استاندار مازندران معرفی شد
استاندار مازندران معرفی شد

در جلسه هیات دولت به ریاست آیت الله رئیسی، استانداران منتخب استان های البرز، قزوین و مازندران از هیات وزیران رأی اعتماد گرفتند. به گزارش روزنامه خبرشمال اعضای دولت پس از بررسی برنامه ها و سوابق اجرایی و مدیریتی استانداران پیشنهادی وزارت کشور، آقایان مجتبی عبدالهی، محمدمهدی اعلایی و سیدمحمد حسینی پور نوری را به […]

در جلسه هیات دولت به ریاست آیت الله رئیسی، استانداران منتخب استان های البرز، قزوین و مازندران از هیات وزیران رأی اعتماد گرفتند. به گزارش روزنامه خبرشمال اعضای دولت پس از بررسی برنامه ها و سوابق اجرایی و مدیریتی استانداران پیشنهادی وزارت کشور، آقایان مجتبی عبدالهی، محمدمهدی اعلایی و سیدمحمد حسینی پور نوری را به ترتیب به عنوان استانداران البرز، قزوین و مازندران تعیین کردند.

ابلاغ سلام رئیسی به الکاظمی در تماس تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه عراق
در پی تلاش برای سوء قصد به نخست وزیر عراق، وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با فواد حسین همتای عراقی خود با ابلاغ سلام رئیس جمهوری اسلامی ایران به مصطفی الکاظمی، از سلامتی نخست‌وزیر عراق کسب اطمینان و ابراز خرسندی نمود. در این گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان چنین اتفاقاتی را خلاف ثبات و امنیت کشور دوست عراق برشمرد که از سوی بدخواهان عراق و در جهت بر هم زدن آرامش عراق انجام می شود. در این گفت‌وگو فواد حسین وزیر امور خارجه عراق ضمن تشکر از اهتمام رییس محترم جمهوری اسلامی ایران و وزیر امور خارجه کشورمان و توضیح آخرین تحولات مرتبط با این حادثه به نیابت از الکاظمی از رئیس جمهور کشورمان نیز تشکر نمود. وی تاکید کرد: هیچ فردی در این حمله آسیب ندیده‌است و مقامات مسئول عراقی پیگیر تحولات هستند.‌

نظر فریدون عباسی درباره مذاکرات
یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: اگر مردم استقلال می‌خواهند و بنای حل مشکلات معیشتی را دارند بایستی بدانند که قدرت سخت، پشتیبان قدرت نرم در مذاکرات است. فریدون عباسی نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت:
« ‏با آنکه دولت سیزدهم تهدیدزدایی را جایگزین تنش زدایی کرده ولی باید بدانیم که « ‎شیطان بزرگ »، مقابل ایران است، نه «کدخدا». اگر هم قرار است آمریکا با ما مذاکره‌ای داشته باشد بایستی در کنار ۵ کشور دیگر بنشیند و همسطح آنها باشد. در دولت قبل، با خوش بینی اساس مذاکرات بر مبنای تنش‌زدایی بود یعنی آن که دستاوردها را بر زمین بگذاریم و با آنها سازش کنیم. اما نظریه تهدیدزدایی معتقد است که بایستی تهدید را برطرف کنیم که این موضوع ریشه در ‎نظریه مقاومت دارد. ‏اگر مردم استقلال می‌خواهند و بنای حل مشکلات معیشتی را دارند بایستی بدانند که قدرت سخت، پشتیبان قدرت نرم در مذاکرات است. بایستی از نیروهای مسلح و وزارت دفاع پشتیبانی شود و بازدارندگی به خارج از کشورهای همسایه برده شود نه خارج از مرزها؛ ‏بازدارندگی ایران در اقیانوس اطلس، دریای مدیترانه و قطب جنوب است و به همین دلیل بایستی روی پیشران‌های هسته‌ای کار کنیم چرا که نمادهای قدرت هر کشوری از جمله جمهوری اسلامی آن است که در برخی نقاط خاص حضور جدی داشته باشد. اگر قدرت سخت پشتیبان قدرت نرم نباشد،‏ همانند ژاپن بعد از شکست در جنگ جهانی دوم، باید هر امتیازی را که آمریکایی‌ها خواستند به آنها بدهیم.»

اجرای عملیات برد بلند توسط پهپاد سیمرغ و انهدام اهداف دریایی
در ادامه مراحل اصلی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش، پهپاد ایرانی سیمرغ با استفاده از بمب‌های هوشمند و نقطه‌زن ایرانی، اهداف خود را در آب‌های دوردست مورد حمله و اصابت قرار داد. امیر دریادار سید محمد موسوی سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش، با اعلام این خبر گفت: پهپاد بومی سیمرغ نیروی دریایی ارتش با استفاده از بمب‌های هوشمند و نقطه‌زن موفق به انهدام یک هدف متحرک شناوری در آب‌های دوردست با استفاده از بمب‌های هوشمند و نقطه‌زن تماما ایرانی شد. وی افزود: اجرای عملیات گشت و شناسایی شبانه توسط پهپاد سیمرغ و همچنین پهپادهای یسیر نیروی دریایی ارتش نیز از جمله دیگر اقدامات اجرا شده در این مرحله از رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش بود. سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ به نقش جوانان و نخبگان کشور در توسعه توانمندی‌های دفاعی اشاره کرد و گفت: آرایه‌های دفاعی پر ترکیبی که امروز در ارتش برای مقابله با دشمنان تدارک دیده شده است، همگی به دست متخصصان جوانی به وجود آمده که در سازمان‌های نیروهای مسلح و دیگر سازمان‌ها مشغول جهاد علمی و تحقیقاتی هستند و امروز نیز در طلیعه گام دوم انقلاب هزاران نفر از این جوانان و نیروهای نخبه مجاهدانه برای اعتلای نام ایران اسلامی در تلاش‌اند.

واکنش شمخانی به اقدام نافرجام برای ترور نخست‌وزیر عراق
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: سوء قصد به جان نخست‌وزیر عراق فتنه جدیدی است که رد آن را باید در اتاق‌های فکر خارجی جستجو کرد. علی شمخانی در توییتی نوشت: سوء قصد به جان نخست‌وزیر عراق فتنه جدیدی است که رد آن را باید در اتاق‌های فکر خارجی جستجو کرد که از سال‌ها قبل با ایجاد و پشتیبانی گروه‌های تروریستی و اشغال این کشور، جز ناامنی، ایجاد اختلاف و بی‌ثباتی، ارمغانی برای مردم مظلوم عراق نداشته‌اند.
محکوم کردن هدف قرار دادن نخست‌وزیر عراق از سوی سخنگوی وزارت خارجه
سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه با محکوم کردن هدف قرار دادن نخست وزیر عراق، بر موضع ثابت و مستمر جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ثبات، امنیت و آرامش در عراق تاکید کرد. سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن درخواست هوشیاری همگان نسبت به توطئه هایی که امنیت و پیشرفت عراق را هدف قرار داده است، این گونه حوادث را در راستای منافع طرف هایی دانست که طی ۱۸ سال گذشته به ثبات، امنیت، استقلال و تمامیت ارضی عراق تعرض کرده و با ایجاد گروه‌های تروریستی و فتنه انگیزی، در پی دستیابی به اهداف شوم منطقه ای خود بوده اند.