ارایه وام ۵۰ میلیون تومانی برای تشویق زوجین نابارور کلید خوردمدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: برای تشویق زوجین نابارور یک وام به مبلغ ۵۰ میلیون تومان برای ۳ دوره درمان آنها در نظر گرفته شده است. محمد مهدی ناصحی درباره هزینه های خدمات ناباروری و تحت پوشش بیمه قرار گرفتن این خدمت، گفت: براساس مصوبه […]
ارایه وام ۵۰ میلیون تومانی برای تشویق زوجین نابارور کلید خوردمدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: برای تشویق زوجین نابارور یک وام به مبلغ ۵۰ میلیون تومان برای ۳ دوره درمان آنها در نظر گرفته شده است.
محمد مهدی ناصحی درباره هزینه های خدمات ناباروری و تحت پوشش بیمه قرار گرفتن این خدمت، گفت: براساس مصوبه قانونی بودجه سال ۱۴۰۰ تمام سازمان های بیمه گر و وزارت بهداشت مکلف به تحت پوشش بیمه ای قرار دادن خدمات ناباروری هستند، به همین منظور برای تشویق زوجین نابارور یک وام به مبلغ ۵۰ میلیون تومان برای ۳ دوره درمان آنها در نظر گرفته شده است، یعنی تمامی هزینه های این خدمت تا سقف ۵۰ میلیون برای زوجین پرداخت می شود. او افزود: طرح پرداخت وام ۵۰ میلیونی به زوجین نابارور نیز در شورای عالی بیمه انجام شده است، همچنین وزارت بهداشت و بیمه سلامت به عنوان متولیان اصلی این امر به صورت جدی پیگیر ارائه خدمات ناباروری به ۴ میلیون زوج در کشور هستند، خانواده ها برای دریافت خدمات تشخیصی و درمانی می توانند هم در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی این دسته از خدمات را دریافت کنند، تمامی شرایط این خدمات در بخش دولتی کاملا فراهم است و در بخش خصوصی تنها مابه التفاوت آن پرداخت می شود و خانواده ها توجه داشته باشند در صورت بروز تخلف و یا دریافت آگاهی لازم می توانند با شماره ۱۶۶۶ وزارت بهداشت تماس بگیرند. مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور تصریح کرد: پراکندگی ارائه این خدمات در سایر استان های کشور وجود دارد، اما اکثر استان ها این خدمات را در دانشگاه های علوم پزشکی دارند، امیدواریم با ارائه این خدمات نرخ رشد جمعیت در آینده نزدیک فزاینده شود، زیرا در چند سال اخیر میزان باروری در کشور رو به کاهش بوده است، لذا در کنار فرهنگ سازی کمک مالی و توجه اقتصادی باید صورت گیرد تا ۴ میلیون زوج نابارور کشور به آرزوی خود برسند.
حجتاله صیدی خواستار شد
بهرهمندی سرمد از ظرفیت بانک صادرات ایران برای تامین منافع ذینفعان
حجتاله صیدی گفت: بیمه سرمد حمایت و هدایت مجموعه بانک صادرات ایران را با خود دارد و باید از این ظرفیت عظیم برای ارتقای ارزش داراییهای خود و حفظ منافع سهامداران و ذینفعان بهترین استفاده را ببرد. به گزارش روابط عمومی بیمه سرمد، حجتاله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات ایران به مناسبت روز بیمه، با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بیمه سرمد دیدار کرد.
وی در این دیدار ضمن تبریک روز بیمه به مدیران و کارکنان بیمه سرمد، خاطرنشان کرد: از همه مدیران سرمد انتظار داریم که با پرهیز از حاشیهها، در چارچوب برنامهریزی و برنامهمحوری حرکت کنند و بر پیشبرد اهداف عالی شرکت و کار حرفهای متمرکز باشند. در این راه، باید کار اصولی و زیربنایی را پیش بگیرید و از کارهای نمایشی و هیجانی به دور باشید.
مدیرعامل بانک صادرات ایران با تاکید بر حفظ سلامت اداری گفت: شفافیت باید سرلوحه کار همه سازمانها باشد، اما شرکتهای بیمه که در واقع اطمینان خاطر را به مشتریان میفروشند، باید شفافیت بیشتری در فعالیتهایشان داشته باشند، چراکه شفافیت میتواند برگ برنده آنها باشد.
