معاون فنی بیمههای اموال و مسوولیت بیمه دانا، از مزایا و فواید بازنگری در بخشنامهها و دستورالعملهای صدور و خسارت و کاهش ۲۰ درصدی نسبت خسارت این شرکت در شش ماهه اول سال جاری خبر داد. منصور حسینی با تشریح عملکرد شش ماهه این معاونت، به مهم ترین اقدامات، برنامهها و استراتژیهای معاونت فنی بیمههای […]
معاون فنی بیمههای اموال و مسوولیت بیمه دانا، از مزایا و فواید بازنگری در بخشنامهها و دستورالعملهای صدور و خسارت و کاهش ۲۰ درصدی نسبت خسارت این شرکت در شش ماهه اول سال جاری خبر داد.
منصور حسینی با تشریح عملکرد شش ماهه این معاونت، به مهم ترین اقدامات، برنامهها و استراتژیهای معاونت فنی بیمههای اموال و مسوولیت اشاره کرد.
وی گفت: هر شرکت و سازمانی برای رسیدن به موفقیت یقینا باید نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کند، از این رو سازمان و شرکتی موفق است که نقاط ضعف را برطرف و در عین حال نقاط قوت خود را تقویت کند و در نهایت استراتژی مشخصی نیز برای رسیدن به اهداف داشته باشد. او افزود: شرکت بیمه، چهار ضلع دارد و اگر این اضلاع با یکدیگر هماهنگ باشند و هم افزایی داشته باشند میتوانند موفق باشند. ضلع اول که شبکه فروش است که شامل نمایندهها و کارگزاران است. ضلع دوم، شعب و ضلع سوم، مدیریتهای فنی شامل اموال، اشخاص و مسئولیت است. در نهایت ضلع چهارم، مدیریتهای پشتیبانی است. در مجموع این چهار ضلع باید همکاریهای لازم را با یکدیگر داشته باشند تا بتوانند به اهداف و استراتژی تعیین شده برسند. حسینی ادامه داد: خوشبختانه در بیمه دانا، این انسجام و هماهنگی بین چهار ضلع وجود دارد و در ارتباط با یکدیگر، همافزایی (سینرژی) خاصی دارند. از این رو توانستیم پرتفوی قابل ملاحظهای را کسب کرده و با تلاشهای بخش فنی و فروش، به اهدافمان برسیم.
معاون فنی بیمه های اموال و مسوولیت بیمه دانا گفت: درگزارش عملکرد شش ماهه، بیمه آتش سوزی با پرتفویی در حدود ۹۷ میلیارد تومان، بیمه حمل و نقل، کشتی و هواپیما حدود ۶۰ میلیارد تومان، بیمه اتومبیل حدود ۲۱۵۰ میلیارد تومان و مدیریت مهندسی و انرژی و خاص، حدود ۲۳۰ میلیارد تومان پرتفوی کسب کرده اند که در نهایت مجموع پرتفوی بیمههای مسئولیت حدود ۱۳۲ میلیارد تومان بوده است. حسینی عنوان کرد: خوشبختانه مدیریت بیمه های اموال و مسئولیت که زیرمجموعه معاونت فنی بیمههای اموال و مسئولیت است حدود ۲۶۷۰ میلیارد تومان پرتفوی جذب کرده که حدود ۴۱ درصد رشد داشته است. بدین ترتیب حدود ۸۰ درصد بودجهای که برای ما در شش ماهه اول ۱۴۰۰ تعیین شده بود، محقق شده است.
نکته جالب اینکه، نسبت خسارت هم کنترل شده است چون یکی از وظایف مدیریتها و شعب، با توجه به آییننامه مربوط به بیمه مرکزی کنترل نسبت خسارت است. نسبت خسارت ما در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ در بیمههای اموال و مسئولیت، حدود ۴۵ درصد شده است که همین نسبت در شش ماهه اول سال ۱۳۹۹، ۶۵ درصد بود که چیزی در حدود ۲۰ درصد، نسبت خسارت در بیمهنامههای اموال و مسئولیت در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰، کاهش یافته که در نهایت موجب سودآوری شرکت خواهد شد.
معاون فنی بیمههای اموال و مسئولیت اضافه کرد: در ابتدای سال ۱۴۰۰، این معاونت برنامه های عملیاتی خود را به مدیریت های فنی و شعب ابلاغ کرد که اهمّ برنامه عملیاتی، بحث بازنگری در بخشنامهها و دستورالعملهای صدور و خسارت بود.
وی اظهار کرد: دومین استراتژی و برنامهای که اعلام کردیم بحث آموزش شبکه فروش به سرپرستان، روسای شعب و کارشناسان شعب چه در حوزه خسارت و چه در صدور بود. با توجه به اینکه بیماری کرونا در حال حاضر، مشکلات عدیدهای را برای جامعه و به ویژه فروش بیمهنامهها ایجاد و برگزاری کلاسهای آموزشی به صورت فیزیکی را مختل کرده است از مدیریت بیمههای اموال و مسئولیت، درخواست کردیم که آموزشهایشان به صورت مجازی برگزار شود.
حسینی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عملکرد سه سال گذشته شبکه فروش و شعب عنوان کرد: ما به مدیریتهای فنی اموال و مسئولیت اعلام کردیم که گزارش عملکرد سه سال گذشته هر شعبهای را بررسی کنند تا بر مبنای نسبتهای خسارت بتوانند نرخ و شرایط را تعدیل و اصلاح کنند و به شبکه فروش ابلاغ کنند. تا در نهایت دست شبکه فروش برای فروش بهتر بیمهنامهها باز شود.
وی ادامه داد: فروش بیمهنامهها، به این دلیل که جزو کالاهای غیرقابل لمس محسوب میشود، کار دشواری است. در نتیجه کار شبکه فروش و شعب هم به مراتب سختتر میشود چون اگر بخواهیم کالا یا لوازمی را خریداری کنیم یقینا کیفیت آن را مورد بررسی قرار میدهیم در نتیجه خریدار و مشتری، این قدرت انتخاب را دارد که کدام کالا از لحاظ قیمت و کیفیت بهتر است و یا کدام کالا بهتر نیست، همه موارد را مورد بررسی قرار میدهد و نسبت به خرید آن اقدام میکند اما در ارتباط با بیمه نامه، تا زمانی که خسارت دریافت نشود و یا خدماتی از بیمه گر دریافت نشود نمیتوان مقایسه کرد که آیا به عنوان مثال، بیمه دانا، خدمات خوبی ارائه میدهد یا خیر.
در واقع هر شرکتی که خدمات مطلوبتری ارائه کند موفقتر خواهد بود. بنابراین باید تلاش کرد این خدمات، به روز باشد و نواقصی هم که در موارد قبلی وجود داشته نیز برطرف شود.
وی درباره بانک اطلاعاتی نیز اشاره کرد: داشتن بانک اطلاعاتی برای شرکتهای بیمه و سایر سازمانها از اهمیت بسزایی برخوردار است و میتوانند از آن بانک اطلاعاتی به نحو احسن استفاده کنند و این بانک اطلاعاتی را در اختیار شبکه فروش و شعب قرار دهند تا بتوانند فروش موفقی را داشته باشند.