«علیاکبر صفایی» مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در گفتوگو با خبرنگار ایلنا درباره تصمیمات برای ارتقای جایگاه ترانزیتی بندر چابهار و تعیین تکلیف قرارداد با هندیها اظهار داشت: پس از این تمام انرژی خود را برای بندر چابهار می گذاریم و هدف دولت سیزدهم تقویت روابط با کشورهای همسایه است. وی ادامه داد: در حال حاضر بحث […]
«علیاکبر صفایی» مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در گفتوگو با خبرنگار ایلنا درباره تصمیمات برای ارتقای جایگاه ترانزیتی بندر چابهار و تعیین تکلیف قرارداد با هندیها اظهار داشت: پس از این تمام انرژی خود را برای بندر چابهار می گذاریم و هدف دولت سیزدهم تقویت روابط با کشورهای همسایه است.
وی ادامه داد: در حال حاضر بحث بسیار مهم و سیاست دولت در چابهار، برقراری ارتباط قوی با کشورهای همسایه است و ماموریت ما این است که این ارتباطات را با همسایه های محصور در خشکی قوی کنیم تا آنها بتوانند ازطریق مسیر ایران کالاهای صادراتی و وارداتی خود را جریان دهند و این اعتماد در مورد مسیر ایران به صورت چند جانبه باید شکل بگیرد تا تجارت کشورمان با کشورهای همسایه رونق پیدا کند.
در کمیسیون رسیدگی به تخلفات سازمان راهداری و حملونقل جادهای
رشد ۲۲ درصدی رسیدگی به تخلفات سرمایهگذاران مجتمعهای بینراهی
مدیرکل دفتر سرمایه گذاری، نظارت بر بهره برداری و امور آزادراهها از رشد ۲۲ درصدی رسیدگی به تخلفات سرمایه گذاران مجتمع های خدماتی رفاهی در کمیسیون رسیدگی به تخلفات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نسبت به ۶ ماهه ابتدای سال قبل خبر داد. به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای حمید رضا شهرکی ثانوی با بیان اینکه در طرح جامع نظارت بر سرمایه گذاران مجتمع های بینراهی برخوردهای جدی پیش بینی شده و به تصویب مجمع عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز رسیده است گفت: نظرات کمیسیون تخلفات در همین رابطه برای اجرا به استانها ابلاغ شده که در سال ۱۳۹۹ بر همین مبنا جمعاً ۲۲ رای توسط کمیسیون رسیدگی به تخلفات بهرهبرداران مجتمعهای خدماتی رفاهی صادر شد و در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ این عدد بالغ بر ۱۱ رای بوده که نسبت به ۶ ماهه اول سال ۹۹ رشد ۲۲ درصدی را نشان میدهد.
وی ادامه داد: مجتمع های خدماتی و رفاهی به عنوان یکی از تاسیسات جانبی راه در ارائه خدمات به کاربران جادهای، افزایش ایمنی راه و تردد ، کاهش سوانح و تصادفات جاده ای و رفع خستگی مسافران در طول سفر با توقف کوتاه نقش موثری را ایفا می کنند.
شهرکی ثانوی با تاکید بر لزوم توجه به مدیریت صحیح مجتمع های بین راهی علاوه بر حفظ وضع موجود، بهبود و توسعه خدمات با استفاده از روشهای جدید و نوآورانه تضمین کننده رضایت مشتریان و کاربران جادهای است بر نقش اساسی و کلیدی این مجتمع ها در ارائه خدمات به مسافران و کاربران جاده ای تاکید کرد.
مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و نظارت بر بهره برداری و امور آزادراهها با بیان اینکه مجتمع های خدماتی رفاهی تلفیقی از فعالیتها و خدمات مختلف از جمله جایگاه سوخت، رستوران، فروشگاهها، نمازخانهها، تعمیرگاه، سرویسهای بهداشتی و … است افزود: این ساختمانها در طول شبکه راهها ایجاد میشوند تا بر اساس امکانات فیزیکی، تمیزی و خدماتی با کیفیت مناسب، توقعات، خواستهها و نیازهای مسافران را تامین کنند.
وی با یادآوری اینکه در حال حاضر تعداد ٩٠٩ باب مجتمعهای خدماتی رفاهی به بهره برداری رسیده است و تعداد مجتمعهای در حال احداث ۵۰۰ و تعداد موافقت اصولی در حال استعلام از سایر ارگانهای ذیربط ۸۵۵ است تصریح کرد: بر همین اساس میانگین توزیع و پراکنش مجتمعهای خدماتی رفاهی در حال بهرهبرداری ۹۵ کیلومتر بوده است که با احتساب مجتمعهای خدماتی رفاهی در حال ساخت این عدد به ۶۱ کیلومتر خواهد رسید.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان عنوان کرد:
رانش زمین چالش اصلی راه های مازندران
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران عنوان کرد : رانش و لغزش زمین یکی از چالش های اصلی پیش روی ایمن سازی راه های این استان است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران ، مهندس عباسعلی نجفی در حاشیه بازدید از محور رانشی نمارستاق شهرستان آمل ، دلیل اصلی ازدیاد رانش زمین در محورهای استان را عدم اجرای طرح آب خیز داری در مناطق بالادست بیان کرد و اظهارداشت : اگر اقدام بهنگام جهت اجرای طرح مذکور انجام نگردد ، مطمئناً شاهد خسارات بسیار شدیدی خواهیم بود.
وی ادامه داد : طی چند ماه اخیر به دلیل شدت بارش باران پاییزی ، حجم رانش زمین نسبت به مدت مشابه سال گذشته چندین برابر افزایش یافت ، به طوری که در بیش از ۱۳۵ نقطه از جاده های کوهستانی مازندران از ابتدای سال تا کنون دچار رانش و سیل بردگی گردید وخسارتهای وسیعی بالغ بر۳۲۰۰ میلیارد ریال بر جادههای این استان ایجاد نمود.
وی با بیان اینکه استانهای شمالی به ویژه مازندران، با توجه به شرایط خاص زمین شناسی، اقلیمی، آبهای زیرزمینی، سرعت تغییرات کاربری اراضی شاهد وقوع رانشهای متنوع و فراوان همراه با خسارات مالی، و فرسایش شدید خاک است تصریح کرد : بارشهای شدید دوسال گذشته تاکنون باعث اشباع شدن سفره های زیر زمینی و خاک این منطقه شده که موجب آشفتگی و درهم ریختگی عرصه وسیع رانشی شده است.
مهندس نجفی نقاط رانشی و خسارتی استان را از ابتدای سال تاکنون ،محورهای شریانی کندوان ، هراز ، سوادکوه راه های روستایی شهرستانهای بابل ، نوشهر ، نور ، تنکابن ، رامسر و آمل عنوان کرد .
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران افزود: این اداره کل با تجهیزات کامل راهداری از همان آغاز رانش در محل حادثه حضور دارد وتحت هر شرایطی با ایجاده جاده دسترسی به هموطنان عزیز خدمت رسانی می کنند.