یکی از موانع تکمیل پروژه‌ها کمبود اعتبار مالی است
یکی از موانع تکمیل پروژه‌ها کمبود اعتبار مالی است

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در سفر به استان هرمزگان از محورهای مواصلاتی و زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای غرب استان بازدید کردند. داریوش امانی در این سفر با حضور در محور جناح_بستک علاوه بر بررسی میزان پیشرفت پروژه احداث محور مذکور دستورات لازم را […]

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در سفر به استان هرمزگان از محورهای مواصلاتی و زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای غرب استان بازدید کردند.
داریوش امانی در این سفر با حضور در محور جناح_بستک علاوه بر بررسی میزان پیشرفت پروژه احداث محور مذکور دستورات لازم را به منظور تامین اعتبار و تکمیل عملیات اجرایی آن صادر کرد.
داریوش امانی با اشاره به اینکه یکی از موانع تکمیل این پروژه‌ها کمبود اعتبار مالی است افزود: در این سفر علاوه بر آغاز عملیات اجرایی پروژه های جدید، موانع پیش روی سایر پروژه هایی نیر که به دلایل مختلف بهره‌برداری از آنها به تعویق افتاده بود، بررسی شد تا در مورد آنها تصمیم گیری شود.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ضمن ارزیابی و پایش آخرین وضعیت زیرساخت‌های حمل و نقل جاده ای شهرستانهای بندرلنگه و بستک از پل آبنمای چارک واقع در محور پارسیان_بندرلنگه نیز بازدید به عمل آورد. معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه کلنگ احداث پروژه جاده جناح_کمشک را به زمین زد و گفت: طول کل این محور ۳۵ کیلومتر است که عملیات اجرایی ساخت ۴ کیلومتر از آن از امروز آغاز خواهد شد.
امانی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف این سفر این است که به اتفاق اعضای محترم کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی پروژه های در دست اقدام را از نزدیک ارزیابی و نسبت به رفع موانع موجود و تسهیل در روند خدمت رسانی به مردم خوب منطقه اقدام کنیم. وی یادآور شد: استان هرمزگان به واسطه وجود بنادر مهم شهید رجایی و شهید باهنر و همچنین مناطق آزاد تجاری قشم و کیش نقش استراتژیکی در توسعه حمل و نقل جاده‌ای و چرخه تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و مواد اولیه کارخانجات کشور دارد و با توجه به اهمیت ترانزیت و حمل و نقل داخلی این استان، تکمیل زیرساخت های حمل و نقلی آن باید به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.
گفتنی است در پایان این سفر دو روزه، جلسه‌ای نیز با حضور استاندار هرمزگان، معاون وزیر راه و شهرسازی، اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان، جهت جمع بندی و ارائه راهکار به منظور تسهیل در توسعه محورهای مواصلاتی و زیرساخت‌های جاده‌ای در محل استانداری هرمزگان برگزار شد.

معاون حمل و نقل وزارت راه:
تشکل‌های حمل و نقلی در دوران کرونا دولت را همراهی کردند
معاون حمل و نقل وزارت راه گفت: در دنیا در دوره کرونا بسیاری از کشورها اخلاق را باختند اما تشکل های حمل و نقلی ایران در کنار ستاد مقابله با کرونا برای حمل کالای اساسی همکاری کردند.
شهرام آدم‌نژاد در مراسم گرامیداشت شصت و هشتمین سالگرد تأسیس انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با بیان اینکه در کشور دو انجمن حمل ونقلی بالای ۵۰ سال قدمت داریم گفت: قدیمی ترین تشکل حمل ونقل کشور، انجمن کشتیرانی است. وی با اشاره به ماده ۳۱ قانون کار گفت: اصلی ترین هدف تأسیس تشکل‌ها احقاق حقوق کارگران و بهبود وضعیت اقتصادی ذکر شده است.
آدم نژاد افزود: نگاه به وضعیت تشکل‌های صنفی حمل و نقلی کشورهای همسایه نشان می‌دهد آنها پیشرفت خوبی در این حوزه کرده اند و در بخش تشکل‌های صنفی قوی هستند. ۲۹ سال پیش وقتی وارد وزارت راه شدم سفری به ترکیه داشتیم که اسفندماه ۱۳۷۰ بود هر چقدر دنبال مسئولان ترکیه بودیم تا با آنها در حوزه حمل و نقل دیدار کنیم می‌دیدیم که چاره‌ای جز مذاکره با تشکل‌ها نداریم و دولت در این زمینه کاره‌ای نبود.
معاون حمل و نقل وزارت راه افزود: من به موضوع حمایت از تشکل‌های صنفی اعتقاد ندارم و معتقدم باید دولت با تشکل‌ها تقسیم قدرت کنند.
آدم نژاد به موضوع تحریم‌ها و کرونا در حوزه حمل و نقل اشاره و اظهار کرد: دنیا در زمان کرونا فهمید که چه اتفاقی افتاده است. همه منتظرند ببینند کرونا چه زمانی تمام می‌شود اما به نظر می‌رسد کرونا تمام شدنی نیست و ادامه خواهد داشت ولی دنیا اخلاق را در کرونا باخت. ببینید چه تعداد کشور نتوانستند بار و کالای خود را جابجا کنند و کسی به آنها کمک نکرد.
وی گفت: با این حال ما ثابت کردیم که در دوران کرونا به خوبی از مردم حمایت کنیم؛ انجمن کشتیرانی نیز به جد در کنار دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا بود تا جریان حمل بار مختل نشود.
آدم نژاد تاکید کرد: دولت سیزدهم به تشکل‌های صنفی نگاه مثبت دارد و بخصوص در حوزه حمل و نقل این موضوع مورد تاکید است.
وی در پایان افزود: در سالهای گذشته بخش حمل و نقل و تشکل‌های حمل و نقلی در کانون عالی کارفرمایی نماینده داشت ولی چند سالی است که در این کانون عضو نیستند. امیدواریم مجدداً بخش حمل و نقل به این کانون برگردد.