افزایش رفاه اجتماعی سالمندان هدف و اولویت بیمه سلامت
افزایش رفاه اجتماعی سالمندان هدف و اولویت بیمه سلامت

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: سازمان بیمه سلامت ایران به عنوان یک سازمان بیمه گر پایه مصمم است، تا با استفاده از برنامه های بیمه ای، رفاه اجتماعی سالمندان را افزایش دهد. دکتر محمد مهدی ناصحی در وبینار بین المللی” مراقبت بلند مدت سالمندان با تاکید بر خدمات بیمه ای ” گفت: همانطور […]

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: سازمان بیمه سلامت ایران به عنوان یک سازمان بیمه گر پایه مصمم است، تا با استفاده از برنامه های بیمه ای، رفاه اجتماعی سالمندان را افزایش دهد.
دکتر محمد مهدی ناصحی در وبینار بین المللی” مراقبت بلند مدت سالمندان با تاکید بر خدمات بیمه ای ” گفت: همانطور که می دانید جمعیت ایران در حال حاضر در مرحله انتقال ساختار سنی از جوانی به سال‌خوردگی است و روند سال‌خورده‌شدن جمعیت مؤید این نکته است که سازمان‌های بیمه‌گر باید به فکر آمادگی های لازم برای مدیریت بهینه منابع باشند. مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: سازمان بیمه سلامت ایران به عنوان یکی از دستگاه های همکار در بحث سلامت سالمندی در ایران به شما که در مسیر تغییر و پیشرفت این حوزه قدم گذاشته‌اید تبریک می گوید. وی تصریح کرد: سازمان بیمه سلامت ایران به عنوان یک سازمان بیمه گر پایه مصمم است، تا با استفاده از برنامه های بیمه ای برای پوشش هزینه های مراقبت های بهداشتی و درمانی سالمندان؛ رفاه اجتماعی، فیزیکی، عاطفی و به خصوص اقتصادی آنان را افزایش دهد. دکتر ناصحی اظهار داشت: ما رسالت خود را بر این می‌دانیم و علاقه مندیم که با برنامه ریزی آینده محور برای حل مشکلات سالمندان، تدوین بسته خدمتی ویژه و تأمین منابع مالي پایدار، به حمایت و رفاه سالمندان کمک کرده و با مراقبت هاي صحيح و درست به سمت سالمندي سالم و فعال گام برداریم. وی گفت: در این راستا، اهمیت تحقیق، بررسی و الگوبرداری از تجربه کشورهای موفق در حوزه مراقبت های بهداشتی و درمانی سالمندان مورد توجه است و برگزاری کارگاه های آموزشی این چنینی برای برنامه ریزی‌های حوزه سالمندان کارآمد و مفید خواهد بود.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: سازمان بیمه سلامت ایران با هدف پوشش بیمه ای همگانی سلامت و ارائه خدمات پایه سلامت به‌طور یکسان به ‌تمامی مردم ایران در دو بخش سرپایی و بستری تشکیل شده است و در حال حاضر ۴۲ میلیون نفر از ایرانیان در ۵ صندوق بیمه ای تحت پوشش بیمه سلامت هستند. دکتر ناصحی در پایان از برگزار کنندگان این وبینار ارزشمند، اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، صندوق جمعیت سازمان ملل متحد (UNFPA) و مؤسسه HelpAge International و نیز همکاران خود که این فرصت آموزشی، عالی را فراهم کرده اند تقدیر و تشکر کرد. وی گفت: امید است برگزاری این کارگاه آموزشی گامی مؤثر در راستای تحقق اهداف توسعه پایدار در ایران باشد و امیدوارم که این تعاملات و همکاری های سازنده و مهم در آینده نیز ادامه یابد.
رضایت خانواده بزرگ کمیته امداد امام از خدمات بیمه سرمد
کمیته امداد امام خمینی (ره) فارغ از نگاه حرفه‌ای، اقتصادی و بیمه‌گری، یگ نگاه معنوی و ارزشی است، چراکه این نهاد، یکی از نهادهای انقلاب و خدمتگزار کشور است که در خط مقدم حمایت از محرومان و مستضعفان قرار دارد و مسئولیت اجتماعی ما نیز ایجاب می‌کند که تمام قد در خدمت این نهاد باشیم.
مدیران ارشد کمیته امداد امام خمینی (ره) در دیدار با مدیرعامل بیمه سرمد از خدمات این شرکت ابراز رضایت کردند.
یعقوب رشنوادی، مدیرعامل این شرکت، با حضور در کمیته امداد امام خمینی (ره) با مجید باجلان معاون اداری و مالی و نویدرضا خدیوی مدیرکل امور اداری و رفاه کارکنان این نهاد، دیدار و گفت‌وگو کرد.
وی در این دیدار با تاکید بر ارائه خدمات بهینه و مناسب به کارکنان کمیته امداد گفت: ارائه خدمات ما باید به نحوی باشد که در خور شان خانواده بزرگ کمیته امداد امام خمینی (ره) و کارکنان خدوم آن باشد. مدیرعامل بیمه سرمد افزود: نگاه ما به کمیته امداد امام خمینی (ره) فارغ از نگاه حرفه‌ای، اقتصادی و بیمه‌گری، یگ نگاه معنوی و ارزشی است، چراکه این نهاد، یکی از نهادهای انقلاب و خدمتگزار کشور است که در خط مقدم حمایت از محرومان و مستضعفان قرار دارد و مسئولیت اجتماعی ما نیز ایجاب می‌کند که تمام قد در خدمت این نهاد باشیم. مدیران ارشد کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این دیدار، با اعلام رضایت از خدمات بیمه سرمد به کارکنان این نهاد، ابزار امیدواری کردند همکاری دو مجموعه ادامه یابد. رشنوادی پس از این دیدار، از باجه تخصصی بیمه سرمد نیز بازدید کرد و از نزدیک در جریان نحوه ارائه خدمات ارائه شده به کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار گرفت و برای بهبود امور دستوراتی را صادر کرد.
بیمه‌ها و بانک‌ها می‌توانند خدمات متقابل بسیار زیادی برای هم دیگر داشته باشند
نایب رییس هیات مدیره و مدیر عامل بیمه پارسیان با اشاره به اینکه بانک‌ها و بیمه‌ها می‌توانند خدمات متقابلی برای یکدیگر ارایه دهند گفت: خدمات متقابل بیمه و بانک در جهان طیف بسیار گسترده ای دارد و بیمه نامه های بسیار زیادی در حوزه خدمات بانکی و بیمه ای وجود دارد که در کشور ما بسیاری از این خدمات هنوز به خوبی شناخته نشده و چه بسا با شناخت بیشتر این خدمات بیمه ای، قطعا استقبال بسیار زیادی از آن به عمل می آید. اویار حسین در ادامه به بررسی انتظارات سیستم بانکی از بیمه در حوزه هایی از جمله ذی نفعان و عملیات بانکی پرداخت و انتظاراتی که بانک ها در جهان از انواع بیمه نامه های شرکت های بیمه دارند را شرح داد. وی افزود: از جمله بیمه هایی که برای بانک ها می توان صادر کرد که در کشور ما وجود ندارند اما در جهان کاملا شناخته شده هستند، بیمه اقدامات مجرمانه کارکنان، بیمه مسئولیت مدیران ارشد بانک ها، بیمه خطا ها و سهل انگاری ها، امانت داری و غیره را نام برد و البته به اقدامات شرکت بیمه پارسیان در راه اندازی بیمه صندوق امانات بانک پارسیان اشاره کرد که در کشور برای نخستین بار است که چنین بیمه نامه ای با پوشش های بسیار مناسب صادر می گردد که هم باعث آرامش خاطر مسئولین بانک و هم مشتریان می گردد. اویارحسین ابراز امیدواری کرد جلسات مشترک بین اصناف و گروه های مختلف صنعتی و تجاری با بیمه ها هر چه بیشتر برگزار گردد تا نیازهای طرفین به دقت مورد بررسی قرار گیرد و بیمه ها بتوانند متناسب با نیاز اصناف و تجار و بازرگانان مختلف، محصولات متنوع و متناسبی را طراحی و عرضه نمایند.

