مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور اعلام کرد: بر اساس توافقات و هماهنگیهای صورت با تامین به موقع اعتبار و قیر مورد نیاز، آزادراه اصفهان –شیراز تا پایان امسال یا نهایتا ابتدای سال آینده به بهرهبرداری برسد. خیراله خادمی اظهار کرد: در پی سفر رییسجمهور مقرر شد تا روند تکمیل آزادراه شیراز-اصفهان که […]
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور اعلام کرد: بر اساس توافقات و هماهنگیهای صورت با تامین به موقع اعتبار و قیر مورد نیاز، آزادراه اصفهان –شیراز تا پایان امسال یا نهایتا ابتدای سال آینده به بهرهبرداری برسد.
خیراله خادمی اظهار کرد: در پی سفر رییسجمهور مقرر شد تا روند تکمیل آزادراه شیراز-اصفهان که به عنوان یکی از بزرگترین پروژههای عمرانی کشور است، تسریع شود. در همین راستا برنامهریزیهای لازم صورت گرفت تا با تامین سرمایه ۱۸۰۰ میلیارد تومانی مورد نیاز از سوی دولت و صندوق بازنشستگی وزارت دفاع به عنوان سرمایهگذار، بتوانیم آن را در زمان منطقی به اتمام برسانیم. وی افزود: طول آزادراه شیراز-اصفهان ۲۲۵ کیلومتر بوده و عملا با احداث آن فاصله این دو استان حدود ۱۳۰ کیلومتر معادل بیش از دو ساعت کوتاه میشود و تاثیر زیادی در ترددهای بین استانی به ویژه سفرهای مردم از مناطق جنوبی کشور مانند هرمزگان به مرکز میگذارد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور ادامه داد: یکی از مهمترین و بزرگترین آزادراههای در حال ساخت کشور محور شیراز-اصفهان است و هم اکنون کارهای زیرسازی آن انجام شده و یک لایه آسفالت این آزادراه نیز کاملا به اتمام رسیده است. لایه دوم آن و مسائل ایمنیاش باقی مانده و این محور آزادراهی پیشرفت بیش از ۹۴ درصدی دارد.
خادمی با اشاره به اینکه با توجه به پیشرفت فیزیکی امیدواریم بتوانیم با تامین مالی به موقع تا پایان سال یا اوایل سال ۱۴۰۱ این محور آزادراهی را به اتمام برسانیم، گفت: برای تکمیل آزادراه شیراز-اصفهان حدود ۱۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و برای بهرهبرداری اولیه این میزان نیاز به ۱۲۰۰ میلیارد تومان میرسد که ۵۰۰ میلیارد تومان را باید دولت بپردازد و ۷۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز سهم سرمایهگذار یعنی سندوق بازنشستگی وزارت دفاع است. وی با بیان اینکه هم اکنون در حال تامین قیر از طریق مصوبه مجلس هستیم، اعلام کرد: طی ماههای گذشته تامین قیر قدری طولانی شد چرا که اختلافاتی درباره نحوه تحویل از سوی وزارت نفت به وجود آمد و قیمت آن نیز از پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به بیش از ۱۳ میلیون تومان به ازای هر تن رسیده است. امیدواریم هر چه سریعتر این کار انجام شود تا پروژههای عمرانی کشور را بتوانیم به سرعت انجام دهیم. البته به دلیل سرمای هوا ممکن است قدری با تاخیر و کندی این پروژه مواجه شود.
پیشرفت ۳۰ درصدی قطعه گرمسار- سمنان آزادراه حرم تا حرم
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با اشاره به ساخت محور گرمسار-سمنان از آزادراه حرم تا حرم، گفت: ساخت این محور ۲۰۰۰ میلیارد تومان منابع مالی نیاز دارد.
خیرالله خادمی اظهار کرد: هفته گذشته ۱۰ کیلومتر باند دوم محور فیروزکوه-سمنان با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهرهبرداری رسید. بخشی از ترافیک جنوب کشور به ویژه از سمت یزد از این محور عبور میکند و از طریق فیروزکوه به شمال کشور امتداد دارد.
وی با بیان اینکه عملیات اجرایی ۲۷ کیلومتر این محور آغاز شده است، افزود: آزادراه حرم تا حرم از قم به گرمسار میآید و از آنجا به سمت سمنان ادامه مییابد. از استان سمنان هم به مشهد مقدس امتداد مییابد که فاز به فاز بر اساس ضرورت در حال ساخت آن هستیم.
وی با یادآوری اینکه محور قم-گرمسار در آزادراه حرم تا حرم چند سال قبل به بهرهبرداری رسید که یکی از بهترین آزادراههای ایران است، تصریح کرد: این محور تردد به سمت تهران را قطع کرده و به عنوان کنارگذر شرقی تهران عمل میکند.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور با تاکید بر اینکه آزادراه حرم تا حرم یکی از اقتصادیترین آزادراههای کشور است، گفت: برای ادامه این آزادراه از گرمسار به سمت سمنان به طول ۱۱۴ کیلومتر قرارداد داریم و سرمایهگذار آن قرار سازندگی خاتمالانبیاء است.
خادمی با اشاره به اینکه این محور نیز در ۳ قطعه در حال ساخت است، اضافه کرد: پیشرفت فیزیکی این محور بیش از ۳۰ درصد است و با توجه به اینکه این پروژه تونل و پلهای بزرگ ندارد در صورت تامین منابع مالی میتوان به عملیات اجرایی سرعت داد. وی تاکید کرد: قرار شد در محدوده ۶۰ کیلومتری قطعه ۲ به بهرهبرداری برسد و در مرحله دوم نیز تا گرمسار به طول ۲۰ درصد نیز به اتمام برسد تا بتوانیم این محدوده از آزادراه حرم تا حرم را تا ۲ سال را به بهرهبرداری برسانیم. خادمی با بیان اینکه برای ساخت ۱۱۴ کیلومتر از گرمسار به سمنان در زمان حاضر به حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان منابع مالی نیاز داریم؛ از این مبلغ ۳۰ درصد را دولت و ۷۰ درصد را قرارگاه خاتم تامین میکند.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور در عین حال گفت: از کنار این آزادراه یک محور چهارخطه داریم که از تهران به مشهد امتداد دارد، در جاهایی که اولویتدار است آزادراه را زودتر به بهرهبرداری میرسانیم.