساسی
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در رابطه با میزان کالاهای اساسی به تفکیک بنادر، خاطرنشان کرد: در بندر امیرآباد ۲۹۱ هزار و ۴۳۸ تن، بندر نوشهر ۱۳۷ هزار و ۹۸۶ تن، بندر انزلی ۴۲ هزار و ۷۳۰ تن، بندرامام خمینی(ره) ۲ میلیون و ۷۷۸ هزار و ۶۷۶ تن، شهیدرجایی ۳۳۰ هزار و ۴۸۵ تن، چابهار ۸۰ هزار و ۳۶۰ تن، بندر آستارا ۲۲ هزار و ۸۲ تن، بندر فریدونکنار ۵۹ هزار و ۲۷۵ تن، بندر لنگه ۷۰ تن، بندر شهیدباهنر ۲۱۶ تن و بندر خرمشهر ۸۳ تن کالای اساسی موجود است.
کوهساری در مورد شناورهای کنار اسکله در بنادر کشور تا پایان چهارم آبان ماه سال جاری، اظهار داشت: ۲۰ فروند شناور کنار اسکله با تناژ ۶۰۴ هزار و ۸۶۰ تن قرار دارد و ۳۶ فروند شناور نیز با تناژ ۲ میلیون و ۳۰۶ هزار و ۸۸۴ تن تا تاریخ مذکور در لنگرگاه منتظر بوده است. وی در مورد تعداد کامیونهای خروجی از بنادر امیرآباد، نوشهر، انزلی، امام خمینی(ره)، شهیدرجایی و چابهار، اعلام کرد: روز چهارم آبان ماه سال جاری، ۳ هزار و ۶۹۷ کامیون با تناژ ۸۵ هزار و ۳۴۲ تن از این بنادر خارج شد. معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: از بندر امام خمینی(ره) ۱۰۳ واگن با تناژ ۵ هزار و ۶۶۵ تن خارج شده است.
برای نخستین بار در دو دهه گذشته صورت گرفت؛
برگزاری کارگاه آموزشی راهداری زمستانی ویژه اپراتورهای ماشین آلات زمستانی
نخستین دوره یا کارگاه آموزشی راهداری زمستانی ویژه اپراتورهای ماشین آلات راهداری زمستانی و سرپرست اکیپ های زمستانی محورهای شریانی برای راهداران حوزه شرق استان تهران به صورت حضوری برگزار شد. به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای ، رضا اکبری معاون راهداری این سازمان با اعلام این مطلب افزود :در این کارگاه مهمترین برنامهها و اقدامات و نکات ضروری راهداری زمستانی همچنین وظایف اپراتورها و سرپرست اکیپها در رابطه با راهداری زمستانی تشریح شد و دستورالعملهای ابلاغی در این زمینه آموزش داده شد.
وی خاطر نشان کرد :مهارتهای لازم برای اپراتورهای راهداری زمستانی با نمایش فیلم های آموزشی استاندارد به نمایش گذاشته وآموزش داده شد. معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به اینکه قرار است این کارگاه طی یکماه آینده برای کلیه افراد ذی ربط در تمام استانهای سردسیر کشور برگزار شود، افزود :حضور در کارگاههای آموزشی مشابه و حتی با کیفیت پایین تر از این کارگاه در کشورهای خارجی به ازای هر نفر حداقل بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ دلار هزینه دارد . شایان ذکر است به کلیه شرکت کنندگان در این کارگاه تخصصی آموزشی، گواهینامه حضور در دوره ارائه خواهد شد.
از سوی سازمان هواپیمایی کشوری انجام شد؛
تعليق مجوز پروازهای ۷ شرکت هواپيمايی
سازمان هواپيمايی كشوری مجوز تعدادی از مسيرهای پروازی۷ شركت هواپيمايی داخلی را تعليق كرد.
به گزارش روزنامه جمله، روابط عمومی سازمان هواپيمايی كشوری در اطلاعیهای اعلام کرد: این سازمان بدليل عدم توجه به هشدارها توسط تعدادی از شركتهای هواپيمايی مبني بر عدم رعايت دقيق شيوهنامههای بهداشتی (محدودیت ۶۰درصدی ظرفيت هواپيما) در پروازهای داخلی و همچنين فروش بليت بالاتر از سقف نرخی تعيين شده، اقدام به تعليق مجوز برخی از مسيرهای پروازی شركتهای هواپيمايی متخلف کرده است. بديهي است درصورت تكرار تخلفات ذكر شده، اسامی شرکتهای هواپیمایی مذكور اعلام عمومی شده و در جهت حفظ حقوق عامه به مراجع ذيربط معرفی خواهند شد. مسافران محترم میتوانند شكايتهای خود را در خصوص موارد فوق الذكر به سازمان هواپيمايی كشوری جهت پيگيری ارسال يا در سايت سازمان ثبت کنند.