وضعیت تعمیر و نگهداری لکوموتیو و زیرساخت‌های ریلی قابل قبول نیست
وضعیت تعمیر و نگهداری لکوموتیو و زیرساخت‌های ریلی قابل قبول نیست

در نشست تخصصی مدیرعامل راه آهن با معاونان این شرکت، بر لزوم آمادگی ناوگان ریلی سراسر کشور جهت خدمات رسانی مطلوب‌ در حوزه بار و مسافر در زمستان امسال تاکید شد. به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، نشست تخصصی دکتر سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل راه […]

در نشست تخصصی مدیرعامل راه آهن با معاونان این شرکت، بر لزوم آمادگی ناوگان ریلی سراسر کشور جهت خدمات رسانی مطلوب‌ در حوزه بار و مسافر در زمستان امسال تاکید شد.
به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، نشست تخصصی دکتر سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل راه آهن با معاونان این شرکت طی ساعات ۲۱ تا ۲۳ روز یکشنبه مورخ ۷ آذر در ساختمان شهدای راه آهن برگزار شد.
دکتر صالحی در این نشست، به لزوم آماده باش ناوگان ریلی سراسر کشور جهت خدمات رسانی مطلوب در حوزه بار و مسافر جهت زمستان امسال اشاره و بر ضرورت برنامه ریزی راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای عید نوروز ۱۴۰۱ تاکید کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بازدید سر زده خود از اداره کل نیروی کشش راه‌آهن تهران، اظهار کرد: مشکلاتی که طی سال‌های گذشته بویژه در حوزه تعمیرات و نگهداری لکوموتیو و زیرساخت به وجود آمده، به هیچ عنوان قابل دفاع نیست و باید در دوره جدید به سرعت برای حل این مشکلات اقدام نمود.
وی تصریح کرد: باید مشکلات حاد فعلی و آنچه به ما تحویل شده است کاملا شفاف شده و مورد بررسی قرار گیرد و برای حل آن‌ها برنامه ریزی و اقدام در دو سطح اضطراری و میان مدت انجام داد.
در ادامه این نشست، معاونین ناوگان، فنی و زیربنایی راه آهن گزارشی از آخرین وضعیت حوزه‌های خود ارائه داده و مدیر عامل راه‌آهن نیز تذکرات لازم را بیان نمود.

معاون رئیس جمهور:
۵سال است راه‌اندازی بارنامه الکترونیکی در وزارت راه پاسکاری می‌شود

معاون رئیس جمهور گفت:‌ پنج سال است می‌گوییم که بارنامه کالاهای الکترونیکی شود به وزارت راه و بنادر گفتیم آنها به راهداری پاس می‌دهند. به ستاد مبارزه با قاچاق کالا هم گفتیم و در حال حاضر این مسئله نشده است.
سورنا ستاری معاون رئیس جمهور در مراسم انعقاد قرارداد تولید ایکسری کامیونی از بخش خصوصی برای گمرک، اظهار داشت: روزی ۲ هزار نفر در شرکت‌های دانش بنیان در رابطه با هوش مصنوعی کد می‌نویسند چرا دستگاه‌های دولتی از این ظرفیت‌ها و امکانات شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده نمی‌کنند بارها به گمرک ناجا و سایر مراکز گفته‌ام.
وی با تاکید بر اینکه فناوری هوش مصنوعی رو به توسعه است، گفت: توسعه هوش مصنوعی به مشتری بستگی دارد. یکی از کلیدهای مبارزه با قاچاق کالا به بارنامه الکترونیکی است. پنج سال است می‌گوییم که بارنامه کالاهای الکترونیکی شود به وزارت راه و بنادر گفتیم آنها به راهداری پاس می‌دهند. به ستاد مبارزه با قاچاق کالا هم گفتیم و در حال حاضر این مسئله نشده است.
وی ادامه داد: این موضوع در حوزه مبارزه با قاچاق کالا موثر است اما تاسف میخورم مصوبات جدی که در دولت گرفتیم گیر بارنامه الکترونیکی است.
ستاری افزود: عده ای از این شرایط سود می‌برند با این موضوع می‌توان تا ۵۰ درصد هزینه حمل بار را کاهش داد. ۵۰ درصد سود آن به دست دلالان می رسد که راننده را به بار وصل می کند. قطعا اگر این اتفاق بیفتد در کوتاه مدت نتیجه خواهد داد. معاون رییس جمهور با طرح این سوال که چرا مثل تاکسیرانی هوشمند درون شهری برای حمل بار چنین چیزی نداریم بیان داشت: با هوشمندی جلوی مصوبات را گرفتند اما باید پیگیری شود تا مقاومت شکسته شود.