وی افزود: سلامت کاری و پرهیز از اقدامات شبهه برانگیز از نکات مهمی است که مدیران سرمد باید به آن توجه کرده و رویههای ناصحیح را اصلاح کنند. صیدی همچنین به حمایت همه جانبه بانک صادرات از شرکتهای زیرمجموعه اشاره کرد و گفت: بیمه سرمد حمایت و هدایت مجموعه بزرگ بانک صادرات ایران را با خود دارد و از تمام ظرفیتهای مادی، معنوی و سرمایه انسانی بانک به عنوان پشتیبان بهرهمند است و باید از این ظرفیت عظیم برای ارتقای ارزش داراییهای شرکت و حفظ منافع سهامداران بهترین استفاده را ببرد. مدیرعامل بانک صادرات ایران، با ذکر این نکته که سرمد یک بنگاه اقتصادی است، افزود: یک بنگاه اقتصادی باید بتواند ارزش افزوده برای خود، ذینفعان و سهامدارانش ایجاد کند و با سودآوری، پاسخ مناسبی به اعتماد آنها بدهد. اعضای هیات مدیره و مدیرعامل بیمه سرمد نیز در این جلسه، از حسن اعتماد صیدی قدردانی و تشکر کردند و اعلام آمادگی کردند تا با تمرکز بر کار حرفهای و برنامهمحوری، منافع سهامداران را محقق کنند.
پایداری شغلی شبكه فروش با رفتار مسئولانه نمایندگان صنعت بیمه رقم می خورد
صدای نمایندگان، کارگزاران، بازاریابان و شبکه فروش باید بی واسطه و شفاف به گوش نهادناظر صنعت بیمه برسد.
دکتر غلامرضا سلیمانی که در جمع اعضای شورای هماهنگی تشکل های صنفی سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: رابطه اصلی شبکه فروش با شرکت های بیمه است اما نهادناظر همواره برای رفع مشکلات و شنیدن دیدگاه های بازیگران خط مقدم صنعت بیمه آمادگی دارد.
رئیس کل بیمه مرکزی با ابراز خرسندی از حضور در جمع نمایندگان شبکه فروش صنعت بیمه تصریح کرد: اولویت نهادناظر صنعت بیمه در تدوین آیین نامه ها و همچنین بازنگری قوانین بیمه ای، ایفای حقوق و منافع شبکه فروش است.
وی از اراده بیمه مرکزی برای برطرف کردن مشکلات شبکه فروش سخن گفت و اظهار داشت: تجهیز نمایندگی ها و سایر ارکان شبکه فروش به ابزار الکترونیکی و دیجیتالی یک ضرورت است که نهادناظر و شرکت های بیمه از آن حمایت می کنند. رئیس شورای عالی بیمه از رصد دقیق استارت آپ های بیمه ای خبر داد و تصریح کرد: رسیدگی به تخلفات در شبکه فروش سنتی و استارت آپ ها هیچگونه تفاوتی ندارد و هر خلافی که با حقوق بیمه گران و بیمه گذاران منافات داشته باشد از نظر بیمه مرکزی قابل پیگیری و برخورد است. دکتر سلیمانی از نمایندگان شبکه فروش خواست تا با حساسیت بیشتری در مسیر اعتمادسازی قدم بردارند و مسئولانه از مرحله صدور تا پرداخت خسارت در کنار آنان باشند. وی در همین راستا خاطرنشان کرد: وقتی نماینده شبکه فروش در نقش مشاور امین بیمه گذاران ظاهر شود نوعی پایداری شغلی نیز ایجاد خواهد شد. شایان ذکر است در ابتدا و انتهای این نشست صمیمانه برخی از نمایندگان کانون ها و تشکل های صنفی شبکه فروش به طرح مسائل، مشکلات و دیدگاههای خود پرداختند.
مشتری مداری؛ مهمترین عنصر موفقیت بیمه پارسیان
بیمه پارسیان در حوزه ارتباط با مشتری در سالهای اخیر تلاشهای زیادی کرده و همواره سعی کرده است که فرایندی را عملیاتی کند تا میزان رضایت مشتریان از شرکت به اوج رسیده و هیچگونه مشکلی وجود نداشته باشد تا احتمالاً بیمهگری را ناراضی کند با این دیدگاه بیمه پارسیان اداره ارتباط با مشتریان را از سال ۹۵ راهاندازی کرده و تلاش کرده است تا در این حوزه بهترین اقدامات را انجام دهد. در همین رابطه رئیس اداره ارتباط با مشتریان و مدیر پیادهسازی پروژه باشگاه مشتریان، سعید رضا ابراهیمی طی گفت و گویی اینطور می گوید.
