«ارتفاع پست» در «سینمای ایرانی» هیسپان تی‌وی
«ارتفاع پست» در «سینمای ایرانی» هیسپان تی‌وی

«ارتفاع پست» عنوان فیلمی است که این هفته در برنامه «سینمای ایرانی» برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی‌وی، نقد و بررسی می شود. به گزارش روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه «سینمای ایرانی» با اجرای اسوالدو کانالز که هر هفته ضمن نمایش یک فیلم سینمایی ایرانی، با دعوت از عوامل و کارشناسان […]

«ارتفاع پست» عنوان فیلمی است که این هفته در برنامه «سینمای ایرانی» برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی‌وی، نقد و بررسی می شود.
به گزارش روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه «سینمای ایرانی» با اجرای اسوالدو کانالز که هر هفته ضمن نمایش یک فیلم سینمایی ایرانی، با دعوت از عوامل و کارشناسان به بررسی آن می پردازد، در این قسمت فیلم سینمایی «ارتفاع پست» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا و تهیه کنندگی منوچهر محمدی را به نقد می گذارد.
در خلاصه «ارتفاع پست» آمده است: قاسم (حمیدفرخ نژاد) ادعا می‌کند که برای خانواده و دوستانش در یک شرکت صنعتی در بندرعباس کار پیدا کرده، آن‌ها را سوار هواپیما می‌کنددرحالیکه تنها نرگس(لیلا حاتمی) است که از قصد او خبر دارد. قاسم برای مهاجرت به کشوری دیگر هواپیما را می دزد.
در این برنامه دو منتقد سینمای ایران، علی منصوری و دکتر شهرام خرازی ها با نگاه سینمایی فیلم «ارتفاع پست» را تحلیل می کنند و از نحوه روایت و چینش شخصیت های داستان می گویند.
بازیگرانی چون حمید فرخ نژاد، رضا شفیعی جم، لیلا حاتمی، گوهر خیراندیش، امیرکاوه آهنین جان، محمدعلی اینانلو، شهرام قائدی، امیر آقایی و مهدی ساکی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.
برنامه «سینمای ایرانی» (Cine Iraní ) به تهیه کنندگی و کارگردانی فهمیه اسماعیل پور، از جمله برنامه های پربیننده شبکه اسپانیایی زبان تلویزیون است که معرفی قابلیت های سینمای ایران و سینماگران ایرانی را در دستورکار دارد. این برنامه امروز شنبه ۲۰ آذر ماه ساعت ۱۸:۰۰ به وقت تهران روی آنتن شبکه هیسپان تی وی می‌رود و تکرار آن روز یکشنبه در ساعت‌های ۱۰:۳۰،۱:۳۰و ۲۲ و روز دوشنبه ۸:۳۰ پخش می‌شود.

 

طرح نظارت تعزیرات بر بازار اقلام شب یلدا آغاز شد
سازمان تعزیرات حکومتی از اجرای طرح نظارتی یلدا از ۲۰ آذر تا یکم دی ماه سال جاری با همکاری دستگاه‌های نظارتی خبر داد.
محسن عسکری گفت: با عنایت به در پیش بودن شب یلدا و افزایش تقاضا از سوی مصرف‌کنندگان برای خرید میوه، خشکبار و شیرینی و ضرورت نظارت بر بازار کالاهای مزبور و بر اساس مصوبات شورای تحول سازمان، طرح نظارتی یلدا از امروز (۲۰ آذر) آغاز و تا یکم دی با همکاری دستگاه‌های نظارتی ادامه دارد.
وی اظهارداشت: بر اساس بخشنامه ابلاغ شده از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع تخلفات سازمان، موضوع نظارت بر بازار کالاهای اساسی در دستور کار گشت‌های مشترک قرار گرفته و با هماهنگی سایر دستگاه‌های نظارتی استان، نسبت به بازدیدها میدانی از اصناف مذکور و برخورد سریع و قانونی با تخلفات احتمالی علی الخصوص گرانفروشی، اقدام کنند.

طرح «یک سوال ساده» در پرس تی وی
درباره روابط میان فرانسه و بریتانیا؛  آیا واترلوی جدیدی در راه است؟
برنامه «یک سوال ساده» (A Simple Question) شبکه پرس‌تی‌وی روابط فرانسه و بریتانیا و تنش های اخیر میان این دو کشور را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد.
برنامه این هفته «یک سوال ساده» روابط فرانسه و بریتانیا را که پس از اختلاف بر سر ماهیگیری در سواحل دو کشور و  عبور مهاجران از کانال مانش با چالش‌های جدید مواجه شده، بررسی می‌کند.
در این برنامه می بینیم که این اختلافات به جایی رسیده که شایع شده است امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس را یک دلقک خوانده است.
لمبیت اوپیک مجری برنامه جمله سفیر سابق فرانسه در بریتانیا را مورد توجه قرار می‌دهد که گفته است: روابط فرانسه و بریتانیا از زمان جنگ واترلو به این بدی نبوده است.
دوربین برنامه «یک سوال ساده» با حضور در خیابان‌های لندن از مردم می‌پرسد چرا به نظر می‌رسد که هیچ چیز نمی‌تواند روابط فرانسه و بریتانیا را بهبود ببخشد و چرا آمریکا در تلطیف روابط میان این دو کشور ناتوان است؟
برنامه «یک سوال ساده» شنبه ساعت ۲۱ به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز یکشنبه ساعت ۱۶:۰۰، ۲۳:۰۰ و دوشنبه ساعت ۰۷:۰۰, ۰۳:۰۰ و سه‌شنبه ۰۸:۰۰ و چهارشنبه ساعت ۱۱:۰۰ روی آنتن می‌رود.
«ساختمان ۸۵ » از امروز روی آنتن آی‌فیلم
پخش سریال تلویزیونی «ساختمان ۸۵» از شنبه ۲۰ آذر در آی‌فیلم فارسی آغاز می‌شود.
به‌گزارش روابط‌عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، سریال «ساختمان ۸۵» به‌کارگردانی مهدی فخیم زاده و تهیه کنندگی رضا انصاریان از شنبه ۲۰ آذر هر روز ساعت ۲۰:۰۰ مهمان آی فیلمی ها می شود.
در خلاصه داستان این سریال آمده است : با برخورد ماشین یکی از اهالی ساختمان ۸۵ با دیوار پارکینگ، بقایای مربوط به یک جنازه لابه‌لای دیوار یافت می‌شود. از آنجا که تعداد قابل توجهی از ساکنین ساختمان، به کار خلاف مشغولند؛ با باز شدن پای پلیس برای حل پرونده قتل، آنها نیز درگیر ماجراهایی می‌شوند.”  لیلا برخورداری، نفیسه روشن، محسن افشانی، رویا نونهالی، محمود پاک‌نیت و … در این سرییال به ایفای نقش پرداخته‌اند. «ساختمان ۸۵»  از شنبه ۲۰ آذرهر روز ساعت ۲۰:۰۰ روی آنتن شبکه آی فیلم می رود و  ساعت های ۰۴:۰۰ و ۱۲:۰۰ روز بعد بازپخش آن خواهد بود.