صنعت بیمه نیازمند افزایش ظرفیت پذیرش اتکایی

محسن امیری‌زاده یکی از اصول مهم در بحث اتکایی را توزیع جهانی ریسک دانست و گفت: بر مبنای آموزه‌های بیمه‌ای و برای جلوگیری از ضررهای سنگین احتمالی، لازم است که حتما ریسک‌های موجود در داخل به کشورهای دیگر منتقل شود. در خصوص قبولی اتکایی از کشورهای خارجی نیز باید نهاد ناظر، یعنی بیمه مرکزی، مجوز قبولی از خارج را صادر کند.
صنعت بیمه با ظرفیتی بیش از ۶هزار و ۷۶۰میلیارد تومان برای عملیات قبولی اتکایی، نیازمند افزایش این ظرفیت است. معاون اتکایی و امور بین‌الملل شرکت بیمه کوثر، ضمن بیان این مطلب، تصریح ‌کرد: در قبولی اتکایی با توجه به ظرفیت موجود، امکان بررسی دقیق ریسک‌ها و در نتیجه انتخاب مناسب‌ترین آن برای شرکت پذیرنده وجود دارد. به علاوه، معمولا رشته‌های بیمه درمان و اتومبیل که سبب اصلی زیان‌ده بودن عملیات بیمه‌گری شرکت‌های بیمه‌ای است، در قبولی اتکایی با حساسیت بسیار بیشتری بررسی می‌شود و اساسا قبولی اتکایی در این دو رشته بسیار کم است.
محسن امیری‌زاده یکی از اصول مهم در بحث اتکایی را توزیع جهانی ریسک دانست و گفت: بر مبنای آموزه‌های بیمه‌ای و برای جلوگیری از ضررهای سنگین احتمالی، لازم است که حتما ریسک‌های موجود در داخل به کشورهای دیگر منتقل شود. در خصوص قبولی اتکایی از کشورهای خارجی نیز باید نهاد ناظر، یعنی بیمه مرکزی، مجوز قبولی از خارج را صادر کند.
وی افزود: با توجه به تحریم‌ها، در عمل، پذیرش و واگذاری اتکایی از کشورهای خارجی در سال‌های اخیر با سختی‌های جدی و عدیده‌ای مواجه شده، این مشکلات به گونه‌ای بوده که تقریبا تمامی عملیات اتکایی صنعت بیمه کشور با کشورهای خارجی قطع شده است.
معاون اتکایی و امور بین‌الملل بیمه کوثر با بیان اینکه شرکت بیمه کوثر در سال‌های اخیر تلاش‌های بسیاری برای همکاری اتکایی با شرکت‌های مختلف خارجی انجام داده است، تصریح‌کرد: امیدواریم با گشایش‌ها و تسهیل تراکنش‌های مالی با شرکت‌های خارجی توفیقات خوبی در این زمینه به‌دست آوریم.
امیری زاده با بیان اینکه فایده‌ای که قبولی اتکایی برای شرکت بیمه کوثر دارد این است که توانایی خوب شرکت را در سطوح مختلف فنی و مالی نشان می‌دهد، گفت: برای حفظ این مزیت، طبیعی است همواره تلاش برای حفظ شرایط در بالاترین سطح و حتی ارتقای آن، در دستور کار شرکت خواهد بود.