در ابتدا در خصوص اداره ارتباط با مشتريان بیمه پارسیان توضیحاتی ارائه بفرمایید.
اداره ارتباط با مشتريان از دیماه ۱۳۹۵ شروع به فعاليت کرده و یک ماه بعد بهصورت رسمي افتتاح و آغاز به کارکرد. با توجه به وجود پتانسيل بالقوه و بستر مناسب در شركت بيمه پارسيان، مديريت ارشد سازمان تصميمي در خصوص پیادهسازی سیستم مديريت ارتباط با مشتري (CRM) و باشگاه مشتریان در کلیه سطوح سازمان اتخاذ کردند. معمولاً سازمانهای موفق در دنيا واحدهاي مديريت ارتباط با مشتري بسيار پويا و فعالي دارند كه درواقع CRM را بهعنوان يك استراتژي و راهبرد كلان کسبوکار در نظر ميگيرند نه فقط به ديد يك ابزار تكنولوژي، بنابراين بهجز آموزش، فرهنگسازمانی در جهت استفاده صحيح از آن، مهمترین مؤلفه پیادهسازی CRM خواهد بود . لذا مدیریت ارتباط با مشتري، بخشي از فرايندهاي استراتژيك سازمان است.
اهداف اصلی این اداره چیست؟
بهصورت تیتر وار می توان گفت که اهداف راهبردي از ايجاد و راهاندازی مديريت ارتباط با مشتري شامل افزایش رضایتمندی ذینفعان، تسهيل و تسريع در انجام امور مشتريان و بیمهگذاران ، توسعه بازاریابی و فروش محصولات شرکت، ارزیابی کارکنان، واحدها و فرایندها از طریق کسب بازخورد مشتریان، ارتقاء سطح فرهنگ پاسخگويي در شركت، جذب مشتريان بيشتر و تبديل آن به مشتريان وفادار، حفظ و نگهداري مشتريان ، توسعه و گسترش مشتريان، بازگرداندن مشتريان ازدسترفته، جذب مشتري رقيب، جذب مشتري جديد و بالاخره افزايش درآمد حاصل از فروش میشود.
باشگاه مشتریان بیمه پارسیان را چگونه ارزیابی می کنید؟
باشگاه مشتریان شرکت بیمه پارسیان از سال ۹۴ راهاندازی شد و نرمافزار آن از توان داخلی شرکت بیمه پارسیان توسط مدیریت فناوری اطلاعات تولید شد و با توجه به سیاستها و اخذ تصمیمات از سوی مدیریت محترم ارشد سازمان، مقرر شد در فاز توسعه، این نرمافزار از منابع خارج از شرکت تهیه شود و در حال حاضر نیز این پروژه در مرحله پیادهسازی فرآیندهاست.
بیمه گزاران چگونه میتوانند از مزایای این باشگاه استفاده کنند؟
باشگاه مشتریان بهعنوان واحد ارتباط با افراد یا سازمان ها تعریف میشود تا ارتباط مستقیم و منظمی بین این اعضا برقرار شود. باشگاه مشتریان یکی از جامعترین ابزارهای استراتژیک است که شرکت بیمه پارسیان میتواند از آن برای محافظت از مشتریان خود استفاده کنند.گروه هدف اصلی باشگاه مشتریان باید مهمترین مشتریان باشند ،یعنی آن دسته از مشتریانی که بخش عمدهای از کسبوکار را تشکیل میدهند ، زیرا ایجاد این روابط، ضروریترین عامل موفقیت آینده به شمار میرود. باشگاه مشتریان بهعنوان زیرساخت مناسبی برای افزایش فراوانی تعاملات بین شرکت بیمه پارسیان و مشتری (اثر تعامل با مشتری) خواهد بود. مزایای باشگاه، قلب و روح باشگاه مشتریان همان چیزی است که در آن قرار دارد. انتخاب علایق مناسب باعث موفقیت باشگاه خواهد شد. مزایا باید ارزش بالایی برای اعضای باشگاه داشته باشد. نحوه استفاده از مزایای باشگاه مشتریان شرکت بیمه پارسیان بر اساس شاخصها ، وزنها ، سطوح امتیازی و سناریوهای بیمهای طراحیشده است ،که مشتریان بهراحتی میتوانند با مراجعه به سامانه باشگاه مشتریان امتیاز کسبشده خود را رویت نموده و مطابق با امتیاز خود از تسهیلات ذیل استفاده نمایند و یا میتوانند با خرید بیمهنامه امتیاز خود را افزایش دهند.